Simon Aldra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Tja.. Om jeg skal på drikkeferie vil jeg heller to Skottland Det der kan jeg skåle for, må bare sprette en ny flaske Talisker først. Og sette på en Stones-skive. Jeg fikk en gang et glass Talisker på en bar i Jerusalem. Det var POPCORN i glasset. Tja.. Om jeg skal på drikkeferie vil jeg heller to Skottland, fordi jeg tåler mer brennevin enn øl. Skotland, Irland og Frankrike er alle land som er mer egnet til brune drikkevarer som ikke kalles øl. Men varer basert på druer er kanskje ikke relevant? Tom Cognac smaker for snobbete og er for søtt. En billigere ting å gjøre er å reise ruten Frederick Metcalfe, en engelsk pastor, tok da han reiste Norge rundt mellom 1848 og 1950.. Planlegger å gjøre det en dag. Dæven.. langvarig tur! Vel, det var på 1850-tallet. Metcalfe snakker varmt om det praktiske i å leie en vogn, hest og bondegutt for å reise oppover østlandet, siden det ikke går delligencer mellom Christiana og Trondheim. Han sier også at man skal være forsiktig så bondegutten ikke snyter deg i ett forsøk på å tjene mer penger. Han forteller også om at han som engelskmann ofte måtte trå til når de lokale, enkle nordmennene trengte hjelp. En gang hadde en småbonde på Vestlandet måtte amputere foten etter en arbeidsulykke. Metcalfe hadde ingenting som hjalp mot amputerte lemmer, men han ga ham en flaske med sko-olje og ønsket ham god bedring. Han fant samene interessante, eller "lappene", som han kaller dem. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Da var en ny bok bestilt. Og nå må jeg sette meg ned å se disk #1 av BoB. Takk skal du f... mæ ha, Simon Aldra. Another sleepless night Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Det er verdt å få lite søvn når man får se BoB. Undertegnede er på episode fem i sesong to av The West Wing. The West Wing er latterlig bra. Edit: Amazon har faktisk The Oxonian in Norway: Or, Notes of Excursions in that Country in 1854-1855 av Frederick Metcalfe som Paperback. Og ja, jeg husket feil angående årstallene, 1854-55 er altså korrekt. Hadde vært morsomt å lese den på originalspråket. Endret 19. september 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Farner Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Noen som gidder å spandere Flickr pro på meg!? Når man ikke er 18 har man ikke kontonummer på kortet.. Får vel bli stor først da... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 The Glenrothes select reserve var ikke verst. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) En billigere ting å gjøre er å reise ruten Frederick Metcalfe, en engelsk pastor, tok da han reiste Norge rundt mellom 1848 og 1950.. Planlegger å gjøre det en dag. Dæven.. langvarig tur! Vel, det var på 1850-tallet. Metcalfe snakker varmt om det praktiske i å leie en vogn, hest og bondegutt for å reise oppover østlandet, siden det ikke går delligencer mellom Christiana og Trondheim. Han sier også at man skal være forsiktig så bondegutten ikke snyter deg i ett forsøk på å tjene mer penger. Han forteller også om at han som engelskmann ofte måtte trå til når de lokale, enkle nordmennene trengte hjelp. En gang hadde en småbonde på Vestlandet måtte amputere foten etter en arbeidsulykke. Metcalfe hadde ingenting som hjalp mot amputerte lemmer, men han ga ham en flaske med sko-olje og ønsket ham god bedring. Han fant samene interessante, eller "lappene", som han kaller dem. Tenkte mer på det at han brukte 102 år.. Jfr sitatet mitt.. Edit: Han høres forresten ut som en fryktelig morsom figur. Endret 19. september 2009 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Noen som gidder å spandere Flickr pro på meg!? Når man ikke er 18 har man ikke kontonummer på kortet.. Får vel bli stor først da... Merksnodig. Jeg hadde utstampede nummer på VISA-kortet mitt fra jeg var 16. Du vet at det er de utstampede nummerene som gjelder, ikke kontonummeret? Kontonummer står på alle bankkort. Tenkte mer på det at han brukte 102 år.. Jfr sitatet mitt.. My bad. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Noen som gidder å spandere Flickr pro på meg!? Når man ikke er 18 har man ikke kontonummer på kortet.. Får vel bli stor først da... Merksnodig. Jeg hadde utstampede nummer på VISA-kortet mitt fra jeg var 16. Du vet at det er de utstampede nummerene som gjelder, ikke kontonummeret? Kontonummer står på alle bankkort. Kortnummer mente jeg... Det er det jeg trenger for å kunne gjøre handle på nett og som er fjerna for alle som er under 18 pga norske lover eller hva det er! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er verdt å få lite søvn når man får se BoB. Undertegnede er på episode fem i sesong to av The West Wing. The West Wing er latterlig bra. Ferdig med ep. 1. Det er nå det starter. West Wing er vanvittig bra. Har sett den serien 2,5 gang. Serien blir litt kjedelig etter Rob Lowe slutter. Det ble ikke den samme gode kjemien etter han sluttet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er verdt å få lite søvn når man får se BoB. Undertegnede er på episode fem i sesong to av The West Wing. The West Wing er latterlig bra. Ferdig med ep. 1. Det er nå det starter. West Wing er vanvittig bra. Har sett den serien 2,5 gang. Serien blir litt kjedelig etter Rob Lowe slutter. Det ble ikke den samme gode kjemien etter han sluttet. Utvilsomt. Mange pokkerså gode skuespillere. Allison Janney, John Spencer og Bradley Whitford. Superbe skuespillere. Ellers syns jeg også at Janel Moloney (Donna Moss) er ganske undervurdert. Hun gjør en god karakter. Men pokkerså god serie.. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kortnummer mente jeg... Det er det jeg trenger for å kunne gjøre handle på nett og som er fjerna for alle som er under 18 pga norske lover eller hva det er! Jeg er under 18, og har hatt kort med kortnr siden jeg var 13 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er verdt å få lite søvn når man får se BoB. Undertegnede er på episode fem i sesong to av The West Wing. The West Wing er latterlig bra. Ferdig med ep. 1. Det er nå det starter. West Wing er vanvittig bra. Har sett den serien 2,5 gang. Serien blir litt kjedelig etter Rob Lowe slutter. Det ble ikke den samme gode kjemien etter han sluttet. Utvilsomt. Mange pokkerså gode skuespillere. Allison Janney, John Spencer og Bradley Whitford. Superbe skuespillere. Ellers syns jeg også at Janel Moloney (Donna Moss) er ganske undervurdert. Hun gjør en god karakter. Men pokkerså god serie.. Du må se Studio 60 on the Sunset Strip og Charlie Wilson's War hvis du er fan av Aaron Sorkin. Joshua Malina tok over for Rob Lowe, men det ble ikke det samme. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Mmmm Patron Gold er tiquilaen sin det..... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det er verdt å få lite søvn når man får se BoB. Undertegnede er på episode fem i sesong to av The West Wing. The West Wing er latterlig bra. Ferdig med ep. 1. Det er nå det starter. West Wing er vanvittig bra. Har sett den serien 2,5 gang. Serien blir litt kjedelig etter Rob Lowe slutter. Det ble ikke den samme gode kjemien etter han sluttet. Utvilsomt. Mange pokkerså gode skuespillere. Allison Janney, John Spencer og Bradley Whitford. Superbe skuespillere. Ellers syns jeg også at Janel Moloney (Donna Moss) er ganske undervurdert. Hun gjør en god karakter. Men pokkerså god serie.. Du må se Studio 60 on the Sunset Strip og Charlie Wilson's War hvis du er fan av Aaron Sorkin. Joshua Malina tok over for Rob Lowe, men det ble ikke det samme. Og mens vi snakker om The West Wing, noen som husker Ut i Vår Hages episode "Statsministeren"? Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Vi har et KJEMPEproblem! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 "NÅ begynner det å lukte Statsminister!" Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Da er 60mm/2.8 snart på vei i posten Lenke til kommentar
Farner Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kortnummer mente jeg... Det er det jeg trenger for å kunne gjøre handle på nett og som er fjerna for alle som er under 18 pga norske lover eller hva det er! Jeg er under 18, og har hatt kort med kortnr siden jeg var 13 Gjorde du noe spess får å få det? Og kan du betale på nett med det? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Du tar din mor med til banken og ordner et visa kort. Har og hatt det siden jeg var.. husker ikke, men det er en stund. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Man må ha begge foreldrenes underskrift. Det funket i alle fall i mitt tilfelle. Jeg var 16 tror jeg, og bruker Sparebanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå