Trondster Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Faen, jeg skulle akkurat til å poste om det samme. Jeg hadde satt pris på om noen uten egeninterresse hadde sagt sin mening. +1 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 nope men har radio og kamerater som ringer og vil ha bilder hver gang det skjer noe rundt her i Moss Men det jeg ikke får helt til å stemme, er denne artikkelen. Når vi ser bildet på forsiden av aftenposten; så ser det for meg ut som om dette skjedde ved kanalen borte ved Karljohansvern. Og det er langt fra bryggen ved fergeleiet. Noen fra Horten som kan komme med mer info ? Tom Det er kanalen som går mellom jeløya og Moss Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det er kanalen som går mellom jeløya og Moss Details, Schmetails ... Hvorfor snakker jeg da om Horten Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 http://moss-avis.no/article/20090917/NYHET/415088332/1044 der er saken i moss avis, et litt mer oversiktlig bilde Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 http://moss-avis.no/article/20090917/NYHET/415088332/1044 der er saken i moss avis, et litt mer oversiktlig bilde Der var det lett å se hvor dette skjedde. Jeg lurer på om Aftenposten først sa Horten ... Tom Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Bareminner om at jeg har en tråd om bra bilder dere snubler over. StumbleUpon anbefales på det sterkeste. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...80&start=80 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Der kommer nok passepartoutet fint inn. Det gir drøyt 2-3mm pusterom. Men - er det "nok" med passepartoutet, eller bør man legge enda et lag papir under passepartoutet. Funker bra det. Jeg har hatt 4xJP 75x50 i 100x70 Ribba-ramme i et par år nå. Det er sømmelig avstand mellom plast og bildet, så ingen skade oppstår. Edit: Det er ikke de medfølgende passepartoutene, men "customlagede" fra rammemaker - mulig det er tykkere papir. Endret 18. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
MSc Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hvor får man kjøpt sånne vatere man setter på blitz skoen på kameraet for å få rett horisont? Nå er jeg dritt lei å redigere en halv grad feil osv var en diskusjon om temaet for en liten stund siden her, vet ikke om alle muligheter i denne tråden er nevnt allerede, men kan vel ikke skade å ta en liten kikk. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hvor får man kjøpt sånne vatere man setter på blitz skoen på kameraet for å få rett horisont? Nå er jeg dritt lei å redigere en halv grad feil osv Jeg kjøpte min hos fotovideo. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg hadde satt pris på om noen uten egeninterresse hadde sagt sin mening.Mening uten egeninteresse innlagt... (Trondster: ikke si noe om den bankoverføringen du avtalte i går ;-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (Trondster: ikke si noe om den bankoverføringen du avtalte i går ;-) Hysj - ikke si mer! Jeg jobber jo i bank i Danmark, og det er vanskelig nok i forveien å overføre en hel bank til et annet land uten at noen får snusen i det! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Jeg reinnstallerte xp i går. Og i dag når jeg er på forumet er alt helt merkelig. (IE8) Jeg har menyen til venstre, "Kategorier"-feltet til venstre og reklamen, de er der de skal være. Der forumet skulle vært er det bare blankt. Nedenfor der reklamen til venstre slutter så begynner hovedsiden med de reklamene fra akam, HW osv. over selve forumet. Tungvindt å måtte rulle ned en side før man finner teksten.. (edit: det er bare når jeg er innlogget. Merka det nå når jeg logget av at alt var riktig da, måtte teste å logge inn igjen. Og da er det sånn rart igjen. Merkelig..) Løses sikkert lettest ved å laste ned firefox.. -- Jeg har også lagt inn en mening om det som diskuteres i konken. Endret 18. september 2009 av pybalto Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Woo hoo! Edit: Er det noen andre enn meg som ser thumbnailen i feil farger? Dette skjedde meg tidligere med et bilde jeg la ut på flickr også.. Har begynt å skje etter at jeg begynte å bruke lightroom. Konverterer bildene til 8bit og fargeprofilen er ProPhoto RGB. Skjer dette for noen andre? Endret 18. september 2009 av _nomad Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Woo hoo! Whoo! Grats! Kos deg med et kongeobjektiv! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Helt annen rødfarve på esken i thumbnail enn på fullversjon, _nomad. Gratulerer med et flott objektiv – håper abonnement på treningssenter allerede er i boks, så du klarer å dra det rundt. Tok meg også frihet til å synse litt i konkurransetråden. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Woo hoo! Edit: Er det noen andre enn meg som ser thumbnailen i feil farger? Dette skjedde meg tidligere med et bilde jeg la ut på flickr også.. Har begynt å skje etter at jeg begynte å bruke lightroom. Konverterer bildene til 8bit og fargeprofilen er ProPhoto RGB. Skjer dette for noen andre? Du jo konvertere til sRGB før du publiserer på nett. Dagens nettlesere har dessverre ingen sjanse til å gjengi ProPhoto RGB. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Snakk for deg sjæl, det ser rimelig likt ut i Opera i hvert fall. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Woo hoo! Whoo! Grats! Kos deg med et kongeobjektiv! Takk! Har fått pressepass til en mindre konsert i nær framtid, noe jeg aldri har hatt muligheten til å prøve før, blir artig å se hva jeg kan få til med dette VELDIG fornøyd hittil! Helt annen rødfarve på esken i thumbnail enn på fullversjon, _nomad. Gratulerer med et flott objektiv – håper abonnement på treningssenter allerede er i boks, så du klarer å dra det rundt. Underlig. Noen andre som har noen formening om hvorfor dette skjer? Haha, ja det var det da. 50D'en med 2.8-versjonen ble noe tyngre enn 350'n med f/4-versjonen som jeg har brukt fram til i sommer Men nytt utstyr og muskler på kjøpet er vel ingen dårlig deal^^ Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Du jo konvertere til sRGB før du publiserer på nett. Dagens nettlesere har dessverre ingen sjanse til å gjengi ProPhoto RGB. Ah, sånn å forstå, da er det jeg som har misforstått. Trodde det var sRGB som var "standard" i PhotoShop, er Adobe RGB jeg har vært redd for Hvorfor får bilder fra LR denne fargeprofilen? Endret 18. september 2009 av _nomad Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 jeg hadde de problemet når jeg exporterte bildene rett fra LR og til PS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå