Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde være lover mot å selge / ha så store bilder ulaminert.. ^^

Men det trenger ikke koste så mye å kjøpe skikkelig rammer. Du får noe alà de ribbe rammene til oss for 3 - 4 - 500ish..i mye bedre kvalitet.. =)

Hvor? Jeg har ikke peiling hvor jeg skal gå.. Liker ikke Ikea generelt, så hadde vært greit å slippe den råtne ikea-følelsen på alt de har..

Lenke til kommentar
Der kommer nok passepartoutet fint inn. Det gir drøyt 2-3mm pusterom.

Men - er det "nok" med passepartoutet, eller bør man legge enda et lag papir under passepartoutet. ..Og hvorfor har man ikke et enklere/kortere ord enn passepartout? "Passpartø'"?

Da er det 3 tusen til overs for en trivelig Københavnstur :)

Stikk gjerne innom! :D

Lenke til kommentar

Jeg mailet spørsmål til en rammemaker om innramming og problemer med at bildene kan klistre seg fast i beskyttelses glasset. Rammemakeren skrev følgende til meg:

"Når du har kjøpt en ramme skal du pusse glasset på innsiden. La det tørke godt etter pussing, gjerne med en hårføner. Blås glasset og bilde 100% tørt og rent. Når du har lagt det inn på med bakpapp også tar du malertape og tetter rundt bak over stiftene og rammekanten bak. Da kommer det ikke støv inn, og du har bilde i mange år.

Det som kan skje med er vel at det ikke har vært helt 100% tørt enten på glasset eller på bildet. Eller om det har vært stor tempraturendring der bilde henger eller det har ligget.

Det er nok du har bilde i bilen en vinterdag eller overskyet dag. Med tapen bak bilde kan du hindre det litt."

Dette er altså svaret jeg fikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...