Inc Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Europris har billige rammer Ellers liker jeg fordypningsrammer uten paspatur, noe som gir 2-3 cm luft mellom bildet og glasset Endret 17. september 2009 av Inc Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Burde være lover mot å selge / ha så store bilder ulaminert.. ^^ Men det trenger ikke koste så mye å kjøpe skikkelig rammer. Du får noe alà de ribbe rammene til oss for 3 - 4 - 500ish..i mye bedre kvalitet.. =) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Burde være lover mot å selge / ha så store bilder ulaminert.. ^^ Men det trenger ikke koste så mye å kjøpe skikkelig rammer. Du får noe alà de ribbe rammene til oss for 3 - 4 - 500ish..i mye bedre kvalitet.. =) Hvor? Jeg har ikke peiling hvor jeg skal gå.. Liker ikke Ikea generelt, så hadde vært greit å slippe den råtne ikea-følelsen på alt de har.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ikke at jeg har planer om å kjøpe det. Men er 9000,- en god bruktpris for Canon EOS 1D Mk2?http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18919171 De selges brukt i butikk i Køben*) for 4995 DKK ~= 5779 NOK, og i strøken stand for 5495 DKK.. *) DM i stygg URL.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 De selges brukt i butikk i Køben*) for 4995 DKK ~= 5779 NOK, og i strøken stand for 5495 DKK.. *) DM i stygg URL.. Da er det 3 tusen til overs for en trivelig Københavnstur Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Der kommer nok passepartoutet fint inn. Det gir drøyt 2-3mm pusterom. Men - er det "nok" med passepartoutet, eller bør man legge enda et lag papir under passepartoutet. ..Og hvorfor har man ikke et enklere/kortere ord enn passepartout? "Passpartø'"? Da er det 3 tusen til overs for en trivelig Københavnstur Stikk gjerne innom! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Stikk gjerne innom! Får arrangere en København-langweekend-foto-tur-med-diverse. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er det mange som har fått med seg den blodrøde soloppgangen,3 gangen på rappen her på østlandet imellom kl 05.45 og 06.30.Og nå i dag er den bare nydelig. Fikk den med meg. Stod i Drammen og venta på toget videre. Nydelig. Men var tom for strøm så blei ikke noen bilder. "host-host" Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg mailet spørsmål til en rammemaker om innramming og problemer med at bildene kan klistre seg fast i beskyttelses glasset. Rammemakeren skrev følgende til meg: "Når du har kjøpt en ramme skal du pusse glasset på innsiden. La det tørke godt etter pussing, gjerne med en hårføner. Blås glasset og bilde 100% tørt og rent. Når du har lagt det inn på med bakpapp også tar du malertape og tetter rundt bak over stiftene og rammekanten bak. Da kommer det ikke støv inn, og du har bilde i mange år. Det som kan skje med er vel at det ikke har vært helt 100% tørt enten på glasset eller på bildet. Eller om det har vært stor tempraturendring der bilde henger eller det har ligget. Det er nok du har bilde i bilen en vinterdag eller overskyet dag. Med tapen bak bilde kan du hindre det litt." Dette er altså svaret jeg fikk Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har jo passpartout, og det hjalp ikke stort. Kan jo også være fordi det var perverst mye statisk elektristet på glasset i det man tok av den beskyttelsespappen. Kan det være dette som gjør at bildet klistrer seg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og da er "krangelen" igang igjen* Tom *) Episode XLII Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Da var denne runden med fotokonk. over. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og da er "krangelen" igang igjen* Tom *) Episode XLII Hehe, samme gamle... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og da er "krangelen" igang igjen* Tom *) Episode XLII Hehe, jeg blir aldri lei av å krangle om dette temaet Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og da er "krangelen" igang igjen* Tom *) Episode XLII Hehe, jeg blir aldri lei av å krangle om dette temaet Kan hende du blir frustrert om en måneds tid Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvor får man kjøpt sånne vatere man setter på blitz skoen på kameraet for å få rett horisont? Nå er jeg dritt lei å redigere en halv grad feil osv Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hvor får man kjøpt sånne vatere man setter på blitz skoen på kameraet for å få rett horisont? Nå er jeg dritt lei å redigere en halv grad feil osv Craptema....host hark host host-...Biltema, Clas Olhson Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Altså bare demontere et billig anleggsvater og lage noe fancy ut av det? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Altså bare demontere et billig anleggsvater og lage noe fancy ut av det? Eller kjøpe en slik http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=82015 Eller en slik http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=82017 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Aha! Da får jeg se hva jeg klarer å gjøre.. Kanskje jeg lager et feste som passer på maskinverkstedet på jobben.. De lager jo deler til flymotorer der så et feste som passer til en blitzsko burde være enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå