Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Vil bare føye meg i rekken av de som liker den nye månedsgreia hvor brukerne poster sine bilder, uten at det trenger å bli så altfor høytydelig. Og som Tom sier, så er kvaliteten høyere der enn hva vi ser på BK.

(Nå er det forferdelig lenge siden jeg var aktiv på BK så mulig det har endret seg.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kjøpte meg en Benro Carbon monopod nå nettopp :D (MC-68) Gikk lei av å bruke Gitzo tripod som monopod.

Ble overasket over hvor bra stabiliteten og kvaliteten var, anbefales

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er det mange som har fått med seg den blodrøde soloppgangen,3 gangen på rappen her på østlandet imellom kl 05.45 og 06.30.

Og nå i dag er den bare nydelig.

På den tiden av døgenet har jeg mere fornuftige ting å gjøre ;):sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Ta bilder og legg ut dere som er oppe ;)

Tom

Lenke til kommentar
Er det mange som har fått med seg den blodrøde soloppgangen,3 gangen på rappen her på østlandet imellom kl 05.45 og 06.30.

Og nå i dag er den bare nydelig.

Fikk den med meg. Stod i Drammen og venta på toget videre. Nydelig. Men var tom for strøm så blei ikke noen bilder.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen var ganske interessant: http://www.post-gazette.com/pg/06256/721190-114.stm

Iflg. denne så kan altså gjennomsnittsmennesket skille mellom ca. 1 million farger.

Mtp. at en vanlig 24-bit fargemodell kan gjengi 16.7 millioner fargenyanser, hva er det poenget med 48-bits fargemodeller?

Edit: det skal selvsagt understrekes at 48-bits fargemodeller har sin misjon under redigering.

SubSmurf: WTF! Hva slags idiot lar kidsa spille online-spill (må jo være det han har gjort) over mobilnett i utlandet!? Sørgelig at det er for sent å fjerne ham fra genbassenget...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Denne artikkelen var ganske interessant: http://www.post-gazette.com/pg/06256/721190-114.stm

Iflg. denne så kan altså gjennomsnittsmennesket skille mellom ca. 1 million farger.

Mtp. at en vanlig 24-bit fargemodell kan gjengi 16.7 millioner fargenyanser, hva er det poenget med 48-bits fargemodeller?

Det er slik at de få som kan se 100m farger også skal ha glede av bildene våre.

SubSmurf: WTF! Hva slags idiot lar kidsa spille online-spill (må jo være det han har gjort) over mobilnett i utlandet!? Sørgelig at det er for sent å fjerne ham fra genbassenget...

Gjør heller som Telia & Co. Baser forretningen på at slike idioter finnes.

Tom

Lenke til kommentar

Men mtp. at en 48-bits modell kan gjengi (grovt regnet) 280 milliarder, farger, altså 2800 ganger flere farger enn selv de med "firekanalssyn" kan se (og de ser vel neppe de samme fargene som oss, siden de har en ekstra fargekanal!?), så er vel fortsatt 48-bit litt unødvendig? :)

Lenke til kommentar

Men mtp. at en 48-bits modell kan gjengi (grovt regnet) 280 milliarder, farger, altså 2800 ganger flere farger enn selv de med "firekanalssyn" kan se (og de ser vel neppe de samme fargene som oss, siden de har en ekstra fargekanal!?), så er vel fortsatt 48-bit litt unødvendig? :)

Men det er jo ikke bare fargenyanser kamera måler. Kamera måler lysintensitet også. Teknisk sett er vel RGB #010101, #0f0f0f og #ffffff samme farge; men i 3 forskjelige intensiteter ...

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...