L4r5 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 ehm... Dumt spørsmål comming up: Jeg og dama fikk tak i et gammelt analogt kompaktkamera. Vi tenkte vi skulle teste det ut og kjøpte noen filmer her om dagen. Når jeg hadde satt i filmen så oppdaget jeg at kameraet har innstillinger for iso100 og iso400, men jeg hadde satt i iso 200. Hvordan vil dette gå? Er det i det hele tatt mulig å bruke? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det blir er form for eksponeringkontroll,hvis du bruker iso 200 og setter kamera på iso 400 så undereksponerer du filmen. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kan du eksponere manuelt da? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Leser kameraet DX-kodingen på filmen? Francis Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Bestilte Hoya UV filter, til en verdi av 700kr, fra JP. Når jeg åpnet pakken nå nettopp så jeg at det var Kenko UV filter som var blitt sendt. Er det noen forskjell på disse to? Bør jeg returnere Kenko-filteret? Det fulgte ikke med noen begrunnelse for endring i ordren... Filteret er bare ment for fotografering i fjæra... Ønsker ikke kvalitetstap når filteret er på... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=417883 They are manufactured in same factory. They have same case and similar packaging. In japan, they are sold as Kenko and in others, they are sold as Hoya. Tror det skal være samme sjiten. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=417883 They are manufactured in same factory. They have same case and similar packaging. In japan, they are sold as Kenko and in others, they are sold as Hoya. Tror det skal være samme sjiten. Samme dritten Btw: Takk for meg... Endret 16. september 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 ehm... Dumt spørsmål comming up:Jeg og dama fikk tak i et gammelt analogt kompaktkamera. Vi tenkte vi skulle teste det ut og kjøpte noen filmer her om dagen. Når jeg hadde satt i filmen så oppdaget jeg at kameraet har innstillinger for iso100 og iso400, men jeg hadde satt i iso 200. Hvordan vil dette gå? Er det i det hele tatt mulig å bruke? Kjøp deg litt Kodak Tri-X eller litt Ilford HP5? Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 hei og hopp. har ikke vert så veldig aktiv i det siste, grunnet litt dill dall. men holder på å gjøre noe med det nå. men er det bare meg, eller er aktivitetne som var på BK'n i 08, blitt erstattet av en gjeng med nye folk som poster 2-10 tråder så er det stopp?? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nja.. Jeg liker ikke helt den der "bildekritikken".. Og så laster jeg ikke opp bildene mine på andre plasser enn flickr.. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 bildekritikken hadde en helt annen kvalitet før følte jeg. mener å huske at du(ingardj) postet et par bilder, og kom med litt tilbake mld for ei stund sia, men. kan skjønne hvorfor de "store" kansje ga opp, da det stadig dukker opp bilder av hunden med pinne i nebbet, plasert i en gammel utslitt skinn stol, med fokuset plasert på halen. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 bildekritikken hadde en helt annen kvalitet før følte jeg.mener å huske at du(ingardj) postet et par bilder, og kom med litt tilbake mld for ei stund sia, men. kan skjønne hvorfor de "store" kansje ga opp, da det stadig dukker opp bilder av hunden med pinne i nebbet, plasert i en gammel utslitt skinn stol, med fokuset plasert på halen. Ja, postet litt da jeg startet og litt etter. Men nå er interessen for det litt forsvunnet. Men jeg prøver jo å kommentere litt da. Jeg kommenterer som oftest ikke på bilder hvor fotografen ikke har prøvd å gjøre noe ut av bildet sitt. Snapshots er så uinteressante. Når man er på en slikt forum som dette mener jeg at man bør ta bilder for å ta gode bilder, og ikke bare skyte vilt rundt seg.. Men ser jeg at det er gjort en innsats, og jeg mener jeg kan bidra litt, så kommenterer jeg. I dag har det vært stille her da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 bildekritikken hadde en helt annen kvalitet før følte jeg.mener å huske at du(ingardj) postet et par bilder, og kom med litt tilbake mld for ei stund sia, men. kan skjønne hvorfor de "store" kansje ga opp, da det stadig dukker opp bilder av hunden med pinne i nebbet, plasert i en gammel utslitt skinn stol, med fokuset plasert på halen. Har du "oppdaget" denne tråden ? Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 :S ja etter at jeg postet siste innleg, men sysn forstatt BK'n er dauere en normalt, og overfylt av nye brukere som ikke er aktive i lengden. typisk laste opp noen bilder, får ikke den kritikken som de så for seg, for så å trekke seg tilbake. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Mye av grunnen er kanskje denne"Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?" Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Mye av grunnen er kanskje denne"Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?" Edit: Men jeg synes vi ser mer bilder nå enn før.. Lettere å legge inn der.. Endret 16. september 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Veeeldig godt mulig ja.. Tydligvis litt for lenge siden jeg kikket litt mer en bare full fart på akam.no kansje begynne å sjekke siden med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Mye av grunnen er kanskje denne"Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?" Edit: Men jeg synes vi ser mer bilder nå enn før.. Lettere å legge inn der.. Og der er kvaliteten jevnt over bedre også. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Og så slipper vi 20 kritikkere i hver tråd som på rappen som sier "fint bilde" før det er noe konstruktivt. Endret 16. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå