Bruker-88036 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ooops... Så med andre ord vridde du på UV-filteret som satt fast i fokusringen mens du holdt igjen i selve objektivet? Da er det ikke så rart at det gikk galt. Og da er det vel også lov å kalle noen for kløne? Prøvd å ta av det filteret etterpå? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Skal prøve å få av filteret når eg kjem heim frå skulen. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Slipper veteranbiler å kjøre med kjørelys? Francis Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Slipper veteranbiler å kjøre med kjørelys? Francis Nei, ikke så lenge det fantes nærlys på dem når de var nye. Vet ikke om noen biler for gatebruk som har blitt laget uten lys, men jeg kjenner folk som har blitt bøtlagt for ikke å bruke lys på veteranbiler. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Mobb ivei Men holdt på fokusringen... kan hende att handflata var nede på zoomringen da.. Ai, kjipt! Tror poenget er å bruke to ledninger, en på filteret og en på objektivet uten at jeg har forsøkt selv. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er Canons 17-55 2.8 IS så bra som jeg har fått inntrykk av? Noen som har den og vil fortelle litt? Skal kjøpe ny vidvinkel til onkel og lurer på om det er det riktige. Ellers noen ting man kan kjøpe i USA denne høsten? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er Canons 17-55 2.8 IS så bra som jeg har fått inntrykk av? Noen som har den og vil fortelle litt? Skal kjøpe ny vidvinkel til onkel og lurer på om det er det riktige. Ellers noen ting man kan kjøpe i USA denne høsten? 17-55mm er et EF-S obektiv; altså for crop kamera. Og da som normal-zoom og ikke vidvinkel. Men den er nok så bra som du har fått inntrykk av, ja. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Slipper veteranbiler å kjøre med kjørelys? Francis Nei, ikke så lenge det fantes nærlys på dem når de var nye. Vet ikke om noen biler for gatebruk som har blitt laget uten lys, men jeg kjenner folk som har blitt bøtlagt for ikke å bruke lys på veteranbiler. Vegtrafikkloven i norge sier at man skal ha lys foran på bilen. Ikke mange som pirker på dette ved dagtid. Selv kjører jeg bobla med lysa av når det er lyst ute så den får ladet batteriet 6V er tingen skjønner dere... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er Canons 17-55 2.8 IS så bra som jeg har fått inntrykk av? Noen som har den og vil fortelle litt? Skal kjøpe ny vidvinkel til onkel og lurer på om det er det riktige. Ellers noen ting man kan kjøpe i USA denne høsten? 17-55mm er et EF-S obektiv; altså for crop kamera. Og da som normal-zoom og ikke vidvinkel. Men den er nok så bra som du har fått inntrykk av, ja. Tom Jepp, passer på hans 20D og tilsvarer cirka 24mm. Bedre enn hans 28-135 han bruker nå Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jepp, passer på hans 20D og tilsvarer cirka 24mm. Bedre enn hans 28-135 han bruker nå 27,2mm tenker jeg vi sier. Uansett en klar forbedring ... Tom Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jepp, passer på hans 20D og tilsvarer cirka 24mm. Bedre enn hans 28-135 han bruker nå 27,2mm tenker jeg vi sier. Uansett en klar forbedring ... Tom Stemmer, var på 1Den min det ble ca 24 (22,1) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har en oppgave på skolen der jeg skal ta bilder. Jeg valgte temaet natt-bilder, men læreren synes det er litt for åpent tema. Noen tips til hva jeg kan ta bilder av som er litt vanskeligere å ta bilde av? Går btw 1. klasse MK. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nattportretter, stjerner (med og uten spor), silhuetter etc etc. Du har uendelig mange muligheter. Francis Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Vet at jeg har mange. Tenkte på biler som kjører på motorveien med lang lukkertid, men det har jeg gjort så mange ganger før. Vil prøve noe nytt. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Kva skule går du på Kris? Som sagt du har uendlige med motiv, gå ut og gå til høgre, det tar du bilde av. Neste går du til venstre og neste går du baklengs... Då fer du tre motiv... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Alle bildene skal ha noe med hverandre å gjøre. Så kan ikke bare ta noe tilfeldig Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Solnedgang kan være noe? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Njæ. Er gjort så mange ganger før. Men det er vel egentlig de fleste ting. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Noen som vet hvordan jeg får fjernet infoen i topp venstre hjørne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå