IceFox Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Fuck! Blitt en del luftbobler inni Ikea-rammene. Ser ikke så veldig bra ut. Hvordan har det gått med bildene dine? Hva tenker du på? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har vore så uheldig å skrudd fast eit UV filter veldig godt fast... Eg får det ikkje av og verken fatteren eller brødrene mine får det av. Nokon tips om kva eg kan gjer? Der er litt støv på som påvirker bildet på laveste brennvidde og det er ikkje mitt UV-Filter... Slå forsiktig rundt kanten med skaftet på en skrutrekker el.l. Så lar du en med litt kraft i klypa (Tom eller noe sånt) skru det løs. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Man får vel også kjøpt verktøy spesielt egnet til slikt? Endret 15. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Venter forsatt på noe nyttig å bruken min 70-200 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Man får vel også kjøpt verktøy spesielt egnet til slikt? Jo, men hva skal du med verktøy hvis du har tilgang på rå styrke. Jeg fikk i hvert fall løs et gjenstridig UV-filter som hadde sittet på i mange år ved hjelp av litt forsiktig dunking samt klypa til Tom. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 De sidecarfil-greiene var nytt for meg.Hvor ligger de filene når man bruker proprietært råformat da? Som sagt, ved siden av råfilen som en .xmp-fil. Det andre som er positivt med DNG er at kameraprofilen ikke blir endret på ved import i Lightroom. Jeg er veldig lei av at Lightroom nullstilte råfilene. Ikke så ekstrem endring i Canon-verden, men fy så stygge filene fra D3 ble etter import. Camera calibration i Lr hjalp litt, men det var ikke en fullverdig erstatter. Jeg har venta i snart en måned på 5dmkii, stop complaining. Du får huset til 13k - du kan vente litt. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 FAEN I HELVETTE!!! ØDELAGTE OBJEKTIVET! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Mens vi snakker om ødelegging; tror fokusringen min er ødelagt. Den er i alle fall jævlig vanskelig å snu. Enkelte ganger må jeg ta skikkelig hardt i for å klare å snu den, mens andre ganger er den mye "mykere". Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nokken som kan fikse slik? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nokken som kan fikse slik? Hva gjorde du ? brukte en vannpumpetang eller noe lingnende. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ledninga til musa Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Men for faen da... Pappa er jo den bamsen og han greide jo ikkje å ødelegge de! så kjem puslingen av en skrott som mej og ødelegg? Sjønna ikkje den altso Men erstatning? Reiser snart til Italia, må ha ett objektiv som må erstatte dette! Canon 18-55mm 3.5-5.6 IS det er snakk om... Ikkje BigDeal men allikavell Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) ...og jeg som trodde UV-filteret skulle "beskytte"... Hva var det du gjorde? Tom har et presisjonsverktøy, som vi har brukt til å reparere UV-filterskadede 18-55 med før... Endret 15. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Og musa gnagde i stykker objektivet Dro du i stykker hele frontellementet eller,og hva heter objektivet ? Edit:litt vel treig der ja. Endret 15. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du skulle hørt på meg og bare knust UV-filteret. Det hadde blitt billigere. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Canon 18-55mm 3.5-5.6 IS Som sagt, ikkje bigdeal... He hørt om de presisjonsvektøyet... Ei slegge? Heile frontelementet... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Men erstatning? Reiser snart til Italia, må ha ett objektiv som må erstatte dette! Canon 18-55mm 3.5-5.6 IS det er snakk om. 18-55 koster rundt en 1200.- nå for tiden,får nok ikke reparert stort for de pengene. Nytt objektiv,Tamron 17-50 f/2.8 du får den også i ny utgave med IS Endret 15. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Tenke på dinna Tamron 2.8... men mange kjøper og må sende tilbake! Frister lite... Koster flesk også... For mej... Punga akkurat ut me 3750kr for ZoDz sin 100mm 2.8 makro... Heldigvis at det ikkje var den eg øydelagde! Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 ...og jeg som trodde UV-filteret skulle "beskytte"... Hva var det du gjorde? Tom har et presisjonsverktøy, som vi har brukt til å reparere UV-filterskadede 18-55 med før...Det har ikke blitt sagt noe om riper i frontelementet, så for alt vi vet har filteret beskytta objektivet Så et litt mer saklig innspill i forhold til rå styrke og "lille meg". Tipper Papen med bjørnekloa er den som egentlig ødela det. Han vred sikkert noe delvis løs, så gjorde du resten selv. Moral: Konfronter Papen med dette på en hyggelig måte, så kanskje han føler seg forplikta til å sponse litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå