Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Men mange anbefaler vel å bruke kredittkort, ettersom dette vil være vanskeligere å utnytte i svindel. Vanskelig å tappe et kredittkort for penger...

Og hvis man bruker f. eks American Express er vel ikke brukskontoen interessant for BH, ettersom det er en annen konto... (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen tanker om treordsregelen og billedkritiken som jeg tenker kanskje flere har interesse av. Posta først i selve billedkritikken, men den ble flytta til Tilbakemeldinger til akam. Siden det ikke akkurat er den mest befoka delen av forumet, så kommer jeg med en liten oppfordring til å delta.

EDIT: Håper ikke noen reagerer på at jeg markedsfører en annen tråd her. Litt uvanlig, og kanskje uhøflig, vet ærlig talt ikke helt selv. Om noen reagerer, så si i fra, så sletter jeg dette innlegget.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Men mange anbefaler vel å bruke kredittkort, ettersom dette vil være vanskeligere å utnytte i svindel. Vanskelig å tappe et kredittkort for penger...

Og hvis man bruker f. eks American Express er vel ikke brukskontoen interessant for BH, ettersom det er en annen konto... (?)

Det er ingen spesiell grunn til å bruke kredittkort fremfor betalingskort. Fremgangsmåten for svindel er den samme, og du har de samme mulighetene til å oppdage og stoppe misbruk. Også AmEx gir kontoutskrift, så om du betaler med det, så er det den kontoutskriften du må sende.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg handlet hos B&H måtte jeg sende inn bilder av kortet jeg brukte. Det skjedde ikke hos Adorama så sistnevnte har nok endret praksis der. Har begynt å bruke MasterCard når jeg bestiller fra nettet etter at jeg opplevde å bli svindlet i vinter (noen brukte kortet mitt på suspekte telefontjenester). Vet ikke om de har fått tak i koden via et av nettkjøpene mine, eller en minibank i inn-/utland så jeg er mer forsiktig med begge deler.

Fikk forresten testet ut undervannshuset idag. Var gøy å kunne kaste kameraet ut på sjøen og så hoppe etter :) Var relativt dårlig sikt i vannet grunnet mye grums som fløt, og jeg klarer ikke se under vann så det ble litt sikting på måfå, men det var spennende likevel.

Lenke til kommentar

Moren min kjøpte en gang en mobiltelefon på Gran Canaria, og betalte med Visa.

Noen måneder senere, mens hun var hjemme, ringte plutselig EMV (Europay/Mastercard/Visa) til henne, og spurte om hun hadde handlet noe på Gran Canaria i dag, siden noen hadde prøvd å belaste kortet hennes - hun svarte selvfølgelig nei, og svindelforsøket ble stoppet.

Store Mor ser deg, og passer på deg...

Lenke til kommentar
Når var det 'a?

I desember.

Det er ingen spesiell grunn til å bruke kredittkort fremfor betalingskort. Fremgangsmåten for svindel er den samme, og du har de samme mulighetene til å oppdage og stoppe misbruk.

Jo, men det anbefales likevel av mange å bruke kredittkort isteden. Det har muligens med at kredittkortselskap er forsikret på en annen måte? Uansett er det lettere å slippe å betale en kredittkortregning etter svindel, enn å få penger som forsvant pga svindel tilbake på konto.

Lenke til kommentar
Yay, da har jeg fått meg min første fotojobb, på en festival i sommer. Spørs om jeg ikke må unne meg en 24-70 før den tid, så jeg ser litt halvproff ut :innocent:

Og hvis du har batteri-grep, så ser du hel-proff ut :)

Tom

Og maler du all optikken din hvit, da slipper du til og med å legitimere deg. :p

Lenke til kommentar
Yay, da har jeg fått meg min første fotojobb, på en festival i sommer. Spørs om jeg ikke må unne meg en 24-70 før den tid, så jeg ser litt halvproff ut :innocent:

Og hvis du har batteri-grep, så ser du hel-proff ut :)

Tom

Og maler du all optikken din hvit, da slipper du til og med å legitimere deg. :p

... alle vet du er fra instalten 1 km nord :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...