Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Noen her som har erfaring med Lens in a cap?

Mener den var diskutert for et eller to år siden; skulle vært morsomt å prøvd en. Men jeg tror jeg heller satser på en Lensbaby.

Tom

Har nettopp bestillt fra Asia, har tenkt lenge på å bestille en. Kan hende det bare er crap, men betalte bare 115 inkl. frakt, så er ikke så veldig stort tap egentlig. :p

Lenke til kommentar
Har nettopp bestillt fra Asia, har tenkt lenge på å bestille en. Kan hende det bare er crap, men betalte bare 115 inkl. frakt, så er ikke så veldig stort tap egentlig. :p

115,- er ikke all verden. Selv om den er crap, så kan det godt hende du får til noen artige bilder for det.

Tom

Lenke til kommentar
Pleier dere å sende originaler fra photoshooter eller sender dere kun redigerte bilder til kundene? Er noen som maser etter originalene, men jeg ser virkelig ikke poenget med at de skal ha originalene.

Har også opplevd at folk ønsker uredigerte bilder, noe jeg stiller meg ganske kritisk til. Når jeg tar bilder i RAW ser jeg på etterbehandling som en nødvendig del av prosessen.

Enda verre er det hvis kunden begynner å redigere bildene selv, og som oftest voldtar dem totalt. Det er ikke noe kult å ha i sitt navn...

Lenke til kommentar
Skjer ikke at jeg sender fulloppløselige bilder om jeg ikke blir betalt for det.

Helst aldri bilder som jeg ikke har gått over heller - finnes dog unntak.

Dette har jeg prøvd å forklare til dem, og fortelle at det er standard hos de fleste fotografer.

De har vel nettopp lasta ned Photoshop, og skal bevise at de også kan...

Hehe, true. Blir vel mer Picasa og lignende.

Pleier dere å sende originaler fra photoshooter eller sender dere kun redigerte bilder til kundene? Er noen som maser etter originalene, men jeg ser virkelig ikke poenget med at de skal ha originalene.

Har også opplevd at folk ønsker uredigerte bilder, noe jeg stiller meg ganske kritisk til. Når jeg tar bilder i RAW ser jeg på etterbehandling som en nødvendig del av prosessen.

Enda verre er det hvis kunden begynner å redigere bildene selv, og som oftest voldtar dem totalt. Det er ikke noe kult å ha i sitt navn...

Akkurat det som er hovedpoenget mitt. Jeg vil ikke ha navnet mitt på et bilde som ser helt voldtatt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...