Anew Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 *hoste* de vil tvinge folk til å vrake objektivparken sin og kjøpe alt nytt. Det triste er at de ikke vil lykkes denne gangen Joda. Dette er jo noe Canon kan. De lanserer samtidig en ny serie med Super L-objektiver, med ny og tykkere rød ring, og vips løper disiplene mann av huse for å handle. No worries. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 *hoste* de vil tvinge folk til å vrake objektivparken sin og kjøpe alt nytt. Det triste er at de ikke vil lykkes denne gangen Joda. Dette er jo noe Canon kan. De lanserer samtidig en ny serie med Super L-objektiver, med ny og tykkere rød ring, og vips løper disiplene mann av huse for å handle. No worries. Men man må jo ha en måte å gjenkjenne objektivene til den nye fatningen, skal vi si rosa objektiver istedenfor hvite, og gule istedenfor svarte? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg skal begynne å trykke t-skjorter med direct print-ikonet på. Det tror jeg kunne blitt en suksess om man gjorde det tilstrekkelig morsomt... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 *hoste* Siden de bruker så store ord, tipper jeg de skal endre fatning igjen En liten bom på quoten Edit: og direct print-knapp! Må ikke glemme direct print-knappen! Og det er den største knappen. Joda. Dette er jo noe Canon kan. De lanserer samtidig en ny serie med Super L-objektiver, med ny og tykkere rød ring, og vips løper disiplene mann av huse for å handle. No worries. To røde ringer. Den ene med grisehale Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Edit: og direct print-knapp! Må ikke glemme direct print-knappen! Og det er den største eneste knappen. Tom Jepp. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) *hoste* Siden de bruker så store ord, tipper jeg de skal endre fatning igjen En liten bom på quoten Tom Jeg bare valgte en tilfeldig post jeg. Ser at alle quoter, og da kan ikke jeg være noe dårligere. EDIT: Fjerna likså godt hele quoten jeg, enklere det enn å rette Endret 11. september 2009 av fototim Lenke til kommentar
Inc Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Sony rules! god natt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Unnskyld meg Tror dere ikke at det er noen geeks som vil lete igjennom alle bildene av fotografene ved OL for å lete etter noe som kan tyde på en ny 1D? Unnskyld meg Tror dere ikke at det er noen geeks som vil lete igjennom alle bildene av fotografene ved OL for å lete etter noe som kan tyde på en ny 1D? Det er det sikkert. Men hvor mye nyttig informasjon er det å dra ut av det? Større skjerm og endret plassering av knapper. Tom De vil måtte unngå å endre huset, bare endre innmat, så som sensor, af o.l. Og det vil du ikke kunne se verken på bilder av kameraet eller bildene som kommer ut av det. Dersom du før lanseringen av 5Dmk2 kjørte ut en svær bildeserie på NY Times, alle tatt med 5D2, ville ingen reagere på det. Ei heller når bildene printes i aviser. Exif kan endres, slik at byråene ikke finner ut av det, og exif strippes uansett.. Nei, det kunne de gjort med letthet.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Sony rules!god natt Drøm søtt Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 De vil måtte unngå å endre huset, bare endre innmat, så som sensor, af o.l. Og det vil du ikke kunne se verken på bilder av kameraet eller bildene som kommer ut av det. Dersom du før lanseringen av 5Dmk2 kjørte ut en svær bildeserie på NY Times, alle tatt med 5D2, ville ingen reagere på det. Ei heller når bildene printes i aviser. Exif kan endres, slik at byråene ikke finner ut av det, og exif strippes uansett.. Nei, det kunne de gjort med letthet.. Det er vel også rimelig stor sjanse for at MkIV vil ha noenlunde samme utforming som MkIII. Hadde mange lagt merke til om det var noen D3 blandt gjengen av D2* none måneder før OL 2008? Men den gangen var det en nyhet i seg selv at noen brukte Nikon Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Men den gangen var det en nyhet i seg selv at noen brukte Nikon Word. Tenker det alene hadde blitt slått opp ganske stort. For en som har gjennomlevet ørkenvandringen med Nikon i 2006-2007 slutter D300 aldri å imponere. Jeg sitter akkurat og finpusser på et bilde jeg tok for et par uker siden, og tenkte "det er jo litt finkornet luminansstøy her - mon tro om jeg skal bruke litt støyreduksjon?" For sikkerhets skyld sjekket jeg EXIF, og iso var 2800... (og jeg droppet støyfjerning - det hadde ingen hensikt) Endret 11. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg sitter akkurat og finpusser på et bilde jeg tok for et par uker siden Må si det er mye god musikk du nyter til arbeidet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 For en som har gjennomlevet ørkenvandringen med Nikon i 2006-2007 slutter D300 aldri å imponere. Jeg sitter akkurat og finpusser på et bilde jeg tok for et par uker siden, og tenkte "det er jo litt finkornet luminansstøy her - mon tro om jeg skal bruke litt støyreduksjon?" Og allikevel er det enkelte (Canon fans) som ikke mener at D300 satte skapet ettertrykkelig på plass. Tom Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hvordan kan man la være å stemme på denne kjekkasen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hvordan kan man la være å stemme på denne kjekkasen? Det vil være meg en stor glede å ikke stemme på den fysaken Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Tenker at Canon kamuflerer det med endel Japanske turister med modifiserte ixuser. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Og allikevel er det enkelte (Canon fans) som ikke mener at D300 satte skapet ettertrykkelig på plass. Tom Mulighetene er store for at det skapet blir ettertrykkelig låst nå og nøkkelen kastet Endret 11. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 D300 satte skapet på plass. Men ikke så mye som enkelte liker å tro. Bedre enn 50D? Jepp. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Alltid greit å få fasiten Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Urgh - la oss ikke dra den idiotiske 7D vs. 50D vs. D300-debatten inn her. D300 er mer enn 2 år gammelt. Det hadde vært jævlig trist om ikke Canon klarte å "toppe" det nå - i det minste på noen områder. Jeg vet at det var min feil som sa noe positivt om D300 i denne tråden, men jeg syns bare det var litt morsomt at jeg fortsatt blir positivt overrasket. Jeg hadde vært fornøyd med det samme støynivået ved iso 800 på D200, så for en skarve Nikonist var D300 et stort fremskritt. Hvordan kan man la være å stemme på denne kjekkasen? *sukk* Når jeg ser det bildet, så angrer jeg på at jeg alt har stemt på noen helt andre... Endret 11. september 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå