Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg vil gjerne ha AF ;)
Kan være behagelig, men ikke påkrevd så lenge motivet ikke er av det spastiske slaget. Spørsmålet er om AF er verdt de ekstra kr. 15000,- (bare for å slenge ut et tall). :)

 

Egentlig trenger jeg ikke F/1.4, men jeg vil gjerne ha en bedre 35mm. Kunne gjerne ha tatt en oppdatert versjon av 35 F/2 f.eks.. om den var litt skarpere og hadde mindre vignettering (AF-D 35 2,0 vignetterer som en hore fra thailand vidåpen)

 

Edit: Og gjerne CRC, just for fun.

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar
Da trenger jeg noen råd ang sensorrens. Trodde JP bare tok 250,- pr rens (noe jeg betalte i november 2008), men neida. Det var faktisk 350,-, og den prisen hadde de hatt i over 1,5 år. :blink: Så da er beslutningen tatt om at i fremtiden gjør jeg slikt selv. :)

 

Jeg har et Canon 350D og et 30D. Begge er altså uten "vibrasjonsfjerning" av støv. Jeg har brukt Green Clean sensor swabs, både våt og tørr, tidligere, men disse er ikke å finne noe særlig i norske butikker mer, virker det som.

 

Bør jeg fortsette med Green clean, eller er det noe annet som anbefales? Blåsebelg alene fungerer ikke så bra, selv om jeg gjør det på baderommet mens det er fuktig etter en dusj.

 

Har ingen motforestillinger mot å kjøpe på Ebay eller utenlandske nettbutikker.

 

Ser ut som den er utgående,Netshop har ikke mye igjen av Green-clean produkter,er vel Dust-aid som er inn for tiden.

Lenke til kommentar
Det var et saftig kamera stativ.

Sikkert en ålreit jobb å kjøre rundt sånn.. xD

Høhø - jeg tenkte det motsatte; "hva galt har man gjort tidligere i livet for å ende i en jobb som det der?"

 

Å kjøre rundt på alle Norges små tulleveier nesten uten mål og mening høres ut som et sartriansk helvete...

Lenke til kommentar
Syns Green Clean var noe dritt. Støvsugerluftrykkpåboks-dingsen var grei nok. Men rensevæsken la igjen rester (som en film) sist jeg brukte det.

 

Javel? La ikke jeg merke til da jeg brukte det, men.

 

Eclipse E2 fra Digital Solutions kan derimot anbefales. Kan fåes i et Digital Survivor Kit som er ganske praktisk. Bare å fylle på med Eclipse og swabs etter hvert.

 

Så da er f.eks. denne pakka fin å starte med?

Lenke til kommentar
Syns Green Clean var noe dritt. Støvsugerluftrykkpåboks-dingsen var grei nok. Men rensevæsken la igjen rester (som en film) sist jeg brukte det.

 

Javel? La ikke jeg merke til da jeg brukte det, men.

 

Eclipse E2 fra Digital Solutions kan derimot anbefales. Kan fåes i et Digital Survivor Kit som er ganske praktisk. Bare å fylle på med Eclipse og swabs etter hvert.

 

Så da er f.eks. denne pakka fin å starte med?

 

Jepp. Har den pakka selv. Men brukte eclipse først når jeg renset en kunde sitt kamera.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg kjøpte et E-520 "dobbelkid" for 3500.- ca 9 mnd. gammel,tatt ca 60 bilder.Fikk med stativ,2 minnekort og veske + alt orginal-stuff.Grei deal synes jeg.

 

Men synes kamera har problemer med kontraster,spesielt i automoduser.Har lånt det noen dager for å lære det og kjenne,så jeg kan lære han at det finnes noe annet en fullauto,så får vi se om bildekvaliteten stiger proporsjonalt med lære-terskelen.

 

Bare så at ikke olympusene blir sure,på de halvmanuelle innstillingene + litt til,så bli kontrastene betraktelig bedre :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...