Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da trenger jeg noen råd ang sensorrens. Trodde JP bare tok 250,- pr rens (noe jeg betalte i november 2008), men neida. Det var faktisk 350,-, og den prisen hadde de hatt i over 1,5 år. :blink: Så da er beslutningen tatt om at i fremtiden gjør jeg slikt selv. :)

 

Jeg har et Canon 350D og et 30D. Begge er altså uten "vibrasjonsfjerning" av støv. Jeg har brukt Green Clean sensor swabs, både våt og tørr, tidligere, men disse er ikke å finne noe særlig i norske butikker mer, virker det som.

 

Bør jeg fortsette med Green clean, eller er det noe annet som anbefales? Blåsebelg alene fungerer ikke så bra, selv om jeg gjør det på baderommet mens det er fuktig etter en dusj.

 

Har ingen motforestillinger mot å kjøpe på Ebay eller utenlandske nettbutikker.

Lenke til kommentar
Da var Dellen bestillt! Ønsk meg lykke til :D

 

Digg med 3 års no matter what garanti..

Lykke til. Det med 3 års full pakke er noe av det jeg liker best md Dell. Hvilken modell endte du opp med ?

 

Tom

 

2209WA. Håper den er så bra som folk skal ha det til. Litt i overkant av hva jeg ville bruke på skjerm nå, men så lyset med HP'en og bedre innsynsvinkler.

 

Var det ikke du som sa 22" er en bra størrelse? Det er det. Noe mer er rett og slett litt unødvendig. Jeg kunne kanskje tenkt med full hd oppløsning da. Men ikke noen dealbreaker.

Lenke til kommentar
Da var Dellen bestillt! Ønsk meg lykke til :D

 

Digg med 3 års no matter what garanti..

Håper du gir oss en erfaringsoverføring om 2-3 ukers tid da.

 

Jepp. Han jeg bestillte av mente den burde være her i starten av neste uke. Noen liker det sikkert godt, men hjemmelevering er ikke noe for meg. Passer stort sett aldri med tidspunkter :p Hente på posten funker bedre. Men det gjør de visst ikke.

Lenke til kommentar
Da trenger jeg noen råd ang sensorrens. Trodde JP bare tok 250,- pr rens (noe jeg betalte i november 2008), men neida. Det var faktisk 350,-, og den prisen hadde de hatt i over 1,5 år. :blink: Så da er beslutningen tatt om at i fremtiden gjør jeg slikt selv. :)

 

Jeg har et Canon 350D og et 30D. Begge er altså uten "vibrasjonsfjerning" av støv. Jeg har brukt Green Clean sensor swabs, både våt og tørr, tidligere, men disse er ikke å finne noe særlig i norske butikker mer, virker det som.

 

Bør jeg fortsette med Green clean, eller er det noe annet som anbefales? Blåsebelg alene fungerer ikke så bra, selv om jeg gjør det på baderommet mens det er fuktig etter en dusj.

 

Har ingen motforestillinger mot å kjøpe på Ebay eller utenlandske nettbutikker.

 

Syns Green Clean var noe dritt. Støvsugerluftrykkpåboks-dingsen var grei nok. Men rensevæsken la igjen rester (som en film) sist jeg brukte det.

 

Eclipse E2 fra Digital Solutions kan derimot anbefales. Kan fåes i et Digital Survivor Kit som er ganske praktisk. Bare å fylle på med Eclipse og swabs etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...