Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Endte med en brukt (som ny) AF-D 180mm f/2.8, veldig fornøyd så langt :)

Nå må du snart selge noe - husk at det er maks fire linje er i signaturen ;)

Skal vurdere det snart, mangler bare PC-E 85mm f/2.8, AF-S 200mm f/2 VR, AF-S 300mm f/2.8 N VR og AF-S 400mm f/2.8 N VR. Spørs om jeg klarer skvise det inn på 4 line? ;)

 

Edit:

Oppdatert, tror det skal gå; selv med D3x :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ekte ølhund vil nok score bedre enn du tror.

 

Mye mulig, men jeg tviler på at alle de som har så sterke følelser for enkelte merker er "ekte ølhunder". Noen er nok det, men neppe alle.

 

 

Huff.. er det "lov" å drikke øl midt i uka når man akkurat har slutta med snus? Jeg tenker faen ikke på noe annet enn det h**** snusen jeg gjerne skulle hatt under leppa.

Lenke til kommentar
Og ikke bare Mythos, det er tre eller fire merker til. Husker bare navnet på to Alfa og Zorba. Synes selv at Alfa er et hakk bedre enn Mythos; og jeg liker mythos godt. Pokker, nå fikk jeg lyst på et par uker på gresk øy.

Fix Hellas og Craft er de to siste. Craft er et mikrobryggeri fra Aten som har mye snadder.

 

Huff.. er det "lov" å drikke øl midt i uka når man akkurat har slutta med snus? Jeg tenker faen ikke på noe annet enn det h**** snusen jeg gjerne skulle hatt under leppa.

Det må være lov.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
EN VIKTIG TING når det gjelder øl og ferie/reiser: Er du på en øy i Hellas, drikker du ikke Amstel eller Heineken, be om å få lokalt øl! (I dette tilfelle Mythos). Jeg prøver så langt det er mulig å få det ølet som er mest lokalt for det distriktet jeg er i, også i Norge :)

Jeg drikker alltid lokalt øl. Heineken kan jeg drikke i Norge.

 

Dersom du er i Israel anbefales Maccabee og Taybeh. Det ene er i mine øyne litt kjedelig (førstnevnte), det andre er både smaksmessig og triviamessig mer spennende, det brygges i Rammalah på Vestbredden.

 

I Bosnia er det Sarjevskoja som gjelder, mens du får ta til takke med det ølet du får i Damaskus. Gøy å dra på øljakt der, tho.

 

Skulle ønske jeg kunne sagt noe morsomt om ølmerker, men klarer det ikke. Jeg syns alt øl er godt, så lenge det er riktig temperert. Jeg skulle likt å se en blindtest med de som hevder at "tuborg smaker bæsj" og "frydenlund er det beste ølet i verden!".

En ekte ølhund vil nok score bedre enn du tror.

Jeg skulle nok til nød smake forskjell på Budweiser og Nøgne Ø Porter.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Sukk, er det ingen som syns Canon 70-200 f/2,8'n sin er for stor og tung, og har lyst til å bytte mot en f/4? :p

Vekt som var hovedårsaken til at jeg fikk tak i AF-D 180mm f/2.8, veier halvparten av AF-S 70-200mm f/2.8 VR, og er bedre optisk på 180mm med fullformat :) Mangler VR, men det må jeg overleve med tanke på lav vekt og genial optisk kvalitet.

 

Kvitter meg neppe med 70-200mm f/2.8 utansett, zoom har sine praktiske sider.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Sukk, er det ingen som syns Canon 70-200 f/2,8'n sin er for stor og tung, og har lyst til å bytte mot en f/4? :p

 

Eh, jo? Jeg har t.o.m. annonse på foto.no om det. Bytter Canon 70-200 f/2,8 IS mot f/4 IS og et mellomlegg.

 

Edit: Uten IS er dessverre ikke aktuelt. :hm:

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Sukk, er det ingen som syns Canon 70-200 f/2,8'n sin er for stor og tung, og har lyst til å bytte mot en f/4? :p

 

Eh, jo? Jeg har t.o.m. annonse på foto.no om det. Bytter Canon 70-200 f/2,8 IS mot f/4 IS og et mellomlegg.

 

Stemmer det, jeg tror faktisk jeg sendte deg en pm ang. det også, men

den jeg er ute etter å kvitte meg med er ikke IS-versjonen, dessverre..

 

Som ny m/kvittering, originalemballasje og UV-filter tho? *fiskefiske* :p

 

Edit:

Uten IS er dessverre ikke aktuelt. hmm2.gif

Det var som svarte :p

Endret av _nomad
Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg kunne sagt noe morsomt om ølmerker, men klarer det ikke. Jeg syns alt øl er godt, så lenge det er riktig temperert. Jeg skulle likt å se en blindtest med de som hevder at "tuborg smaker bæsj" og "frydenlund er det beste ølet i verden!".

 

Når det kommer til vin derimot, er jeg fristet til å si at all vin smaker bæsj. Jeg klarer å se (og også smake) forskjell mellom rød- og hvitvin, men der stopper det.

 

EN VIKTIG TING når det gjelder øl og ferie/reiser: Er du på en øy i Hellas, drikker du ikke Amstel eller Heineken, be om å få lokalt øl! (I dette tilfelle Mythos). Jeg prøver så langt det er mulig å få det ølet som er mest lokalt for det distriktet jeg er i, også i Norge :)

Seriøst? Hansa fat går alle en høy gang.. Bare en kald Carlsberg på ymse danske utepuber en varm sommerdag kan måle seg... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...