Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men 180 2,8 er mye tregere enn f.eks af-d 80-200

Så lenge den ikke er på nivå med AF-S 50mm f/1.4 er alt glede.

 

Jeg får tenke litt på det, har som du nevnte muligens "nok" objektiver - dama kommer til å gi meg nakkeskudd snart ;)

 

Fikk teste 180/2.8 hos fotovideo igår på F5en min for å teste AF hastighet. Hadde håpet at AF var raskere, men jeg tror AFen vil være rask nok til alt bortsett fra motiver som beveger seg i stor hastighet.

 

Testet å kikke igjennom 200/2 som stod på stativ - det fokuserte perverst raskt.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

 

Nordlandspils og Dahls er forøvrig de beste norske pilsene - Ringnes smaker derimot piss.

Når du i en toårsperiode drakk på et studentsted som bare serverte Ringnes, og som solgte Ringnes fra dårlige kraner og levert i mugger på 1.6 liter.

 

Da blir du lei av Ringnes.

 

Tenker fortsatt med gru tilbake på en tremåneders periode, i forrige årtusen.

Ble tvangssendt til Stavanger for noe de kalte plikt tjeneste..

Pengelens og tørst er ikke noe særlig. Tou var det billigste, men fyttikatta...

Tou burde ikke ha lov til å kalle vannet sitt for øl.

Beste pilsen i Norge lages Nord for Moralsirkelen. Sånn er det bare ;)

Lenke til kommentar
Ratleto: Jeg vet ikke.. Men det er heller det at fargene vises litt feil. Spesielt grønt/gult. Jeg tror nok heller det er det at jeg ikke får utnyttet potensiale i denne skjermen. Men så vidt jeg forstår så skriver de fleste firmaene ut i ikke wide-gamut..

 

Dette med farge-profiler er vanskelig!

 

Ingardj; hvilken skjerm er dette? Vet det sikkert har vært nevnt, men gidder ikke bla tilbake å lete.

Går med planer om å handle ny skjerm og er begynt sikleprosessen. Vil derfor luke ut evt problemskjermer så tidlig som mulig.

Gode råd om andre skjermer som er kurrant med tanke på pris/ytelse (rundt 5k), mottas med takk.

 

 

Ellers skal det jo nevnes at jeg irriterer meg gruelig over å tenke på at Budweiser ofte er dyrere enn andre øl på butikken.

 

Budweiser er VANN!

Bifalles.

Nok et bevis på at ikke alt fra USA er helt som det bør/skal være.

Lenke til kommentar
Ratleto: Jeg vet ikke.. Men det er heller det at fargene vises litt feil. Spesielt grønt/gult. Jeg tror nok heller det er det at jeg ikke får utnyttet potensiale i denne skjermen. Men så vidt jeg forstår så skriver de fleste firmaene ut i ikke wide-gamut..

 

Dette med farge-profiler er vanskelig!

 

Ingardj; hvilken skjerm er dette? Vet det sikkert har vært nevnt, men gidder ikke bla tilbake å lete.

Går med planer om å handle ny skjerm og er begynt sikleprosessen. Vil derfor luke ut evt problemskjermer så tidlig som mulig.

Gode råd om andre skjermer som er kurrant med tanke på pris/ytelse (rundt 5k), mottas med takk.

 

 

Ellers skal det jo nevnes at jeg irriterer meg gruelig over å tenke på at Budweiser ofte er dyrere enn andre øl på butikken.

 

Budweiser er VANN!

Bifalles.

Nok et bevis på at ikke alt fra USA er helt som det bør/skal være.

 

Det var en wide-gamut (kan vise alle farger i aRGB eller noe, les og se om du virkelig trenger det) HP lp2275w. Leverte den tilbake til amentio i dag. Slike skjermer er ikke for alle, da alle farger utenom i Photoshop og enkelte andre programmer blir ekstremt overdrevne. Jeg visste ikke at en skjerm kunne lyse opp grønt og rødt så mye. Det blir irriterende. Og jeg fikk ikke grønt/gult til å bli bra, selv etter kalibrering. Sikkert brukerfeil av meg, men jeg kan ikke ha noe som krever så mye arbeid.

 

Så nå blir det å prøve en Dell 2209WA. Det er et panel som ikke kan vise like mange farger som HP sin, men mer en vanlige skjermer. Den skal visst ha gode innsynsvinkler og er veldig godt bygd. Cnet kaller skjermen den beste 22" de har sett. Dell har jo også en veldig bra garanti, som jeg ikke visste om. Ingen feil på disse skjermene er tillatt. Snakket med support i dag.

 

Ser av nettsidene til Dell at det tar 1-2 uker før levering. Så det kan bli en stund før jeg gir noen tilbakemelding. Dell sin er noe dyrere da..

 

Uansett hva du velger så kan det være verdt å tenke på at helt vanlige skjermer, og spesielt de billigste har dårlige innsynsvinkler.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Nei nå må vi nok lage charterfeber: kongo.

Begge to dømt til døden, og Norge dømt til å betale ca 60mill $ til kongo.. herregud for noe idiotiske greier..

 

Sirkus kongo :fun:

 

60mill $ er vesentelig mindre en første beløpet på 3tusen.milliarder Nkr.

 

Også må vi ikke glemme at dem er spionerer for kongen,ble faktisk dømt for det også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Det var en wide-gamut (kan vise alle farger i aRGB eller noe, les og se om du virkelig trenger det) HP lp2275w. Leverte den tilbake til amentio i dag. Slike skjermer er ikke for alle, da alle farger utenom i Photoshop og enkelte andre programmer blir ekstremt overdrevne. Jeg visste ikke at en skjerm kunne lyse opp grønt og rødt så mye. Det blir irriterende. Og jeg fikk ikke grønt/gult til å bli bra, selv etter kalibrering. Sikkert brukerfeil av meg, men jeg kan ikke ha noe som krever så mye arbeid.

 

Så nå blir det å prøve en Dell 2209WA. Det er et panel som ikke kan vise like mange farger som HP sin, men mer en vanlige skjermer. Den skal visst ha gode innsynsvinkler og er veldig godt bygd. Cnet kaller skjermen den beste 22" de har sett. Dell har jo også en veldig bra garanti, som jeg ikke visste om. Ingen feil på disse skjermene er tillatt. Snakket med support i dag.

 

Ser av nettsidene til Dell at det tar 1-2 uker før levering. Så det kan bli en stund før jeg gir noen tilbakemelding. Dell sin er noe dyrere da..

 

Uansett hva du velger så kan det være verdt å tenke på at helt vanlige skjermer, og spesielt de billigste har dårlige innsynsvinkler.

 

Takker for svar. Ser ut til å kunne være en skjerm etter min smak. Har ikke så forferdelig store krav egentlig, men er etterhvert begynt å legge lista litt høyere enn det som jeg finner at jeg trenger idag. For erfaringen tilsier at jeg, etter en viss periode, kommer til å angre at jeg ikke la litt ekstra i den tingen jeg kjøpte. Innebærer selvfølgelig en risiko for kjøp av ting med spec som jeg overhodet ikke har bruk for eller på noen måte kan utnytte til fulle, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg kunne sagt noe morsomt om ølmerker, men klarer det ikke. Jeg syns alt øl er godt, så lenge det er riktig temperert. Jeg skulle likt å se en blindtest med de som hevder at "tuborg smaker bæsj" og "frydenlund er det beste ølet i verden!".

 

Når det kommer til vin derimot, er jeg fristet til å si at all vin smaker bæsj. Jeg klarer å se (og også smake) forskjell mellom rød- og hvitvin, men der stopper det.

 

EN VIKTIG TING når det gjelder øl og ferie/reiser: Er du på en øy i Hellas, drikker du ikke Amstel eller Heineken, be om å få lokalt øl! (I dette tilfelle Mythos). Jeg prøver så langt det er mulig å få det ølet som er mest lokalt for det distriktet jeg er i, også i Norge :)

Lenke til kommentar
Når det kommer til vin derimot, er jeg fristet til å si at all vin smaker bæsj. Jeg klarer å se (og også smake) forskjell mellom rød- og hvitvin, men der stopper det.

Si ikke det, det er faktisk ganske vanlig at folk tar feil blant rød og hvit i blindtester! Enkelte røde viner er nemlig temmelig "rosa" i smaken. Så med ditt utgangspunkt ("all vin smaker bæsj") tror jeg faktisk at jeg skulle klart å sette deg fast ;)

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg kunne sagt noe morsomt om ølmerker, men klarer det ikke. Jeg syns alt øl er godt, så lenge det er riktig temperert. Jeg skulle likt å se en blindtest med de som hevder at "tuborg smaker bæsj" og "frydenlund er det beste ølet i verden!".

En ekte ølhund vil nok score bedre enn du tror.

 

Når det kommer til vin derimot, er jeg fristet til å si at all vin smaker bæsj. Jeg klarer å se (og også smake) forskjell mellom rød- og hvitvin, men der stopper det.

Det finnes faktik mye god vin også; men lære seg å like vin er en lang prosess.

 

EN VIKTIG TING når det gjelder øl og ferie/reiser: Er du på en øy i Hellas, drikker du ikke Amstel eller Heineken, be om å få lokalt øl! (I dette tilfelle Mythos). Jeg prøver så langt det er mulig å få det ølet som er mest lokalt for det distriktet jeg er i, også i Norge :)

Og ikke bare Mythos, det er tre eller fire merker til. Husker bare navnet på to Alfa og Zorba. Synes selv at Alfa er et hakk bedre enn Mythos; og jeg liker mythos godt. Pokker, nå fikk jeg lyst på et par uker på gresk øy.

 

Får trøste meg med at turen går til Tyskland om drøye to uker.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...