Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg har vært LowePro fan lenge, og har snust på Crumpler, men har nå fått sansen for Tamrac. Har både en Adventure 9 som tar mye fotoutstyr+PC, og en Express 7 som er grei på byvandring.

 

Er vel egentlig enig med Super8 at Crumpler can bli litt vel "cool".

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt, jeg snakker ikke om boikott av noen brukere, men om å ignorere innlegg man blir irritert/provosert over. Det øyeblikket man svarer, så er man medskyldig i dårlig stemning og off-topic.

 

...

Dette kunne nok de fleste av oss legge oss på minnet. Vi har et felles ansvar for å holde en Ok omgangsform her. Det er for enkelt og bare legge skylda på den vi krangler med. Sånn "det var han som begynte" logikk hører hjemme i barnehagen. Dette sier jeg like mye til meg selv, som til andre.

Jeg vil og si at jeg setter pris på at moderatorene nå signaliserer mer tilstedeværelse i fotodelen av forum. For eksempel det å fryse en tråd en time eller to for å kjøle gemyttene, er en metode som kanskje med fordel kunne vært brukt oftere. Gjerne fulgt opp av en advarsel eller to, sånn at kranglefantene ikke er i tvil om hvofor. Stopp gjerne meg, om jeg går over streken.

Lenke til kommentar

Hurra, hurra, hurra. Eg får råd til å kjøpe fotoutstyr i år også! :D

Det ser ut til at det blir ganske mykje meir arbeid enn eg trudde i sommar, noko som vil bety at en ellers slunken bankkonto vil få eit sårt trengt løft. Det blir også såpass mykje jobbing at eg mest sannsynlig kan komme til å ha ca 10k til kjøp av fotoutstyr.

 

Så kjem dilemmaet, kva skal eg kjøpe for opptil 10k?

1. veldig lyst på 70-200 f4IS (mest trulig brukt eller import)

2. også lyst å skifte ut normalzoomen

3. batterigrep

4. skrivar

5. scanner til negativ og dias

6. alt mulig anna som er kjekt å ha

 

dette er ikkje i prioritert rekkefølge. men det er vel det som må til, å sette seg ned, gå gjennom behovet og deretter kjøpe det som ein har mest bruk for.

Lenke til kommentar

Hehe, alt hadde gjort seg, men då snakkar vi nok litt. 70-200'en ligger vel på ca 9k i Norge, så spørs det kva normal-zoom ein evt ville gå for, men det også kostar nok litt. har tenkt på ein Epsonskrivar som sist eg sjekka låg på mellom 4-5 eller noko sånt (litt dårlig hukommelse men).

 

Det meste kostar pengar. Får ta litt og litt, og sjå om ein blir fornøgd til slutt

Lenke til kommentar
Skal du ha en reell forbedring av normalzoom, så er det nærliggende å tro at du må gå for en EF-S 17-55 f/2.8 IS.

 

Tom

 

om eg skiftar den ut no, så blir det med tanke på at eg er veldig intressert i kva som skjer med 5D MkII, så det blir isåfall noko som går på FF. 17-40, 24-105 eller 24-70

Lenke til kommentar
Skal du ha en reell forbedring av normalzoom, så er det nærliggende å tro at du må gå for en EF-S 17-55 f/2.8 IS.

 

Ikke nødvendigvis Tamron sin 17-50mm er jo nesten like skarp som EF-S 17-55mm, i hvertfall langt skarpere og ikke minst mer lysterk enn den middelmådige 17-85mm zoomen.

Lenke til kommentar

Fordelen med 17-85'en er jo at den er så anvendelig, men sånn som eg ser det, så klarer eg meg med 17-40, 50mm og 70-200. Evt så 24-70 som hadde vore fantastisk med lysstyrken. Likte veldig godt eksemplaret eg brukte nokre mnd i fjor, men den er jo dyr, så det må nøye overveiing til først

Lenke til kommentar
Har fotografert fra et helikopter i dag. Bildene ble crap, men dæven smette. Jeg har knipset bilder fra et j*vla helikopter. :D
Jeg har kjørt helikopter en gang i mitt liv. Ble heist opp fra et båtdekk, og så bar det til Hammerfest.

 

Bilder ble det ikke. Kamera var i ferd med å synke til bunnen av Bartentshavet. Jeg satt i våt overlevelsesdrakt i sju kvarter. Fikk kaffe for å få varmen. Har aldri vært så pissatrengt i mitt liv. Det rista noe inne i granskauen. Fy søren hvor godt det var å pisse på rullebanen i Hammerfest. NRK var der og filma når vi kom ut. Men, må du, så må du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...