tomsi42 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg har vært LowePro fan lenge, og har snust på Crumpler, men har nå fått sansen for Tamrac. Har både en Adventure 9 som tar mye fotoutstyr+PC, og en Express 7 som er grei på byvandring. Er vel egentlig enig med Super8 at Crumpler can bli litt vel "cool". Tom Endret 31. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Som sagt, jeg snakker ikke om boikott av noen brukere, men om å ignorere innlegg man blir irritert/provosert over. Det øyeblikket man svarer, så er man medskyldig i dårlig stemning og off-topic. ... Dette kunne nok de fleste av oss legge oss på minnet. Vi har et felles ansvar for å holde en Ok omgangsform her. Det er for enkelt og bare legge skylda på den vi krangler med. Sånn "det var han som begynte" logikk hører hjemme i barnehagen. Dette sier jeg like mye til meg selv, som til andre. Jeg vil og si at jeg setter pris på at moderatorene nå signaliserer mer tilstedeværelse i fotodelen av forum. For eksempel det å fryse en tråd en time eller to for å kjøle gemyttene, er en metode som kanskje med fordel kunne vært brukt oftere. Gjerne fulgt opp av en advarsel eller to, sånn at kranglefantene ikke er i tvil om hvofor. Stopp gjerne meg, om jeg går over streken. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Huhu, etter noen travle dager er det vel på tide å få opp aktiviteten her inne... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Nå skal det leses som f til mopedlappen, få mopedlappen og evt komme opp i muntlig eksamen til uka, å kjøre mye med moped. Men kan vel slå 2 fluer i en smekk med å hive kamera oppi sekken å ut på en fototur med mopeden ;> Lenke til kommentar
archanios Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hurra, hurra, hurra. Eg får råd til å kjøpe fotoutstyr i år også! Det ser ut til at det blir ganske mykje meir arbeid enn eg trudde i sommar, noko som vil bety at en ellers slunken bankkonto vil få eit sårt trengt løft. Det blir også såpass mykje jobbing at eg mest sannsynlig kan komme til å ha ca 10k til kjøp av fotoutstyr. Så kjem dilemmaet, kva skal eg kjøpe for opptil 10k? 1. veldig lyst på 70-200 f4IS (mest trulig brukt eller import) 2. også lyst å skifte ut normalzoomen 3. batterigrep 4. skrivar 5. scanner til negativ og dias 6. alt mulig anna som er kjekt å ha dette er ikkje i prioritert rekkefølge. men det er vel det som må til, å sette seg ned, gå gjennom behovet og deretter kjøpe det som ein har mest bruk for. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Prøv å få alt samlet fra BHphoto eller den andre siden så jeg ikke husker navnet på fra USA, du kan jo gjøre rene røverkjøp i disse tider. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hehe, alt hadde gjort seg, men då snakkar vi nok litt. 70-200'en ligger vel på ca 9k i Norge, så spørs det kva normal-zoom ein evt ville gå for, men det også kostar nok litt. har tenkt på ein Epsonskrivar som sist eg sjekka låg på mellom 4-5 eller noko sånt (litt dårlig hukommelse men). Det meste kostar pengar. Får ta litt og litt, og sjå om ein blir fornøgd til slutt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skal du ha en reell forbedring av normalzoom, så er det nærliggende å tro at du må gå for en EF-S 17-55 f/2.8 IS. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg må si, at for en 20 år gammel ølboks tar 70-210 kanon skarpe bilder. Ikke minst automatikken.. Omg den er da tross alt 20 år gammel Lenke til kommentar
archanios Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skal du ha en reell forbedring av normalzoom, så er det nærliggende å tro at du må gå for en EF-S 17-55 f/2.8 IS. Tom om eg skiftar den ut no, så blir det med tanke på at eg er veldig intressert i kva som skjer med 5D MkII, så det blir isåfall noko som går på FF. 17-40, 24-105 eller 24-70 Lenke til kommentar
modin Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skal du ha en reell forbedring av normalzoom, så er det nærliggende å tro at du må gå for en EF-S 17-55 f/2.8 IS. Ikke nødvendigvis Tamron sin 17-50mm er jo nesten like skarp som EF-S 17-55mm, i hvertfall langt skarpere og ikke minst mer lysterk enn den middelmådige 17-85mm zoomen. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Fordelen med 17-85'en er jo at den er så anvendelig, men sånn som eg ser det, så klarer eg meg med 17-40, 50mm og 70-200. Evt så 24-70 som hadde vore fantastisk med lysstyrken. Likte veldig godt eksemplaret eg brukte nokre mnd i fjor, men den er jo dyr, så det må nøye overveiing til først Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg er ikke så sikker å om 17-85mm er så dårlig som enkelte skal ha det til. Det er heller det at den ikke er så lyssterk, samt det at den har vært uforskammet dyr. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Pokker! BH PhotoVideo åpner ikke før om fire timer! Jeg vil bestille nå! Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Huhu, etter noen travle dager er det vel på tide å få opp aktiviteten her inne... Sover du allerede??? ;-P Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har fotografert fra et helikopter i dag. Bildene ble crap, men dæven smette. Jeg har knipset bilder fra et j*vla helikopter. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har kjørt rattkjelke i dag - på vannet. Fikk mye saltvann i munnen, men dæven smette. Jeg har kjørt rattkjelke bak en j*vla båt! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har sett Mary Poppins på DVD ikveld, jeg. Er jeg tøff, eller Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg er tøffest.. har spilt GTA IV fra 12 til nå... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har fotografert fra et helikopter i dag. Bildene ble crap, men dæven smette. Jeg har knipset bilder fra et j*vla helikopter. Jeg har kjørt helikopter en gang i mitt liv. Ble heist opp fra et båtdekk, og så bar det til Hammerfest. Bilder ble det ikke. Kamera var i ferd med å synke til bunnen av Bartentshavet. Jeg satt i våt overlevelsesdrakt i sju kvarter. Fikk kaffe for å få varmen. Har aldri vært så pissatrengt i mitt liv. Det rista noe inne i granskauen. Fy søren hvor godt det var å pisse på rullebanen i Hammerfest. NRK var der og filma når vi kom ut. Men, må du, så må du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå