Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Skjermen slår seg av så snart man halvpresser utløseren, og våkner igjen når man slipper den. Det kan imidlertid selvsagt godt være at man kan slå den av mer permanent - det håper jeg for D5000-eiernes skyld.

Gå til setup-meny. Auto information display, slå denne av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lekte forøvrig litt i den andre enden av skalaen i dag - Nikkor 18-55 VR (med gullring og alt... :roll:), og er nå enda mer overbevist enn tidligere om at VR er temmelig unyttig i dette området. Det er sikkert fint for å håndholde ett og annet bilde av noe dødt, men til innendørs "familiefoto" er det komplett ubrukelig, siden man ekstremt fort får problemer med "bevegelige mål" under 1/60 uansett.

Det er litt som å kritisere KLM fordi de ikke har hatt en eneste informativ naturfilm.

 

IS har sin oppgave. Å fryse bevegelige objekter er ikke den oppgaven. Å si at IS/VR er unyttig i det området fordi det ikke fryser bevegelse blir litt merkelig..

 

:)

Det bidrar til å unngå/minimere kamerabevgelser (av fotograf), men effekten i vidvinkel og normalområdet er langt fra like bra som på tele for denne jobben.

Lenke til kommentar
IS har sin oppgave. Å fryse bevegelige objekter er ikke den oppgaven. Å si at IS/VR er unyttig i det området fordi det ikke fryser bevegelse blir litt merkelig..

1) Jeg syns det er svært kritikkværdig av KLM ikke å ha en eneste informativ naturfilm.

2) Temmelig unyttig. Nyttig til døde ting. Ikke nyttig til levende ting.

 

:)

Lenke til kommentar
Denne karen(?) har tilsynelatende flyttet inn i nabohagenpå nabotomten - noen som kan fortelle meg hva slags dyr det er?

 

Bildet er knipset av datteren min (7 år) med D200 og Sigma 70-300 @ 95mm (hun glemte å zoome, stakkar..)

 

Du har ikke lov til og legge ut bilder tatt av andre fotografer,men du har kanskje innhentet tillatelse :)

 

Det er rådyr ja,en 2 1/2 årig bukk som sikkert har blitt jaget bort av mora si,de har det med og dukke opp overalt.

Vi har noe alla bambi i norge,dåhjort men finnes vel bare i østfold.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Mja.. du får ta deg en tur til Den Gode Nabo neste gang du er i Trondheim Tom. Tror du vil like det stedet! Har smakt en Ø IPA der også ;)

(Tror det var rundt 170 øl-typer de hadde der :) )

 

Hva er aldersgrensen?

 

 

Vil tro det er 20år. Har aldri blitt spurt, men det har kanskje noe med at de yngste ikke går dit. Klientellet er ofte litt eldre enn de som akkurat er gamle nok til lappen.

 

Mja.. du får ta deg en tur til Den Gode Nabo neste gang du er i Trondheim Tom. Tror du vil like det stedet! Har smakt en Ø IPA der også ;)

(Tror det var rundt 170 øl-typer de hadde der :) )

Høres ut som om et sted som er verdt et besøk. Vi har et par steder i Oslo som ligner.

 

Tom

 

Skummelt mye godt øl der. Prøblemet er at jeg knapt vet hva jeg skal prøve så jeg ender opp med å velge mellom bare et par av de.

 

Ø IPA lukter og smaker håndsåpe. Smaksløkene mine likte ikke den nor særlig.

Lenke til kommentar

Bildet er knipset av datteren min (7 år) med D200 og Sigma 70-300 @ 95mm (hun glemte å zoome, stakkar..)

 

Du har ikke lov til og legge ut bilder tatt av andre fotografer,men du har kanskje innhentet tillatelse :)

 

 

Kom på noe...

 

Åssen er reglene egentlig, når bildet er tatt av noen andre, men med MITT utstyr?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Bildet er knipset av datteren min (7 år) med D200 og Sigma 70-300 @ 95mm (hun glemte å zoome, stakkar..)

 

Du har ikke lov til og legge ut bilder tatt av andre fotografer,men du har kanskje innhentet tillatelse :)

 

 

Kom på noe...

 

Åssen er reglene egentlig, når bildet er tatt av noen andre, men med MITT utstyr?

Fotografen har alltid opphavsretten.

Lenke til kommentar

Dere husker kanskje at jeg var med i PDML boka i fjor (se lenke i sigen). Det blir ny bok i år, og nå begynner ting virkelig å rulle. 40 Det trolig si omtrent halvpartenav bidragene skal stilles ut i et galleri i Chicago. Hvor seriøst dette galleriet er, har jeg null peiling på, men å eventuelt få et bilde på en gallerivegg i Chicago høres utrolig artig ut. Jaja. Hvor store sjansene er for å bli plukka ut, vet jeg heller ikke. Det er mange gode fotografer på PDML.

 

Da får jeg begynne å lete litt i arkivene.

Lenke til kommentar
Det bidrar til å unngå/minimere kamerabevgelser (av fotograf), men effekten i vidvinkel og normalområdet er langt fra like bra som på tele for denne jobben.

f/3.5, vidvinkel OG IS gir deg ganske ekstrem evne til å fange tilgjengelig lys, for et kit-objektiv.

 

IS har sin oppgave. Å fryse bevegelige objekter er ikke den oppgaven. Å si at IS/VR er unyttig i det området fordi det ikke fryser bevegelse blir litt merkelig..

1) Jeg syns det er svært kritikkværdig av KLM ikke å ha en eneste informativ naturfilm.

2) Temmelig unyttig. Nyttig til døde ting. Ikke nyttig til levende ting.

 

:)

Greit nok. :p

 

Ø IPA lukter og smaker håndsåpe. Smaksløkene mine likte ikke den nor særlig.

Litt som Nordlandspilsen altså. Men den smaker vel egentlig mer som oppvaskmiddel.

Når jeg var ung så var det CB vi mente smakte som såpe :p

 

Tom

Tuborg. Fisj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...