Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For deprimert for Pink Floyd. Tror jeg tømmer flasken med Caol Ila i kveld..

Du er ikke deprimert nok ... Men du er nok klar for Pink'ern når Caol Ila'n er tom

 

(Når vi snakker om destilert øl, hadde en ølrunde med en kompis i går. Resultater:

 

Nøgne Ø Porter: Digg

Nøgne Ø Indian Pale Ale: For mye skjer.

Kozan Dark: Den trivelige fetteren til Guinness. Anbefales.

London Pride: Skjer litt mye, men mer drikkbart enn Ø IPA.

Discovery: Drikkbart.

Wells Bombardier Premium Bitter: NAM! Kunne vært mer hoppy, men digg!)

Det er kun et sted du får god IPA i Norge, og det på Mikrobryggeriet. De lager også en Stout som jeg synes er enda bedre enn Guinness (fersk). Med andre ord - meget, meget god.

 

Tom

 

Mja.. du får ta deg en tur til Den Gode Nabo neste gang du er i Trondheim Tom. Tror du vil like det stedet! Har smakt en Ø IPA der også ;)

(Tror det var rundt 170 øl-typer de hadde der :) )

Lenke til kommentar
Dette er ganske ok - med kulehode - selv om det ene benet på mitt har løsnet(!):

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=7779555

Bokmerket. :)

 

Hiv deg på EBAY se etter karbonfiberstativer der kan du få rimlige stativer; f.eks et slik: http://cgi.ebay.com/CARBON-FIBRE-Heavy-Dut...id=p3286.c0.m14

Karbonfiber er lett i vekt og demper også vibrasjoner bedre enn aluminium.

Orker ikke eBay.. :)

 

Når jeg tenker meg om, har jeg en Oly 5050 liggende å støve ned. Faktisk et veldig bra kamera, bortsett fra at det er ulidelig tregt.

Solid som bare rakkeren, men det eneste kameraet jeg har greid å ødelegge delvis, LCD-en har fått seg et lite vannmerke.

Du får gjøre som Alex Majoli og skaffe deg to kamera. Han pleide å ha to hengende rundt halsen og fyre av tre bilder med ett, plukke opp det andre, fyre av tre bilder, plukke opp det andre igjen og så videre.

 

:)

Jeg leste om han etter at jeg kjøpte det. Følte meg halvproff da ;)

 

Det minner meg forresten om Jaguar entusiaster. De som har 12 sylinder mobber dem som bare har 6, sier de bare har halv motor.

Indeed. Og en som kjører VW Phaeton med W12 kan mobbe ham med Pheaton med V6. W12 er faktisk to sammesveisede seksere.. så det er FAKTISK halve motoren.

 

Mja.. du får ta deg en tur til Den Gode Nabo neste gang du er i Trondheim Tom. Tror du vil like det stedet! Har smakt en Ø IPA der også ;)

(Tror det var rundt 170 øl-typer de hadde der :) )

Høres svært interessant ut.

Lenke til kommentar
Hiv deg på EBAY se etter karbonfiberstativer der kan du få rimlige stativer; f.eks et slik: http://cgi.ebay.com/CARBON-FIBRE-Heavy-Dut...id=p3286.c0.m14

Karbonfiber er lett i vekt og demper også vibrasjoner bedre enn aluminium.

Orker ikke eBay.. :)

 

Hvis du bruker 5min på å lage en paypal konto, så kan jeg ikke tenke meg en lettere handlemetode. Klikk på det du vil ha, klikk en gang til og vent på posten.

Lenke til kommentar

Surra rundt i Oslo 6 timer... absolutt ingenting fungerte fotomessig som ønskelig, og som om ikke det var nok presterte jeg å kun gå for 17-35mm, det jeg hadde trengt var 70-200.

 

Dette har seriøst vært dagen der ingenting gikk veien. Pakke ut av fotosekken og formatere minnekortene i protest :mad:

 

Edit:

Dagens underholdning var en asiatisk fyr med 18-200mm som tok bilder av solnedgangen med blits ved festningen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Surra rundt i Oslo 6 timer... absolutt ingenting fungerte fotomessig som ønskelig, og som om ikke det var nok presterte jeg å kun gå for 17-35mm, det jeg hadde trengt var 70-200.

 

Dette har seriøst vært dagen der ingenting gikk veien. Pakke ut av fotosekken og formatere minnekortene i protest :mad:

 

Edit:

Dagens underholdning var en asiatisk fyr med 18-200mm som tok bilder av solnedgangen med blits ved festningen.

 

Det er overraskende mange som kjører grønn firkant.

Lenke til kommentar

Det kommer an på. Jeg syns det noen ganger er spennende og kun ta med ett objektiv, fordi da blir jeg tvunget til å tenke anderledes mange ganger. Dette er gjerne disse fototurene jeg tar med kameraten min.

 

Men hvis det er noe spesifikt jeg skal ta bilde av, velger jeg som regel alt, evt. det jeg har mest tro på vil fungere.

Lenke til kommentar
Surra rundt i Oslo 6 timer... absolutt ingenting fungerte fotomessig som ønskelig, og som om ikke det var nok presterte jeg å kun gå for 17-35mm, det jeg hadde trengt var 70-200.

 

Dette har seriøst vært dagen der ingenting gikk veien. Pakke ut av fotosekken og formatere minnekortene i protest :mad:

 

Edit:

Dagens underholdning var en asiatisk fyr med 18-200mm som tok bilder av solnedgangen med blits ved festningen.

 

Det er overraskende mange som kjører grønn firkant.

Det ble bedre etterhvert, han var tydligvis ikke fornøyd med bildene og begynte å peke blitsen oppover (bounce blits i tak har jeg hørt, men første gang jeg har sett noen prøve på det samme med blå himmel med pudderskyer over seg). Jeg hadde veldig lyst til å ta bilde av fyren, men grunnet 17-35 måtte jeg beveget med veldig nært. Kunne bli oppfattet som en fornærmelse? ;)

 

Edit:

For å påpeke, det var ikke snakk om innebygd blits, men eksternblits :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...