Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nei.

 

Men hva skal du med det, du har jo stabilisator i huset? :)

Stabilisator hjelper ikke nok når man eksponerer opp mot 60 sekunder. Da er et stativ mer å foretrekke. I dag har jeg et 30 år gammelt Velbon-stativ som er solid og rimelig stabilt, men det blir litt for lite fleksibelt, spesielt om jeg vil nært bakken.

 

Er det mulig å få et stabilt, godt, fleksibelt stativ og et brukbart kulehude for rundt tusen kroner?

Med kulehode - nei. Med treveis hode - ja.

 

Tom

Hvor høyt må jeg for å få et -akseptabelt- kulehude, da?

 

Kombinert med et akseptabelt stativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rammer med passpartout er handlet på Ikea. 70x100cm til kr 229,-.

 

Passpartouren er bare på 49x69 da, så bildet blir croppet en del, men bildene mine klarte seg fint tross det. Kan love deg det var dritt å bære fem store rammer hjem. :p

Så bra ut det der ja. Antar det er denne du har kjøpt deg : http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10132528 (i 70 x 100cm)

Må vel hente meg noen slike jeg også. Men er det noen som vet når Japanfoto kommer med tilbud på bilder bak akrylglass?

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Nei.

 

Men hva skal du med det, du har jo stabilisator i huset? :)

Stabilisator hjelper ikke nok når man eksponerer opp mot 60 sekunder. Da er et stativ mer å foretrekke. I dag har jeg et 30 år gammelt Velbon-stativ som er solid og rimelig stabilt, men det blir litt for lite fleksibelt, spesielt om jeg vil nært bakken.

 

Er det mulig å få et stabilt, godt, fleksibelt stativ og et brukbart kulehude for rundt tusen kroner?

Med kulehode - nei. Med treveis hode - ja.

 

Tom

Hvor høyt må jeg for å få et -akseptabelt- kulehude, da?

 

Kombinert med et akseptabelt stativ.

 

Kan annbefale Acratech sine hoder! Har GV2 og er veldig fornøyd med det,takler 150-500 mm min uten prob!

http://acratech.net/product.php?productid=9

Endret av Kjell75
Lenke til kommentar
Har eit Sigma 10-20mm f/4-5,6 for Pentax som eg vurderer å selje, kva vil ein rimeleg pris vere? (Nypris var ca. 4k når eg kjøpte det i februar i fjor.)

70% av billigste butikk p.t. (med varen på lager) pleier å være et greit utgangspunkt.

 

Edit: I hvert fall orginal vare pleier å være greit å få solgt til den prisen. Det kan være litt verre med Sigma og Tamron.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar
Men er det noen som vet når Japanfoto kommer med tilbud på bilder bak akrylglass?

Vi begynner i løpet av de neste dager...labben venter på materialet men det skulle ankommer der på morgendagen...webbanner er ferdig produsert og venter for å blir publisert :-)

Takker for svar, jeg har noen bilder som jeg vil ha akrylglass :thumbup:

Jeg er forresten veldig fornøyd med mine 45 stk 10 kroners bilder

Lenke til kommentar
Er det mulig å få et stabilt, godt, fleksibelt stativ og et brukbart kulehude for rundt tusen kroner?

Med kulehode - nei. Med treveis hode - ja.

 

Tom

Hvor høyt må jeg for å få et -akseptabelt- kulehude, da?

 

Kombinert med et akseptabelt stativ.

Dette er ganske ok - med kulehode - selv om det ene benet på mitt har løsnet(!):

http://www.scandinavianphoto.no/product/it...spx?iid=7779555

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hvor høyt må jeg for å få et -akseptabelt- kulehude, da?

 

Kombinert med et akseptabelt stativ.

Manfrotto M190 XPROB med FLM CB-24 - enormt kraftig tass, men uten quick release.

Manfrotto M486 RC2 (har denne selv)

Det første kulehudet ser brukbart ut. Kombinert med et Manfrotto, altså. Hm.

 

Jeg får grave i sofaen og se om jeg har råd.

 

:)

Hiv deg på EBAY se etter karbonfiberstativer der kan du få rimlige stativer; f.eks et slik: http://cgi.ebay.com/CARBON-FIBRE-Heavy-Dut...id=p3286.c0.m14

Karbonfiber er lett i vekt og demper også vibrasjoner bedre enn aluminium.

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, har jeg en Oly 5050 liggende å støve ned. Faktisk et veldig bra kamera, bortsett fra at det er ulidelig tregt.

Solid som bare rakkeren, men det eneste kameraet jeg har greid å ødelegge delvis, LCD-en har fått seg et lite vannmerke.

Du får gjøre som Alex Majoli og skaffe deg to kamera. Han pleide å ha to hengende rundt halsen og fyre av tre bilder med ett, plukke opp det andre, fyre av tre bilder, plukke opp det andre igjen og så videre.

 

:)

Jeg leste om han etter at jeg kjøpte det. Følte meg halvproff da ;)

 

Det minner meg forresten om Jaguar entusiaster. De som har 12 sylinder mobber dem som bare har 6, sier de bare har halv motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...