Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte den største NG sekken på Elkjøp 25. juni og fikk beskjed om 2 ukers leveringstid.

Sekken skulle brukes til fototurer med dette innholdet:

Pentax K20D med grep

DA 12-24mm

DA 17-70mm

DA*50-135mm

+ tilleggsutstyr og kanskje en framtidig DA*300mm.

 

Sekken kom 10.august og jeg hadde solgt alt av Pentax utstyr i mellomtiden.

 

Da jeg var innom Elkjøp for å si ifra om at jeg ikke trengte sekken fikk jeg beskjed om at det var bestillingsvare og jeg måtte kjøpe den.

 

Nå har jeg Olympus E-620 med noen få objektiver. Jeg trenger ikke en slik stor sekk og vurderer å levere den tilbake.

Kan Elkjøp nekte å ta den tilbake p.g.a. at det er bestillingsvare?

Jeg mener avtalen ble brutt da det tok over 6 uker før sekken kom inn til butikken.

 

Har jeg rett ifølge Elkjøp's angrefrist å levere den tilbake eller må jeg bare beholde den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ContentKey=5440

 

står ingenting der om unntak for bestillingsvarer.

Lenke til kommentar
Jeg liker ubuntu også, men jeg har enda ikke fått til web-TV på TV2, til tross for de guidene som finnes. Web-tv på NRK fungerer, men er ganske ustabil og vg-tv fungerer ikke i det hele tatt (noe jeg strengt tatt driter i).

 

Det som er problemet er at disse medieselskapene benytter seg av proprietær Windows-teknologi, noe jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor de gjør.

 

Hvis jeg hadde drevet et medieselskap hadde jeg da for fanden ikke valgt å presentere mediet mitt for kun en del av befolkningen bare fordi IT-fyren min syns "det er mest beleilig å bruke dette formatet". Det finnes åpne standarder for dette.

 

Men takket være en gigantisk "community" på linux-siden, så har vi mange ildsjeler som jobber med å emulere proprietære "standarder" slik at vi kan bruke innholdet på andre platformer, og dette blir jo bare bedre og bedre.

 

Ja det er litt merkelig da 98% av databrukere bruker linux :p

Lenke til kommentar
Apropop Windows... noen her som kan dele erfaringer med Win 7 ? Lest litt rundt på nettet og har overraskende mye positive tilbakemeldinger mot alle odds på noe MS har laget...

 

Hvis det er noen som har kasta det ut igjen så fortell gjerne hvorfor.

Windows 7 er en klar forbedring i forhold til Vista i mine øyne. Men jeg liker Ubuntu enda bedre.

 

Tom

 

Hvis man gidder å slite seg gjennom en masse guider på nettet for å få til enkelte ting man tar for gitt, så greit. Har brukt ubuntu en ganske god stund, men fikk hele driten i vranghalsen etterhvert. Systemet ble også tregt, noe jeg knapt har opplevd med nye windows. Har du en pc som ikke er designet for windows 95, så funker både vista og 7 veldig fint. Og så ser det så sykt mye bedre ut også.

 

Jeg slet med doble skjermer, gimp er forferdelig, trådløs internett var et mareritt, fikk ikke eksternharddisker til å funke osv osv..

 

Det er ikke verdt maset, når man nå får vista og oppgradering til 7 for knapt 1300,-, eller hva det var jeg betalte.

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg. Det er snakk om 2199kr. Greit med de ekstra kronene når man er arbeidsledig.

Hvorfor godtok du å betale den egentlig? Som du selv sa, så brøt de sin avtale.

 

Jeg hadde nettopp fått igjen 3000kr.(tilgodelapp) for ett kamera jeg hadde kjøpt brukt for 1300kr.

Tenkte den kunne være grei å ha på turer. Men en sekk med egenvekt på 4,5kg er ikke en god tursekk.

 

Fikk levert sekken tilbake idag og 2199kr. rikere :thumbup:

En tur innom JP gjorde meg 1799kr. fattigere :blush:

Det ble Oly 25/2.8 pancake på meg. Eneste bakdelen var at de får kun inn 25/2.8 i kit-innpakning, altså uten eske etc. Kun pakket inn i plast og sånn hvit beskyttelses greie. Pytt-pytt, objektivet er like bra for det :)

Lenke til kommentar
Funker Adobe-pakken på 64bit?

 

Kjører Windows 7 64bit med Adobe pakka. Alt funker perfekt og det installeres en ekstra Photoshop 64-bit versjon som kan bruke RAMen til det fulle!

 

Windows 7 <3. Etter min mening fortjener det all den ros den kan få, for dette er noe fra Windows som nærmer seg virkelig bra! Rask som XP, bare med masse digge ekstra funksjoner som er 100 ganger bedre enn i Vista. Har ikke måttet åpne task manager en gang for programmer som har stoppet osv, og nå har jeg hatt det på desktopen i 6 uker og laptoppen i sikkert 2-3 mndr!

Lenke til kommentar
Nokon som veit forskjellane på priser i Norge og Italia? Er italia eit billig land?

 

Tenke då på fotoutstyr :)

Prisene er relativt like på tvers av Europa, så det er nok lite å hente. Norge er generelt billig på elektronikk (i Europeisk sammenheng).

Og i forhold til kjøpekraft så er Norge latterlig billige i forhold til de fleste andre land i Europa. ;)

Lenke til kommentar
Hvis man gidder å slite seg gjennom en masse guider på nettet for å få til enkelte ting man tar for gitt, så greit. Har brukt ubuntu en ganske god stund, men fikk hele driten i vranghalsen etterhvert. Systemet ble også tregt, noe jeg knapt har opplevd med nye windows. Har du en pc som ikke er designet for windows 95, så funker både vista og 7 veldig fint. Og så ser det så sykt mye bedre ut også.

 

Jeg slet med doble skjermer, gimp er forferdelig, trådløs internett var et mareritt, fikk ikke eksternharddisker til å funke osv osv..

 

Det er ikke verdt maset, når man nå får vista og oppgradering til 7 for knapt 1300,-, eller hva det var jeg betalte.

Pussig, du beskriver mange av de problemene jeg har opplevd med diverse Windows versjoner . Da Vista i sin særdeleshet ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...