Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Sitter og ser på kalibreringsverktøy, etter at jeg var innom imaging-recource og innså at skjermen min er helt på viddene i forhold til gamma/kontrast osv. Har prøvd å tweake litt selv, men det er ikke så enkelt :)

 

Jeg redigerer alle bildene mine på en halvgammel acer-laptop(Aspire 7720), er det noen vits i å punge ut 1500 kroner på kalibreringsverktøy da? Tenker på om skjermen faktisk klarer å levere varene. Ser jo ikke bort fra at det blir stasjonær-pc og en noe dyrere skjerm i framtida, men jeg lurer på om det har noe for seg å investere i kalibreringsverktøy for laptopen jeg sitter på nå.

Noen som har greie på slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva koster de? Noen andre tips til hvor man kan få rammer? Til 60x90 feks :)

 

De ble bra de utskriftene rett og slett. Til 10,- tror jeg det er den beste handelen jeg har gjort :p

 

Har sett over de første 15, og har 30 til.

 

Men en ting jeg vil si er at å sjekke for støv er jeg for slapp til! Ser flere bilder som har støv, og det er irriterende..

Lenke til kommentar
Hva koster de? Noen andre tips til hvor man kan få rammer? Til 60x90 feks :)

 

De ble bra de utskriftene rett og slett. Til 10,- tror jeg det er den beste handelen jeg har gjort :p

 

Har sett over de første 15, og har 30 til.

 

Men en ting jeg vil si er at å sjekke for støv er jeg for slapp til! Ser flere bilder som har støv, og det er irriterende..

 

Europris har iallefall her i fjorden ett bra utvalg i rimelig rammer, man får vel det man betaler for...

Lenke til kommentar

Typisk.

 

Nå fikk jeg nettopp vite at et av bandene jeg har tatt bilde av gjerne vil ha 15, 50x70 bilder.

 

De kunne ikke sagt det for en uke siden?

RAW.

 

Nå er det ikke jeg som skal betale for utskriften, men likevel.

 

 

Jeg har også sett etter rammer.

 

jeg fant noen på IKEA for 159,- med svart ramme rundt.

På Clas O fant jeg noen med bare "glass" til 129.

Lenke til kommentar
Lett endel etter god måte å kalibrere på og fant en wizard i Windows 7. Den var genial (tror jeg)! Utorlig enkel å følge, og å se hva som måtte til for å få ting riktig.

Har prøvd den selv; og den fikk skikk på et par av rævva-skjermene mine. Men er ikke helt enig med resultatet på nyskjermen. Men der kan feilen ligge et sted mellom stolen og tastaturet ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Ingen som har lyst til å låne meg et kalibreringsverktøy? Oslo område... Bildene fra JP XXL ble veldig mørke for min del. Husker noen andre nevnte det her? Er det oss som har u-kalib. skjermer? eller er bildene fra JP XXL litt mørke?

Jeg har spyder 3 men ville du låne meg din 5dmkii når jeg spurte? :p

 

Damn, kjørte Audi TT idag. Helvete for en perfekt bil <3

Lenke til kommentar
Apropop Windows... noen her som kan dele erfaringer med Win 7 ? Lest litt rundt på nettet og har overraskende mye positive tilbakemeldinger mot alle odds på noe MS har laget...

 

Hvis det er noen som har kasta det ut igjen så fortell gjerne hvorfor.

Windows 7 er en klar forbedring i forhold til Vista i mine øyne. Men jeg liker Ubuntu enda bedre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg liker ubuntu også, men jeg har enda ikke fått til web-TV på TV2, til tross for de guidene som finnes. Web-tv på NRK fungerer, men er ganske ustabil og vg-tv fungerer ikke i det hele tatt (noe jeg strengt tatt driter i).

 

Det som er problemet er at disse medieselskapene benytter seg av proprietær Windows-teknologi, noe jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor de gjør.

 

Hvis jeg hadde drevet et medieselskap hadde jeg da for fanden ikke valgt å presentere mediet mitt for kun en del av befolkningen bare fordi IT-fyren min syns "det er mest beleilig å bruke dette formatet". Det finnes åpne standarder for dette.

 

Men takket være en gigantisk "community" på linux-siden, så har vi mange ildsjeler som jobber med å emulere proprietære "standarder" slik at vi kan bruke innholdet på andre platformer, og dette blir jo bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Jeg... har kjøpt.. **GRØSS** et CANON-produkt..

 

Ikke ta det så tungt, jeg har ett par Canon-produkter jeg er ganske glad i jeg. Bl.a en Pixma Pro9500 A3+ printer som fungerer ganske utmerket :)

 

Jeg lurer på å kjøpe samme printeren, da jeg ønsker å skrive ut mine bilder, ramme de inn og selge de. Hvilket papir gir best utskriftskvalitet synes du? Har lest en del reviews og sett at glossy ikke er det beste. Har du noen erfaringer om ca hvor mye det koster per utskrift??

 

Har du prøvd dette? :

 

http://www.yaha.no/?pd=210132&og=35&am...200&ug=626#

 

^_^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...