Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får fotopass under en konsert i morgen - men noe av spenningen ligger i Kaizers som går på scenen rundt kl 10. Jeg antar det er noe mørkt, selv om scenen er belyst, burde jeg ha med Sb900 til å ha på kamera? eller vil det bli anstrengende for de som spiller?

Du har D700.

Blitsen kan du ligge igjen hjemme.

Lenke til kommentar
Jeg får fotopass under en konsert i morgen - men noe av spenningen ligger i Kaizers som går på scenen rundt kl 10. Jeg antar det er noe mørkt, selv om scenen er belyst, burde jeg ha med Sb900 til å ha på kamera? eller vil det bli anstrengende for de som spiller?

NEI! SLEM CHRISTIAN!

 

*smekke på fingrene*

 

Fy!

 

Og jeg som bare spurte :p Oh well, mindre å bære på :)

Lenke til kommentar
simon/tom - her er nok en fin jobb å søke på.

 

Eget research-budsjett

 

På myndighetenes regning skal den nye eksperten teste pubenes atmosfære, mat- og ølutvalg og prisnivå.

Engang ølhund, alltid ølhund ...

 

Tom

Og her har du drømmejobben..

Søkt.

 

:)

 

:)

 

Jeg får fotopass under en konsert i morgen - men noe av spenningen ligger i Kaizers som går på scenen rundt kl 10. Jeg antar det er noe mørkt, selv om scenen er belyst, burde jeg ha med Sb900 til å ha på kamera? eller vil det bli anstrengende for de som spiller?

NEI! SLEM CHRISTIAN!

 

*smekke på fingrene*

 

Fy!

 

Og jeg som bare spurte :p Oh well, mindre å bære på :)

Enkelte ting spør man ikke om.

Lenke til kommentar
Da var 450D solgt. Nå starter jakten på 50D.

Skal du ikke ha 7D ?

 

Tom

Hehe. Lenge siden jeg dro inn femsifrede pengegevinster. Får gå gradene. Grensen gikk ved drøyt 9000,- for et nytt 50D + 8GB CF. Fikk 4000,- for 450D m/kitobjektiv.

 

Ble litt lei av det litt krøkkete grepet på 450D. Hovedgrunnen til at jeg bytta. Bedre ISO-egenskaper og nesten dobbelt så raske serier er også kjekt. Gleder meg til batteriet er ferdigladet.

Lenke til kommentar
Jeg får fotopass under en konsert i morgen - men noe av spenningen ligger i Kaizers som går på scenen rundt kl 10. Jeg antar det er noe mørkt, selv om scenen er belyst, burde jeg ha med Sb900 til å ha på kamera? eller vil det bli anstrengende for de som spiller?
Kaizers kjører blitsforbud om jeg ikke husker feil fra årets Malakoff Rockfestival.

 

Skjønner dem godt jeg, blitz er for amatører, og amatører vil vi ikke ha på konserter :p

 

(Jada, jeg vet du bare spurte :) Jeg bare svarte :p )

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg får fotopass under en konsert i morgen - men noe av spenningen ligger i Kaizers som går på scenen rundt kl 10. Jeg antar det er noe mørkt, selv om scenen er belyst, burde jeg ha med Sb900 til å ha på kamera? eller vil det bli anstrengende for de som spiller?
Kaizers kjører blitsforbud om jeg ikke husker feil fra årets Malakoff Rockfestival.

 

Skjønner dem godt jeg, blitz er for amatører, og amatører vil vi ikke ha på konserter :p

 

(Jada, jeg vet du bare spurte :) Jeg bare svarte :p )

 

jada jada :p uansett - fotopass gir meg vel god innsynsvinkler ;D

får bare skru opp iso osv eventuelt :) løser seg

Lenke til kommentar
får bare skru opp iso osv eventuelt :) løser seg
Avhengig av hvordan scena er rigga, kan det bli mye baklys.

 

Da blir det lett håpløst å få noe ut av skyggene, men siluetter kan og bli bra, om du bruker de bevisst.

Vokalister beveger seg og mye rundt. Så han går gjerne inne i lyset, bare du venter.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Fikk første runde med bilder fra Japan Photo XXL idag. Bildene mine med mye grønt i, ble veldig gule. Men det er bare bilder med mye grønt. Alt annet ble bra. Og jeg kjøpte altså inn kalibreringsverktøy før jeg sendte avgårde første bestillinga.

 

Det ene bildet med mye grønt i (1), ble bare litt annerledes, mens det andre (2), mistet snerten helt... :ermm:

 

Og i bestilling nr 2, som allerede er laget, pakket, og sendt, bestilte jeg altså 10 stk av det siste bildet... Jaja.

Lenke til kommentar
Fikk første runde med bilder fra Japan Photo XXL idag. Bildene mine med mye grønt i, ble veldig gule. Men det er bare bilder med mye grønt. Alt annet ble bra. Og jeg kjøpte altså inn kalibreringsverktøy før jeg sendte avgårde første bestillinga.

 

Det ene bildet med mye grønt i (1), ble bare litt annerledes, mens det andre (2), mistet snerten helt... :ermm:

 

Og i bestilling nr 2, som allerede er laget, pakket, og sendt, bestilte jeg altså 10 stk av det siste bildet... Jaja.

Glemte du å huke av for at bildene ikke skulle autokorrigeres, da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...