Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg satser på å kjøpe IKEA-rammer i 100x70. Liker helt klart å ha passpartout. De kostet vel 220 per, så blir en del penger, ja.

 

Men der er jo passpartouten 70x50 da. Altså blir en del croppa. Heldigvis er en del av mine bilder på høykant allerede croppa til 7x5. Kan selvfølgelig dra til rammemaker å få det spesiallagd, men tror det fort blir mye penger da gitt.

 

Selv dro jeg til rammemaker og bestilte en 40x60-passpartout, og det kosta vel 150kr liksom. Altså dyrt...

 

Har akkuratt den rammen selv, og de fleste bildene mine er ikke så kritisk komponert at det er natt og dag om 5 cm forsvinner, så tror nok jeg kommer til å kjøpe flere av den når jeg får penger.

Lenke til kommentar
Jeg satser på å kjøpe IKEA-rammer i 100x70. Liker helt klart å ha passpartout. De kostet vel 220 per, så blir en del penger, ja.

 

Men der er jo passpartouten 70x50 da. Altså blir en del croppa. Heldigvis er en del av mine bilder på høykant allerede croppa til 7x5. Kan selvfølgelig dra til rammemaker å få det spesiallagd, men tror det fort blir mye penger da gitt.

 

Selv dro jeg til rammemaker og bestilte en 40x60-passpartout, og det kosta vel 150kr liksom. Altså dyrt...

 

Er jo ikke supervanskelig å lage passpartout selv da, eneste som er litt kinky er å få vinklene helt rette, men det går det óg. Med noe ala dette får man skrå kutt også. Eneste man må ha er ei stor flate man ikke er redd for å skjære i, en lang linjal, noe å skjære mot og en kniv med skarpt blad.

Lenke til kommentar
Jeg skal nok kjøpe dette som hoved backupkamera når prisen har sunket endel. Men digg med ett virkelig raskt kamera fra canon igjen.

 

Hoved-backupkamera faktisk. Blir 500D ditt sekundære-backupkamera? :p

 

Francis

Når jeg har råd tl 7D så får enten dama eller lillesøstra mi den og en 50mm 1.8 :p

Lenke til kommentar
Vel, vi kan være enige om at søkeren til 400D er sucky. Jeg liker den ikke hvertfall. Så om søkeren på 40D er bedre så skal jeg vurdere å bytte.

 

Selv om 5D står øverst på ønskelista ...

 

Har 350D og 30D. Da bare hadde 350D så var søkeren OK. Etter at jeg fikk 30D så var ikke søkeren på 350D like OK lenger. :p Og da jeg fikk se søkeren på en 5D, så ble jeg veldig misunnelig. :D

 

Edit: Det verste tordenværet over Trondheim i kveld. Aldri sett noe liknende i Trøndelag før. Lyn med under 2 sekunders mellomrom, mange ganger, og lyn som flytttet seg over store avstander hele tida. Visste aldri helt hvor du hadde det hen.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Edit: Det verste tordenværet over Trondheim i kveld. Aldri sett noe liknende i Trøndelag før. Lyn med under 2 sekunders mellomrom, mange ganger, og lyn som flytttet seg over store avstander hele tida. Visste aldri helt hvor du hadde det hen.

 

Jepp! Helt sprøtt! Synd det er arbeidsdag i dag. Kunne tenkt meg å tatt med kamera en tur ut i natt som var. Det smalt rett over huset vårt 17 ganger på et minutt :) Kan ikke ligge å sove når det er slikt vær. Heldigvis er det meldt litt styggvær ikveld også, så satser på jeg får sjansen på nytt i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...