Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mine tanker no. Vil ha vekk 18-55 3.5-5.6 IS fra objektiva mine. Vil erstatte det med noko anna i vidvinkel. Tenker på:

Canon 28mm 2.8

Nye canon 15-85 3.5-5.6 IS USM (Pris på denne?)

 

Vil ha mest mulig vidvinkel så 28mm er egentlig ett dårlig valg. 24mm f/2 er litt for dyr tenker eg.

 

Og ein annan tanke:

 

canon 100mm 2.8 Makro kontra canon 55-250mm 3.5-5.6 IS?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke bestilt en eneste en! :innocent:

Nei, du bestiller jo 20 eller fler i slengen :p

Nei. 2x19, 1x18 og 1x16.

 

27 kvadratmeter.

 

:)

Kanskje det var det jeg skulle gjort med kjøkkenet mitt, tapetsert det med bilder?

Kanskje? Hvor mye koster tapet per kvadratmeter?

 

Hm.

 

Tapetet "Eldorado" koster 350 spenn for 5kvm (~10x,0,5m). Altså 70 kroner per kvm.

 

En kvm "tapet" fra JP koster 30 kroner.

 

Kupp! :D

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Ja, optimismen din er det ingenting å si på. Skulle du få fatt i objektivet for lusne 2000kr så du har et virkelig røverkjøp!

 

Bedre å starte lavt. Når jeg sier at jeg legger meg på rundt 2000 så betyr ikke det at jeg ikke kan finne på å kjøpe det til 3k :)

 

Ut fra erfaring mener jeg at det er lettere å presse prisen ned ved å få kjøper til å føle at han har presset prisen opp; hvis du skjønner hva jeg mener. En litt skitten taktikk kanskje, men man vil jo ha det billigst mulig :)

Lenke til kommentar
Ja, optimismen din er det ingenting å si på. Skulle du få fatt i objektivet for lusne 2000kr så du har et virkelig røverkjøp!

 

Bedre å starte lavt. Når jeg sier at jeg legger meg på rundt 2000 så betyr ikke det at jeg ikke kan finne på å kjøpe det til 3k :)

 

Ut fra erfaring mener jeg at det er lettere å presse prisen ned ved å få kjøper til å føle at han har presset prisen opp; hvis du skjønner hva jeg mener. En litt skitten taktikk kanskje, men man vil jo ha det billigst mulig :)

 

Kjøpe brukt et for 3k når det koster 300kroner mer nytt? :O

Lenke til kommentar

Sett sånt. Sist jeg så prisen på Sigma 50/1.4 var 4295,- og det er ikke veeeldig lenge siden. Jeg håper bare Wikipedersen får et eksemplar som har passert kvalitetskontrollen til Sigma på en ordentlig måte. :)

 

Nei, jeg må komme meg i seng. I morgen plukker jeg opp min "nye" Zeiss ZF 50mm F/2.0 Makro-Planar. Julaften kom tidlig i år. :D

Lenke til kommentar
Kult - så skal vel "digitalt" fjernes fra et par andre underfora også, da? :)
Det vil i hvert fall fjernes fra kompaktkameraene, jeg er litt mer usikker på speilrefleksforumet. Men det vil bli en opprydning og oppfriskning, noen kategorier vil komme til og andre vil kanskje forsvinne eller bli flyttet på. Jeg er fremdeles i tenkeboksen rundt dette, så jeg vil ikke gå i detalj på noe - det er mye som fremdeles er helt uavklart i denne forbindelsen, men i utgangspunktet er jo ønsket å gjøre forumet bedre, ikke bare forandre på det...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...