Panerai Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Noen som vet når canon kommer til å slippe de nye tingene sine? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ah. Tipper svaret ligger i BK-tråder? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 DPR: Leica to unveil new stuff 9/9/09 Lurer på hva de har funnet på nå... 9/9/09 kan det være en M9? Ikke umulig, ikke umulig. Lurer på hva de har funnet på nå... M9. Det går rykter om at m9 blir en full-frame Leica. ..Hvis ikke Leicas optikk tåler fullframe digital sensor, så vet ikke jeg! Spørs. Sikkert skarpt i kantene, men er vel mer et spørsmål om vignettering? Ser for meg at det potensielt kan bli et problem. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Min onkel kom nettopp innom for å vise fram en Sigma 50mm f/1.4... Me want nao. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 ..Hvis ikke Leicas optikk tåler fullframe digital sensor, så vet ikke jeg! De tåler vel neppe noe særlig mer enn 4-5 MP Fullframe har vel vært påstått en stund. Vil bli interessant å se hva de gjør ed IR/antialias osv. Og om brukergrensesnittet forblir like knotete. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Lurer på hva de har funnet på nå... M9. Det går rykter om at m9 blir en full-frame Leica. ..Hvis ikke Leicas optikk tåler fullframe digital sensor, så vet ikke jeg! Spørs. Sikkert skarpt i kantene, men er vel mer et spørsmål om vignettering? Ser for meg at det potensielt kan bli et problem. Jepp. Leica-glasset bruker jo ikke retrofokusdesign, og blir dermed ikke særlig telesentrisk. Det medfører klare ulemper ifht. lysafall, som blir tiltagende jo større bildevinkelen er. Nå har man jo imidlertid kommet opp med en del kløktige løsninger på det. D3 introduserte jo mikrolinser som styrer skrått lys ned i sensorens "brønner", og så har man jo selvsagt korrigering i firmware (som M8 benytter), men det siste påvirker selvsagt bildekvaliteten negativt. Jeg føler meg forresten bedre nå. Må bare ligge unna enkelte tråder. Endret 31. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Spørs. Sikkert skarpt i kantene, men er vel mer et spørsmål om vignettering? Ser for meg at det potensielt kan bli et problem. Døh - M-serien har da i alle år vært laget for "fullformat" film. Greit nok at det kan bli litt mer vignettering på en digital sensor enn på film, men jeg tenker Leica har samme syn som angående moiré - det tar vi i software. Ikke noe AA-filter på Leica-sensorer, nei! Lenke til kommentar
ET! Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da var 22x 50x75 bestilt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da var 22x 50x75 bestilt. Er det bare meg igjen som ikke har bestilt en eneste en ? Tom Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nei, ikkje berre deg. Vurderte å bestille ca. 20 stk, men har slått det frå meg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da var 22x 50x75 bestilt. Er det bare meg igjen som ikke har bestilt en eneste en ? Tom Jeg har ikke bestilt en eneste en! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Why not? 10 kroner folkens. Og de er brukbare til å henge på veggen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har ikke bestilt en eneste en! As if Why not? 10 kroner folkens. Og de er brukbare til å henge på veggen. Problemet er jo at det ikke er nok vegg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har ikke bestilt en eneste en! Nei, du bestiller jo 20 eller fler i slengen Why not? 10 kroner folkens. Og de er brukbare til å henge på veggen. Har enda ikke hengt opp de jeg bestilte etter oktoberfesten i 2007 ... Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da var 22x 50x75 bestilt. Er det bare meg igjen som ikke har bestilt en eneste en ? Tom ingen på meg heller... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har ikke bestilt en eneste en! Nei, du bestiller jo 20 eller fler i slengen Nei. 2x19, 1x18 og 1x16. 27 kvadratmeter. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dang - tenkte jeg skulle laste opp de to siste jeg ville ha.. Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/kunder/japanphotoxxl.no/www/session) in Unknown on line 0 Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Gah! Tenkte å bestille de 18 55x75-kopiene jeg har valgt ut nå før 12 (har vurdert fram og tilbake siden i går), så konka selvfølgelig opplasteren i siste liten. SINT. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Tenker de har full disk - som egentlig ikke er overraskende! ..Eller at noen har dratt pluggen et par minutter før tiden? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Spørs om det var en taktisk nede tid fra JP sin side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå