arnold_layne Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg lar kameraet stå i A, stiller inn en fornuftig blender i forhold til motiv (og lysforhold) og gir fra meg kameraet mens jeg sier: Husk at du må fokusere ved å trykke på denne knappen med tommelen. Funker fint det også Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Helt annet spørsmål. Er det noen som har sett the Wire i det siste og fått med seg hva slags Nikon (og ikke minst teleobjektiv) politifolkene bruker til overvåkningen i Sesong 1? Ikkeno' digitalspeilrefleks hos Baltimore-politiet, nei. Jeg har prøvd å google det, uten å finne det ut. Og ble kalt nerd av min kjære da jeg spolte tilbake for å fryse bildet. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det gjør jeg også, så lenge jeg er i nærheten og veit sånn cirka lysforholdene. Men om vedkommende skal låne kameraet for en tur/begivenhet så er det grønn modus som gjelder. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 TaraldR: http://photo.net/leica-rangefinders-forum/00OiIK[/url] ']The Wire on HBO occasionally shows a camera used for surveillance, presumably a modern DSLR with exotic long lens. It's really a 35 year old Nikon F2S Photomic with what looks like an old Spiratone, or similar, 400mm f8 lens. I even saw an actor crank the film wind lever after taking a photo with the fake motor drive sound. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Helt annet spørsmål. Er det noen som har sett the Wire i det siste og fått med seg hva slags Nikon (og ikke minst teleobjektiv) politifolkene bruker til overvåkningen i Sesong 1? Ikkeno' digitalspeilrefleks hos Baltimore-politiet, nei. Jeg har prøvd å google det, uten å finne det ut. Og ble kalt nerd av min kjære da jeg spolte tilbake for å fryse bildet. Gjorde det samme på en Lost-episode jeg også.. fikk samme kommentar Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg blir jevnlig kaldt fotofreak av min kjære... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 TaraldR: http://photo.net/leica-rangefinders-forum/00OiIK[/url] ]The Wire on HBO occasionally shows a camera used for surveillance, presumably a modern DSLR with exotic long lens. It's really a 35 year old Nikon F2S Photomic with what looks like an old Spiratone, or similar, 400mm f8 lens. I even saw an actor crank the film wind lever after taking a photo with the fake motor drive sound. De klarer ikke bli sponset av nikon med noe skikkelig utstyr? Det klarer jo tilogmed Veronica Mars i visse sesonger Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Er vel kanskje ikkje so nødvendig, det skal jo berre sjå bra ut ... Mine bilder er 95% blenderprioritet, 5% manuell. Vert mest blendarprioritet på meg òg, men ikkje so mykje: Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Mener å huske at de har nyere Nikon-kamera i de siste to sesongene av The Wire, men jeg kan huske feil.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Bruker bare manuell og spotmåling. I'm old school. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dexter mener jeg bruker D300 med 24-70mm og ringblits. Six Feet under blir det også brukt Nikon. Lurer på om Nikon er offisiell sponsor av kamera for amerikanske tv-serier? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dexter mener jeg bruker D300 med 24-70mm og ringblits. Six Feet under blir det også brukt Nikon. Lurer på om Nikon er offisiell sponsor av kamera for amerikanske tv-serier? 105 VR og ikke ringblits. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Bruker bare manuell og spotmåling. I'm old school. Jeg føler at det blir for mye "skruing" med M. Bruker heller A og lar kameraet "skru" for meg, kombinert med eksponeringskompensasjon og/eller AE-Lock ved behov. M har helt klar sin misjon, men til hverdags synes jeg bare at det er slitsomt. Francis Endret 31. august 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 De siste ryktene sier at 7D er APS-C (Med ikke mindre enn.. (trommevirvel) 18 mpix) Og en crop på X-1.45 istede for 1.6 Vet ikke hvor du har hørt det. Snåsamannen Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Eg brukar bare tommelfinger regelen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Snåsamannen Skulle ikke forundre meg. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dexter mener jeg bruker D300 med 24-70mm og ringblits. Six Feet under blir det også brukt Nikon. Lurer på om Nikon er offisiell sponsor av kamera for amerikanske tv-serier? 105 VR og ikke ringblits. Og ikke D300. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Snåsamannen Skulle ikke forundre meg. DPR. Rykter såklart. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Nei, ser ut som D80 eller D90. Men han har brukt D2x før. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Lurer på hvor mye den blir å koste? kameraet er jo på-en-måte annonsert nå: http://www.canonrumors.com/2009/08/eos-7d-press-release/ Jeg tipper rundt 20000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå