Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt annet spørsmål. Er det noen som har sett the Wire i det siste og fått med seg hva slags Nikon (og ikke minst teleobjektiv) politifolkene bruker til overvåkningen i Sesong 1? Ikkeno' digitalspeilrefleks hos Baltimore-politiet, nei.

 

Jeg har prøvd å google det, uten å finne det ut. Og ble kalt nerd av min kjære da jeg spolte tilbake for å fryse bildet.

Lenke til kommentar

TaraldR:

http://photo.net/leica-rangefinders-forum/00OiIK[/url] ']The Wire on HBO occasionally shows a camera used for surveillance, presumably a modern DSLR with exotic long lens. It's really a 35 year old Nikon F2S Photomic with what looks like an old Spiratone, or similar, 400mm f8 lens. I even saw an actor crank the film wind lever after taking a photo with the fake motor drive sound.
Lenke til kommentar
Helt annet spørsmål. Er det noen som har sett the Wire i det siste og fått med seg hva slags Nikon (og ikke minst teleobjektiv) politifolkene bruker til overvåkningen i Sesong 1? Ikkeno' digitalspeilrefleks hos Baltimore-politiet, nei.

 

Jeg har prøvd å google det, uten å finne det ut. Og ble kalt nerd av min kjære da jeg spolte tilbake for å fryse bildet.

 

Gjorde det samme på en Lost-episode jeg også.. fikk samme kommentar :)

Lenke til kommentar
TaraldR:
http://photo.net/leica-rangefinders-forum/00OiIK[/url] ]The Wire on HBO occasionally shows a camera used for surveillance, presumably a modern DSLR with exotic long lens. It's really a 35 year old Nikon F2S Photomic with what looks like an old Spiratone, or similar, 400mm f8 lens. I even saw an actor crank the film wind lever after taking a photo with the fake motor drive sound.

 

De klarer ikke bli sponset av nikon med noe skikkelig utstyr? Det klarer jo tilogmed Veronica Mars i visse sesonger :p

Lenke til kommentar
Bruker bare manuell og spotmåling. I'm old school.

 

Jeg føler at det blir for mye "skruing" med M. Bruker heller A og lar kameraet "skru" for meg, kombinert med eksponeringskompensasjon og/eller AE-Lock ved behov.

 

M har helt klar sin misjon, men til hverdags synes jeg bare at det er slitsomt.

 

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...