Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ Ildhode: Jeg har tidligere skrevet om dette på mac1.no, men limer inn her også.

 

Finn ut om versjonsnummeret ditt er lik eller nyere enn dette. Ser at du har 7,1, men jeg tipper du har 64-bit EFIS.

 

original.png

 

Åpne terminal:

- Skriv sudo -s

- Skriv inn ditt passord

- Skriv inn følgende: nvram boot-args="arch=x86_64"

- Restart Macen og sjekk igjen.

 

Hvis det ikke virker så kan du tilbakestille det du har gjort ved å repetere det hele, men du tar ikke med "arch=x86_64"

 

PS: Ta backup først er du snill. Jeg tar intet ansvar for noe som helst :)

 

Her er mitt oppsett:

 

 

 

Systemprogramvareoversikt:

 

Maskinvareoversikt:

 

Modellnavn: Mac Pro

Modellidentifikator: MacPro3,1

Prosessornavn: Quad-Core Intel Xeon

Prosessorhastighet: 2,8 GHz

Antall prosessorer: 2

Antall kjerner totalt: 8

Nivå 2-buffer (per prosessor): 12 MB

Hukommelse: 18 GB

Busshastighet: 1,6 GHz

Start-ROM-versjon: MP31.006C.B05

SMC-versjon (system): 1.25f4

Serienummer (system): - - -

Maskinvare-UUID: - - -

 

Systemversjon: Mac OS X 10.6 (10A432)

Kernel-versjon: Darwin 10.0.0

Startvolum: HDD

Oppstartsmodus: Normal

Maskinnavn: - - -

Brukernavn: - - -

Sikker virtuell hukommelse: Aktivert

64-bits-kernel og -tillegg: Ja

Tid siden oppstart: 3.25

 

 

 

 

PS: Lightroom ER 64-bit applikasjon. Høyreklikk på Lightroom (i mappen Programmer) og velg "Info". Se om det er huket av for "32-bit modus". Hvis det er det så fjerner du avhukingen. Restart Lightroom og det kjører i 64-bit modus. :)

 

ST

Lenke til kommentar

Holy moly,

 

det ser så utt att vi har bommet alvorlig med planlagte mengde av 75X50 ...

 

Vi hadde planlagt ca 10.000 stk for hele periode. Multiplisert med minus dekningsbidragen vårt så hadde det vært rimelig ok for promotering av en ny webside. Nå kommer der mellom 5000 og 10.000 bestillinger OM DAGEN og hvis jeg leser diskusjoner her og i andre fora, så blir det i natt og på morgendagen sikkert overkill på dataledning...jeeeez!. Siste gang vi har bommet i denne størrelseordning var tre år siden når vi hadde "all-you-can-burn" med flatrate for enn CD med bilder. Der hadde vi planlagt 100.000 bilder og vi har fått inn øver 2 millioner bilder. Hele marketing busjet for ett halvt år var brukt opp og jeg måtte til hovedkontor til CeWe og forklare hva vi har gjort....regne med att jeg kan boeke neste fly etter månedsrapporten for å gjør rapport over hva har skjedd denne gang :-)

 

Den største bestilling inntil nå var 500 stk 75x50 av samme motiv. Labben ringte og spurte hvis de får lov a levere de på pall siden det var praktisk sett umulig å levere de i 500 transportruller til enn adresse. Og butikksjeffen i Byporten ringte på fredag og sier att han må sende "noen hundre" ruller tilbake til hovedkontoret siden han har ikke nok plass i butikken for å lagre de. Hadde vi ikke tapt så mye penger på det hadde det vært kjæmpemorsomt :-) :-(

 

Når jeg åpne sytemet på morgendagen for å ser dagens bestillinger skal jeg holde handen før oyene og spre fingerne bare noen millimeter...

 

Jeg har lært èn gang til att norske forbruker er unpredictable!

 

Hvem kan sørger for nasjonal strømavbryttelse for de neste 48 timer? :-)

 

God kveld!

 

Stephan

Lenke til kommentar
Hvem kan sørger for nasjonal strømavbryttelse for de neste 48 timer? :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

En Canon 1Ds MKIII og EF 800mm IS usm,så fikser jeg det :)

 

Edit:har faktisk gitt mange kjente tips om dette tilbudet,så man kan si at det er flere som har fått opp øyna for det og lage større kopier av bilder og JP XXL blir da første valget.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Jeg tror helt ærlig at JP kommer til å tjene fett på dette i lengden.

Langsiktig er jeg ikke bekymeret heller (med unntak av hvis vi tenker på økonomen Keynes som sier att vi skal bare tenker kortsiktig fordi lansiktig er vi alle død uansett), men hvem som signerer neste månedsrapport? Kan tenker meg å tar ferie og lå nesteleder Carl-Magnus Engen signere hehe...håper han leser ikke tråden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har noen formening om jeg skal kjøpe meg en MacBook Pro istedenfor en vanlig MacBook når jeg skal kjøpe meg ny bærbar til uka? Er de 4-5 tusenlappene i forskjell verdt det?

 

Tenker du på forskjellen mellom macbook 13" og macbook pro 13"?

 

Det var ikke før den nyeste serien av macbook pro at 13" versjonen kom med i pro serien.

Den første forskjellen mellom macbook og pro serien er at pro kommer i aluminium. Den har også bedre prossesor og lengre batterilevetid.

 

Om du tenker på valget mellom pro 13" og pro 15" så er det litt etter hvilket behov og ønsker du har til skjermstørrelse og eventuelt om du vil ha en enda kraftigere mac. Den dyreste pro 13" og den billigste pro 15" har så og si samme specs foruten skjermstørelse.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Mine bønner om mer vidvinkel på normalzoom til cropkamera ser ut til å være hørt.

 

Canon EF-S 15-85mm f3.5-5.6 IS USM kan se ut til å være et av objektivene som lanseres sammen med det som mest sannsynlig blir 7D til uka.

 

Får se an litt tester, før jeg bestemmer meg. Egentlig ville jeg nok helst sett et EF-S 15-50mmm f2.8. Men skjønner godt at Canon prioriterer å avløse ut 17-85mm f4-5.6 fremfor 17-55mm f2.8

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Holy moly,

 

det ser så utt att vi har bommet alvorlig med planlagte mengde av 75X50 ...

 

Vi hadde planlagt ca 10.000 stk for hele periode. Multiplisert med minus dekningsbidragen vårt så hadde det vært rimelig ok for promotering av en ny webside. Nå kommer der mellom 5000 og 10.000 bestillinger OM DAGEN og hvis jeg leser diskusjoner her og i andre fora, så blir det i natt og på morgendagen sikkert overkill på dataledning...jeeeez!. Siste gang vi har bommet i denne størrelseordning var tre år siden når vi hadde "all-you-can-burn" med flatrate for enn CD med bilder. Der hadde vi planlagt 100.000 bilder og vi har fått inn øver 2 millioner bilder. Hele marketing busjet for ett halvt år var brukt opp og jeg måtte til hovedkontor til CeWe og forklare hva vi har gjort....regne med att jeg kan boeke neste fly etter månedsrapporten for å gjør rapport over hva har skjedd denne gang :-)

 

Den største bestilling inntil nå var 500 stk 75x50 av samme motiv. Labben ringte og spurte hvis de får lov a levere de på pall siden det var praktisk sett umulig å levere de i 500 transportruller til enn adresse. Og butikksjeffen i Byporten ringte på fredag og sier att han må sende "noen hundre" ruller tilbake til hovedkontoret siden han har ikke nok plass i butikken for å lagre de. Hadde vi ikke tapt så mye penger på det hadde det vært kjæmpemorsomt :-) :-(

 

Når jeg åpne sytemet på morgendagen for å ser dagens bestillinger skal jeg holde handen før oyene og spre fingerne bare noen millimeter...

 

Jeg har lært èn gang til att norske forbruker er unpredictable!

 

Hvem kan sørger for nasjonal strømavbryttelse for de neste 48 timer? :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

 

En norsk forbruker kjøper ikke 50, 100 eller 500 plakater med samme motiv.

Disse bestillingene kommer fra firmaer/organisasjoner etc. som kjøper billige plakater for kommersielt bruk og/eller videresalg.

 

Litt synd at dere ikke har evnen til å tenke framover før dere legger ut slike annonser/tilbud. Kanskje dere setter begrensninger på tilbudene neste gang?

Tilbud uten begrensninger går utover oss "vanlige" forbrukere. Dette tilbudet, med visse begrensninger, kunne dere hatt i 2-3 måneder og fortsatt ikke kommet opp på det volumet dere har fått hittil.

Lenke til kommentar
Mine bønner om mer vidvinkel på normalzoom til cropkamera ser ut til å være hørt.

 

Canon EF-S 15-85mm f3.5-5.6 IS USM kan se ut til å være et av objektivene som lanseres sammen med det som mest sannsynlig blir 7D til uka.

 

Får se an litt tester, før jeg bestemmer meg. Egentlig ville jeg nok helst sett et EF-S 15-50mmm f2.8. Men skjønner godt at Canon prioriterer å avløse ut 17-85mm f4-5.6 fremfor 17-55mm f2.8

Skulle ikke 7D bli FF? Skjeldent EF-S objektiver passer til ff? Eller er jeg på bærtur nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...