Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt valg! :)

 

Hvordan gikk det med jobben på JP forresten, Snodig?

 

We'll see. Skal visstnok få "prøvejobbe", så regner med at jeg får den.

 

Edit: Over til noe helt annet; helvetes vondt i kneet mitt i dag. Klarte å tryne som f.. når jeg spilte basketball i gymmen i dag, skrapte opp høyre kne og klarer såvidt å bøye venstre kne :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Kan forresten bli mye foto frammover, skolen min går ut i streik imorgen...

 

Det er nok svært opptimistisk Mr. Olsen utdanningsektoren streiker bare symolsk, som regel etter skoletid, og når de streiker ordentlig så varer det sjeldent mer enn en dag.

Lenke til kommentar
HOOOOOLD SKJEFT!

 

POSITIVE TANKER!!!!!!!!!

 

Det er uansett lurt å fullføre vidregående med brukbare karakterer :) Da kan man nemlig gå på universitet noe som er omtrent det samme som å ha fri hele tiden, pluss at man har det kjempemasse gøy. Det eneste man trenger er å lese 2 uker før eksamen, resten av året kan man bruke til å fotografere, drikke øl, gå på kulturarangementer, ha deltidsjobb, ha tildfeldig sex osv... :)

Lenke til kommentar
Da kan man nemlig gå på universitet noe som er omtrent det samme som å ha fri hele tiden, pluss at man har det kjempemasse gøy. Det eneste man trenger er å lese 2 uker før eksamen, resten av året kan man bruke til å fotografere, drikke øl, gå på kulturarangementer, ha deltidsjobb, ha tildfeldig sex osv... :)

Jeg trodde ikke det var sånn lenger...? Da jeg var ung var universitet en 6-7 års forlengelse av russetiden, men jeg syns det virket som om disse stakkarene som ble rammet av en av disse reformene ("kvalitetsreformen"?) fikk det utrolig mye mindre moro enn meg. Det var noe Trond Giske fant på i hvert fall, siden har var som meg, og produserte maksimalt 5 vekttall i året...

Lenke til kommentar
Jeg trodde ikke det var sånn lenger...? Da jeg var ung var universitet en 6-7 års forlengelse av russetiden, men jeg syns det virket som om disse stakkarene som ble rammet av en av disse reformene ("kvalitetsreformen"?) fikk det utrolig mye mindre moro enn meg. Det var noe Trond Giske fant på i hvert fall, siden har var som meg, og produserte maksimalt 5 vekttall i året...

 

Personlig vil jeg si at Universitet egentlig har blitt enda være, tidligere var det i hvertfall et vist fokus på kunskap for kunskapens skyld. I dag er det et sted helt uten akademisk inspirasjon, og det eneste som forventes av studentene er at vi møter opp til eksamen. Bred akademisk kompetanse og dannelses aspektet har forsvunnet helt, norske forelesere står i tillegg i sterk kontrast til andre land (da særlig amerika) hvor forelesere blir kjent med studentene og investerer tid og faglig kompetanse på dem.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg si at Universitet egentlig har blitt enda være, tidligere var det i hvertfall et vist fokus på kunskap for kunskapens skyld. I dag er det et sted helt uten akademisk inspirasjon, og det eneste som forventes av studentene er at vi møter opp til eksamen. Bred akademisk kompetanse og dannelses aspektet har forsvunnet helt, norske forelesere står i tillegg i sterk kontrast til andre land (da særlig amerika) hvor forelesere blir kjent med studentene og investerer tid og faglig kompetanse på dem.

Noe annet med meg da, som gikk fire års film og tv utdannelse etter videregående. Ok da, var ikke BARE jobb hele tiden det heller, men virker som det var uendelig mye mer enn de som går på universitetet ihvertfall :)

 

Også er det universitet og høyskolefolka som får de fete lønningene? :no:

Lenke til kommentar

Super8, det er viktig at topplederne i næringslivet ikke har erfaring fra sine fagfelt, de skal ikke ha skrevet en reportasje om barn på påskeverksted, de skal ha lest om å skrive en reportasje om barn på påskeverksted.

 

Det er den feilen Volvo har gjort. De har folk som designer familiebiler som har barn. Det er kun folk som bare har lest om barn i en bok som forstår seg på familiebiler, derfor suger Volvos familiebiler.

 

/Rant

Lenke til kommentar
Noe annet med meg da, som gikk fire års film og tv utdannelse etter videregående. Ok da, var ikke BARE jobb hele tiden det heller, men virker som det var uendelig mye mer enn de som går på universitetet ihvertfall :)

 

Også er det universitet og høyskolefolka som får de fete lønningene? :no:

 

Hadde det bare vært så vell, Juss studenter og NHH studenter tjener gode penger, kunsthistorikere, arkeologer, språkfolk, osv. tjener ikke gode penger. Vi som flyr rundt på HF (Humaniora) kan ikke regne med gode jobber bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Satt å glodde litt på forskjellige kameraer, anbelainger osv osv før jeg snubler over en artikkel som omhandler iso, brennvidde og alt det derre inne på en nettside.

Her er link

Og hvis du scroller ned til avsnittet om f.eks omhandler iso så ser du at Mr. speik har omtalt Nikon negativt i forhold til Canon mtp. iso. Og det kan jo forsåvidt være riktig, den gangen. Men hvilke regler\lover osv gjelder det her for folk som skriver slike artikler som midt inne i en manual omtaler den i favør og som får brukeren som leser det til å tenke "Nikon har dårlig iso; huh? jaja, da skal jeg værtfall ikke kjøpe Nikon"..

Jeg tenker, hvis denne guiden havner litt høyt eller høyt oppe på søkemotorene og brukerene leser gjennom med flere slike hentydninger om at det og det andre merke er dårliger en det andre så vil jo med tiden disse guidene bli utdatert og misvisende + mye mer...

For ikke sjangs i havet om Nikon eller Canon alltid vil være dårligst på iso...

Selvfølgelig gjelder dette alle typer produkter og guider om det, men nå ble kamera i denne omgang.

Mulig jeg skulle ha mekket en egen tråd for dette temaet? jaja, gjøre det de som ønsker dette.

 

Edit. og som vanlig så ser jeg masse leifer her, men de driter jeg i akkurat nå :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Det kan være verdt å ha eksempler. For eksempel vil større sensor gjerne bety mindre støy på høy ISO, men som eksemplet Nikon D200 vs. Canon 30D viser, trenger det ikke stemme, eller D80 vs. 400D, for den saks skyld.

 

Men det er viktig å påpeke at dette er konkrete eksempler på tidligere modeller, og at dette kan endres fra modellutgivelse til modellutgivelse.

Lenke til kommentar
Det kan være verdt å ha eksempler. For eksempel vil større sensor gjerne bety mindre støy på høy ISO, men som eksemplet Nikon D200 vs. Canon 30D viser, trenger det ikke stemme, eller D80 vs. 400D, for den saks skyld.

 

Men det er viktig å påpeke at dette er konkrete eksempler på tidligere modeller, og at dette kan endres fra modellutgivelse til modellutgivelse.

Jepp, men her ble det ikke gjort noe slikt. Her refererte de til ett generelt merke som Nikon

Edit: og det er jo ikke bra

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Jeg er ikke allergisk mot sigma nei, men vil utligne litt sigma/tamron forholdet i kamerabaggen min :p

Har atm 2 sigma, 1 tamron og 1 nikkor

 

Edit: And needless to say, nikkor 17-55 F/2.8 er i dyreste laget.

Mener å huske at Tamronen er noe lettere.

Ikke voldsomt, men såpass at det kan være en grunn til å velge den framfor Sigma.

 

Får uansett 1mm mer vidvinkel, og tilsvarende bildekvalitet til bittelitt lavere pris (3600 vs 3298,-)...

 

Men noen som kan fortelle meg hvorfor ingen har Tamron 17-50mm F/2.8 på lager?

 

Den er så bra at fabrikken ikkje klarer å spy ut nok av den :thumbup:

Det var derfor eg valte sigma sin ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...