Farner Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvis jeg bestiller JP foto bildene idag, tror dere de blir klare til mandag? Er en Japanfoto like ved skolen så henter de der. Og hvis de ikke blir klare før uti uka, får jeg fortsatt tilbudspris selv om det da er september? :: Er det best å lagre redigerte bilder i TIFF eller PSD formar når jeg skal ha dem i LR? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Du får jo den prisen du betaler Ergo, bestiller du idag til 10kr, så får du ikke regning i september fordi du bestillte "for sent". Tok godt en uke før jeg fikk mail om at bildene var på vei. Endret 29. august 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er det best å lagre redigerte bilder i TIFF eller PSD formar når jeg skal ha dem i LR? Om du er lojal Adobe-bruker og ikke metadata er en essensiell del av sluttresultatet kan du likegodt bruke PSD. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Bestillingstidspunktet sammenfaller med faktureringstidspunktet så prisen blir den du får ved bestilling. Selv så fikk jeg bildene i løpe av 5 dager,hentet JP-Fr.stad. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Og her siter alle på gjerde og venter Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Da har jeg postet en test av OM Zuiko 28/2.0 her. Jeg håper flere tar seg tid til å plassere et legacy-objektiv eller to på sine respektive kameraer.. Undertegnede tar gjerne i mot andre objektiver med OM-fatning for test. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er det best å lagre redigerte bilder i TIFF eller PSD formar når jeg skal ha dem i LR? Om du er lojal Adobe-bruker og ikke metadata er en essensiell del av sluttresultatet kan du likegodt bruke PSD. Bruk JPEG. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Er det best å lagre redigerte bilder i TIFF eller PSD formar når jeg skal ha dem i LR? Om du er lojal Adobe-bruker og ikke metadata er en essensiell del av sluttresultatet kan du likegodt bruke PSD. Bruk JPEG. Ofc the mighty JPEG format. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 er den bildeforbedrings funksjonen hos Japanfoto bare dritt, eller gjør ikke noe å skru på? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvis du har redigert på en (noenlunde) korrekt kalibrert skjerm så bør du skru den av. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Den bildeforbedrings knappen gjør ikke noe med bildet uten det du selv gjør. Hvis du har bildet i et annet format en 2/3 eller du vil zoome,rotere eller noe annet kan du gjøre det der. Bestilte ca 40 til jeg,så nå er gaver for uoverskuelig fremtid berget,men tror familien blir lei bildene mine etter og ha tapetsert noen vegger Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Den bildeforbedrings knappen gjør ikke noe med bildet uten det du selv gjør. Jo, det er bildekorrigering som automatisk skrur opp fargemetning osv. Er ihvertfall det på "vanlige" JP. Har ødelagt en del av bildene mine det. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hmm, på tide å kalibrere skjermen min - alle bildene fra JP ble for mørke... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Den bildeforbedrings knappen gjør ikke noe med bildet uten det du selv gjør. Jo, det er bildekorrigering som automatisk skrur opp fargemetning osv. Er ihvertfall det på "vanlige" JP. Har ødelagt en del av bildene mine det. Du har sikkert rett,hadde et bilde i feil format måtte bruke knappen for og få "klippet"bildet litt.Gadd ikke og redigere det igjen,så jeg får se hvordan fargene blir Edit:nå er endelig lapskausen ferdig,etter og ha småkokt i 5 timer Endret 29. august 2009 av Nautica Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du har sikkert rett,hadde et bilde i feil format måtte bruke knappen for og få "klippet"bildet litt.Gadd ikke og redigere det igjen,så jeg får se hvordan fargene blir Hvis skjermen din er kalibrert og du har mettet fargene rimelig mye fra før, så vil nok bildene bli litt overdrevne. Du må vel bare vente å se. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 hva skal til for at man får 5 stjernes bildekvalitet hos JP foto? I det redigerings opplegget der hadde selv bildene mine fra 5D2en 4 stjerner... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Om du vil ha skikkelig gode prints får du det ikke til JP priser Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 hva skal til for at man får 5 stjernes bildekvalitet hos JP foto? I det redigerings opplegget der hadde selv bildene mine fra 5D2en 4 stjerner... Kjøpe ett bedre kamera seff! Hasselblad 500Cm Lenke til kommentar
Farner Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) hva skal til for at man får 5 stjernes bildekvalitet hos JP foto? I det redigerings opplegget der hadde selv bildene mine fra 5D2en 4 stjerner... Kjøpe ett bedre kamera seff! Hasselblad 500Cm haha.. du en og den hasselbladen din! EDIT: Lagt inn ordre på 20 bilder nå! Det er så kosli! håper bare ikke fargene osv er helt på jorde :/ Endret 29. august 2009 av Farner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå