Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

hmm, ossen gjetta du det? hehe. Skulle gjerne visst hva den har sitti i, jeg har ikke snøring på hvor den kom fra...

Jeg kan nok om bil til at jeg holder meg unna ;) Men har jo sett et par motorer i småbiter.

Jeg gjetta Boble, ettersom du steller litt med det.

 

Tom

 

Kan være boble, eller en annen 4 sylindret V eller boksermotor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

 

Another m$ fanboy :no:

 

Apple-butikken går godt så lenge forbrukerne villedes av dem.

 

Den skjønner jeg ikke. :hmm:

 

 

 

Spar meg! Er ikke engang nesten så jeg liker Windows eller det meste annet M$ driver med, men jeg liker Apple enda mindre, så det er vel kanskje derfor det virker slik på deg ;)

Lenke til kommentar
Spar meg! Er ikke engang nesten så jeg liker Windows eller det meste annet M$ driver med, men jeg liker Apple enda mindre, så det er vel kanskje derfor det virker slik på deg ;)

jeg har vel mye de samme holdningene ovenfor M$ og Apple. Selv trives jeg godt med Ubuntu; så jeg kjører det på en god del maskiner.

 

Tom

Lenke til kommentar
Spar meg! Er ikke engang nesten så jeg liker Windows eller det meste annet M$ driver med, men jeg liker Apple enda mindre, så det er vel kanskje derfor det virker slik på deg ;)

jeg har vel mye de samme holdningene ovenfor M$ og Apple. Selv trives jeg godt med Ubuntu; så jeg kjører det på en god del maskiner.

 

Tom

 

Samme her. Sitter jo å plages med XP på jobb, men ingenting vil fungere under linux her :-/

Lenke til kommentar
Spar meg! Er ikke engang nesten så jeg liker Windows eller det meste annet M$ driver med, men jeg liker Apple enda mindre, så det er vel kanskje derfor det virker slik på deg ;)

 

Du liker ikke Microsoft og Windows. Du misliker Apple enda mer. Har du Mac?

Vedder på at du misliker Apple p.g.a. at de vil ha hardware og software låst sammen og selge det i en pakke? Eller p.g.a. det er dyrt og ingen oppgraderingsmuligheter? Fordi du må bruke iTunes sammen med ipoden din? Du vet vell at du kan nerde og spille WoW på Mac :p Fortell hva som er så ille med Apple og Mac.

 

Det er mange ting som ikke er sånn jeg vil ha det, det er det med alt. Mac OS X er det OS'et jeg er mest fornøyd med. Har vært gjennom mange Win OS'er og prøvd ut Red Hat/Fedora, Ubuntu og noen andre Linux distro'er. Linux er bra, men jeg og de fleste andre PC-brukere er ikke så interessert i PC at vi gidder å lære oss alt rundt det. For Linux er ikke bare-bare og det er heller ikke et konsumer OS.

 

Nettopp installert Snow Leopard og merker forskjell. Lightroom går kjappere, den loader bildene kjappere og flaskehalsen er nå den eksterne HD'en og USB tilkoblingen.

 

Hva jeg synes er bra med Apple og Mac:

 

-Software og hardware passer sammen.

-Kompakte maskiner. Har iMac og digger at hele maskina er en skjerm, mus og tastatur.

-Mac OS fungerer, programmene som følger med fungerer og jeg slipper å reboote maskina ofte og formatere 1-2 ganger i året.

-Programmer som iTunes og Safari etc. fungerer og ser bedre ut i Mac OS enn i Win.

-Digger iTunes og AppleTV.

 

 

Hva jeg synes er dårlig med Apple og Mac:

 

-Vanskelig/umulig å oppgradere komponenter.

-Må konvertere video filer for at de skal spille av i iTunes/AppleTV.

-Det skulle ha vært mye større konfigurasjonsmuligheter når man bestiller en ny Mac.

-Apple minne er det mest overprisa produktet som finnes.

 

 

Hva jeg liker med Microsoft:

 

Xbox1 og Xbox 360 i moddet tilstand :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva jeg synes er dårlig med Apple og Mac:

 

-Vanskelig/umulig å oppgradere komponenter.

-Må konvertere video filer for at de skal spille av i iTunes/AppleTV.

-Det skulle ha vært mye større konfigurasjonsmuligheter når man bestiller en ny Mac.

-Apple minne er det mest overprisa produktet som finnes.

-What? Har oppgradert både HDD og minne i både macbook og mac mini utan større problem. Ganske mykje lettare enn dei fleste andre laptopar eg har åpna. Mac Pro er jo ein drøm å jobbe i. iMac har eg ikkje satt skrujernet i enda. Du nevner jo over at du diggar at den er så kompakt, da er det vel kanskje prisen du må betale.

-Ja, fytti den svir.

-Tja, jo kanskje det. Småtteri i mine augne, det ein har å velge i er ganske ålreite greier.

-Hvis du kjøper det hos apple så er det fort det blir svindyrt ja. Kjøper du det der du vanlegvis ville ha kjøpt komponentar til ein PC kostar det ikkje stort meir enn mid-end PC-minne.

Lenke til kommentar
Apple Vs Microsoft - Fight!
Jeg tasta inn aplles vs. oranges. Apples vant overlegent. Prøvde også grapes vs. bananas. Knepen seier til grapes. Usikker på hvilke konklusjoner jeg kan trekke ut av dette. Lekte meg med andre frukter og. Det virker i hvert fall som om apples vinner de fleste fruktslagsmål. Skal jeg bytte operativsystem?
Lenke til kommentar
Apple Vs Microsoft - Fight!
Jeg tasta inn aplles vs. oranges. Apples vant overlegent. Prøvde også grapes vs. bananas. Knepen seier til grapes. Usikker på hvilke konklusjoner jeg kan trekke ut av dette. Lekte meg med andre frukter og. Det virker i hvert fall som om apples vinner de fleste fruktslagsmål. Skal jeg bytte operativsystem?

Da må det være noe feil. Alle vet at Bananer rulez.

 

Tom

Lenke til kommentar
-What? Har oppgradert både HDD og minne i både macbook og mac mini utan større problem. Ganske mykje lettare enn dei fleste andre laptopar eg har åpna. Mac Pro er jo ein drøm å jobbe i. iMac har eg ikkje satt skrujernet i enda. Du nevner jo over at du diggar at den er så kompakt, da er det vel kanskje prisen du må betale.

-Ja, fytti den svir.

-Tja, jo kanskje det. Småtteri i mine augne, det ein har å velge i er ganske ålreite greier.

-Hvis du kjøper det hos apple så er det fort det blir svindyrt ja. Kjøper du det der du vanlegvis ville ha kjøpt komponentar til ein PC kostar det ikkje stort meir enn mid-end PC-minne.

 

-Tenker på skjermkort, CPU etc. HDD størrelse er ikke så viktig, personlig vil jeg ha en liten og kjapp en. Jeg byttet minne på min iMac, det var lett.

-Design og kompaktheten bateler man for og mange gjør gjerne det. Jeg er en av dem.

-10K for en god stasjonær maskin med 20" skjerm, tastatur og mus :roll: er ikke ille.

Jeg har hatt alu iMac'en siden jan. 2008 og kommer sikkert ikke til å oppgradere før om 2-4år. En 13" Macbook Pro blir kjøpt før oppgradering av stasjonær.

 

Fy flate, jeg merker jeg kjører Snow Leopard. :thumbup:

 

 

 

Den fight greia var genial.

 

Ildhode vs. Fototim

Fototim vant overlegent :(

Men det er ikke bare en fototim. Det finnes en i California bl.a.

Lenke til kommentar
Ildhode vs. Fototim

Fototim vant overlegent :(

Men det er ikke bare en fototim. Det finnes en i California bl.a.

Det kan kanskje og ha en sammenheng med at du bytter nick så ofte.

 

Ellers var jeg ikke klar over at jeg har en navnebror. Det likte jeg dårlig.

Så dårlig at jeg kjørte Fototim vs. Fototim ;)

 

Det førte ikke til noen avklaring, så jeg går heller å avreagerer litt med å male kjøkken.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...