Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Shocktrauma, du vet tydeligvis mer enn meg. Jeg bare bruker Mac og Mac OS p.g.a. at jeg synes det er bedre enn Win. Har brukt Win 3.11 og Win 95 på skolen. Har selv hatt Win 98SE, ME, 2000 og XP før jeg gikk over til Mac og Leopard.

Har du fått prøvd ut SL?

Har prøvd ut flere kandidater av SL og har ingen merknader bortsett fra forbedringene du har tidligere linket til. SL er springbrettet og når programvareutviklerene tar i bruk mulighetene ved flerkjernebruk (Grand Central Dispatch) og OpenCL så kan vi se at "OSet" yter adskillig bedre enn tidligere versjoner. Dog ikke voldsomt raskere før dette skjer.

Så alle som tror at OSet er revolusjonerende så må dem tro om igjen. OSet legger til rette for programmene som brukes skal revolusjonere hastigheten, bruken og mulighetene fremover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shocktrauma, du vet tydeligvis mer enn meg. Jeg bare bruker Mac og Mac OS p.g.a. at jeg synes det er bedre enn Win. Har brukt Win 3.11 og Win 95 på skolen. Har selv hatt Win 98SE, ME, 2000 og XP før jeg gikk over til Mac og Leopard.

Har du fått prøvd ut SL?

Har prøvd ut flere kandidater av SL og har ingen merknader bortsett fra forbedringene du har tidligere linket til. SL er springbrettet og når programvareutviklerene tar i bruk mulighetene ved flerkjernebruk (Grand Central Dispatch) og OpenCL så kan vi se at "OSet" yter adskillig bedre enn tidligere versjoner. Dog ikke voldsomt raskere før dette skjer.

Så alle som tror at OSet er revolusjonerende så må dem tro om igjen. OSet legger til rette for programmene som brukes skal revolusjonere hastigheten, bruken og mulighetene fremover.

Forresten så venter jeg på en pakke i løpet av uken eller tidlig neste uke. Hvis det er av interesse for samfunnet her så er jeg villig til å lage en liten sammenligning med "nifty fifty" for oss Nikon-brukere. Objektivene er Møkkaobjektivet (AF-S 50mm F/1.4G), AF-S 24-70mm F/2.8 G og et objektiv jeg ikke enda ønsker å avsløre. Så vil tiden vise om hvem* av objektivene som vil være å foretrekke på 50mm.

* Hvilket. Selv om stadig AF-S 24-70mm F/2.8 G refereres til som min bedre halvdel.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Langt fra bull. API er ute for utviklere som gjør at de drar nytte av nyvinningene i SL. Ja, Adobe er i gang med 64-bit Photoshop (eller Creative Suite?) som visstnok skal lanseres i slutten av året. Det ville gledet meg mer om Photoshop kan ta i bruk flere kjerner i stedet for å være så utrolig avhengig av minne og scratch-disk. F.eks ved lagring av bilder brukes kun EN kjerne.

Sutekh: Beklager. Å bo i eksil nede på østlandet får ta skylden. :roll: Rettet.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
* Hvilket. Selv om stadig AF-S 24-70mm F/2.8 G refereres til som min bedre halvdel.

:laugh:

Jeg kan for så vidt respektere trangen til å antropomorfisere kjært fotoutstyr, men jeg må innrømme at ved siden av folk som roter med "sj/sk/skj/kj"-lydene så er sammenblanding av 'hvem', 'hvilken' og 'hvilket' kanskje det språklige fenomenet som gir meg de kraftigste nervøse rykningene :p

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Simon A, kjøp vanntette rammer, f.eks. noe lignende som videosjappene har filmplakatene i og dekorer hele huset utvendig :)

Og hvor mye tror du 54 slike rammer kommer til å koste?

:p

Folkens, gratuler årets premieidiot.

Jeg har 19 utskrifter fra JP. Jeg bestilte 19 til her om dagen. Ooooog.. med de 16 jeg nettopp bestilte har jeg nok til å dekke 20 kvadratmeter vegg!

Husk at du kan bruke taket også...

Mjo. Og gulvet. Plexiglass over dem?

Lenke til kommentar

:laugh:

Jeg kan for så vidt respektere trangen til å antropomorfisere kjært fotoutstyr, men jeg må innrømme at ved siden av folk som roter med "sj/sk/skj/kj"-lydene så er sammenblanding av 'hvem', 'hvilken' og 'hvilket' kanskje det språklige fenomenet som gir meg de kraftigste nervøse rykningene :p

Det forstår jeg svært godt. Er ikke vanlig at jeg slurver med slike skrivefeil, men man blir dessverre påvirket av det man leser og hvilke (hvem - haha tok du den?) man omgås med. Tror jeg får finne meg en god bok eller ti å lese slik at skriftspråket mitt blir slik det en gang var. Likevel føler jeg meg heldig nok til å ha gått skolegang der rettskriving var en del av pensum og prioritert av lærerene.

Nå er det mat for min del. Uten mat duger helten og kroppen ikke. :thumbup:

Lenke til kommentar

Simon A, er på "vei dit" jeg også - og jeg har ikke bestilt engang enda. :D

Regner med å bestille opp mot 20 stk 75x50cm. Men jeg kommer nok til å hive to bilder inn på en del av dem da.

Har endelig fått meg kalibreringsverktøy. Og jeg hadde rett med at fargene var ganske bra, men de var nok hakket litt for lyse - som noen jo har klaget på i bildekritikken og sånn innimellom.

Edit: Tenke baklengs ja... Andre mente de var for mørke. D'oh!

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...