Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er store prisforskjeller på 1,8 og 1,4. Jeg synes 85/1,8 er fint priset og de testene jeg har lest gir denne mye skryt.
Hva jeg har lyst på og hva som er det fornuftige kjøpet er to helt forskjellige ting :fun:

 

Uansett så blir det ikke noen optikkjøp på meg på en stund. Bli ferdig med doktorgraden, få seg en jobb og en ny plass å bo har prioritet ganske langt over alt av hobbier.

Lenke til kommentar
Er Win 7 kommet ut?

 

Har nettopp forhåndsbestilt Snow Leopard.

De 269 kronene som oppgraderingen koster kan Apple få hos meg, jeg gidder ikke å snylte lisens fra brutter'n.

 

Så lenge OS'et fungere så er det nesten det samme hva man har.

Foretrekker prisen på Mac OS'et framfor M$.

 

Hehe, enn at Apple tar seg betalt for en servicepack da :) Skulle likt å sett oppstyret som kom om Microsoft gjorde det samme :)

Du vet det er en servicepack ja Ildhode, og ikke et nytt os?

Lenke til kommentar
Fikk vite idag at jeg blir arbeidsledig i slutten av måneden. Tips til hvor en nyutdannet dataingeniør kan se etter jobb?

 

Har lagt inn CV på Finn, Manpower og Kongsberggruppen.

 

Vil helst jobbe med programmering og/eller databaser. Jeg trives godt med å jobbe med .NET da det er det jeg har desidert med erfaring med. C, C++, Java og web er også interessant.

 

Francis

 

Funnet noe (nei, jeg har ikke lest de siste 40 sidene)? Vurderte Kongsberggruppen jeg også, men gadd ikke flytte. Det kan nok være litt vanskelig å komme igjennom nåløyet nå, men det letter nok ganske fort. Trenden i de største data-bedriftene er nå at de begynner å ansette litt folk nå fordi de rett og slett har for mye å gjøre.

 

Ikke fått tilbud om jobb enda, men var på intervju i Oslo idag, så vi får se hva som skjer :).

 

Francis

Lenke til kommentar
Hehe, enn at Apple tar seg betalt for en servicepack da :) Skulle likt å sett oppstyret som kom om Microsoft gjorde det samme :)

Du vet det er en servicepack ja Ildhode, og ikke et nytt os?

98 SE. I rest my case. ;)

 

:wallbash: Dohh!! Glemte den.

 

Det som er mest gøy med oppdateringen fra Apple, er jo sammenligningen som VG gjorde (i går?). Der ble det lagt stor vekt på at Apple sitt OS slo Win7 på releasedate, kostet mye mindre, samt at mange prosesser var 80- og 90% raskere enn i forgjengeren. Hjelpe meg! Alle som har drevet med litt ytelsestesting ser jo rett igjennom slike uttalelser som klart glass :) Hvor tregt var det før de implementerte de nye versjonene da? hehe..

 

På en annen side er jeg imponert over Apple (forhåpentligvis første og eneste gangen jeg sider det om det selskapet). De klarer å selge oppdateringer, som egentlig ikke er så store, som et nytt produkt.. og folk har ikke noe valg.

 

Trenger jeg nevne alt kaoset M$ var igjennom fordi de bundlet opp IE med windows? :)

 

Før noen hogger huet av meg så vet jeg jo det har mye å si med markedsandeler å gjøre, men likevel. Apple-butikken går godt så lenge forbrukerne villedes av dem.

Lenke til kommentar

Å kalle OS 10.6 (Snow Leopard) for en servicepack minner mer om personens inkompetanse enn Apples butikk går som det suser fordi dem "lurer" kundene.

 

Dagens OS der vi er i versjon 10.5.8 betyr at vi bruker 10. generasjon OS, 5. versjon av siste OS med "servicepack" 8. Nå på fredag kommer 10. generasjon, 6. versjon. Altså er OS'et ikke totalt nytt, men så mye som 90% av koden er skrevet om og optimalisert på noe som allerede fungerer flott. 64-bit OS som er lagt svært godt til rette for utviklere som ønsker å ta del i bruken av flere kjerner, mer minne og bruk av GPU til å kjøre programkode. Ikke minst vil Ola Nordmann dra nytte av dette som i raskere apps og programmer som faktisk utnytter kapasiteten i 2, 4, og 8-kjerners maskiner.

 

W7 er da langt fra "nytt" da det bygger på Vista med optimaliseringer - det som i grunn skulle være Vista?! Prisen på en enkeltlisens for 10.5.x i dag er 990kr. Kjøper du oppgraderingen til 10.6. er prisen 1259,- Alle kjenner jo til MS sine priser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...