Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har nemlig tatt noen bilder til foto-konken som ikke funker; og må tenke ut noe mer smart før jeg fortsetter.

For dårlig Tom. :p Har fått inn to bidrag til nå + mitt. :)

Mange dager igjen. Blir litt mer inspirert av et par Pils tenker jeg ...

 

Tom

Bare du ikke sender inn et PIls bilde til konkurransen så ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med VRen får du jo til å ta bilder i like dårlige lysforhold som tamronen, og 16-85 har jo fått veldig til skryt =)

Så tror jeg ville gått for den jeg =) Mye bedre zoom omfang også =)

Et annet poeng er jo at det er ikke på feriene du leker deg med lyssterke objektiver - i hvertfall får aldri jeg skikkelig tid til å stresse ned og leke fotograf på en ferie tur.

 

Og på ferie er det like ofte viktig å reise lett.

 

Begge deler et argument for 16-85mm

 

Tom

Lenke til kommentar
Med VRen får du jo til å ta bilder i like dårlige lysforhold som tamronen, og 16-85 har jo fått veldig til skryt =)

Så tror jeg ville gått for den jeg =) Mye bedre zoom omfang også =)

Et annet poeng er jo at det er ikke på feriene du leker deg med lyssterke objektiver - i hvertfall får aldri jeg skikkelig tid til å stresse ned og leke fotograf på en ferie tur.

 

Og på ferie er det like ofte viktig å reise lett.

 

Begge deler et argument for 16-85mm

 

Tom

Amen for den. På ferie duger kit og nesten alt annet rask.

Lenke til kommentar
50L 1,2 er neste på lista her. Om jeg så må selge Aak1 og Mr.Olsen på gata i årevis=)

Hvem skal jeg selge da? Går og sikler på en Nikkor 35/1,4 AiS til FE2'en min. Var ute og tok noen bilder i finværet i dag med 50mm, som er det videste jeg har til det kameraet. Savnet mer vidvinkel. Men den er DYR. Har funnet et meget pent eksemplar fra en seriøs Ebay'er i Taiwan. Men 3500 er mye penger for meg akkurat nå. Skitt au... feriepenger og penger igjen på skatten. Får vurdere videre i morgen.

 

(for de som ikke skjønte det, så fisket jeg litt etter et lite dytt i ryggen så jeg blir enda litt mer inspirert til å kjøpe det :blush: )

Lenke til kommentar
Det er et av de verste objektivene jeg har prøvd. Ikke kjøp

Seriøst? Har fått mye skryt rundt omkring (merk at det er MF utgaven jeg snakker om, ikke AF).

 

EDIT: Vil jo gjerne høre argumenter for hvorfor jeg skal kjøpe også da ;)

Var litt ironi siden alle sa "kjøp kjøp kjøp"

 

Men MF utgaven høres spennende ut, litt mer krevende.

Lenke til kommentar
Du skal kjøpe det fordi du føler at 50mm ikke er vidt nok for din bruk. At det skal være ganske bra er jo ikke negativt det heller, og 35mm er en finfin brennvidde.

 

Var ikke det god argumentasjon? :)

Støtter opp under denne argumentasjonen. 35mm på fullformat er meget nice.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...