Simon Aldra Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Det de fleste glemmer med street er.. lyd. De beveger seg diskret, de prøver å ikke være for synlige, de skyter kanskje fra hofta, de står på andre siden av gata. Og så tar de bilde med et kla-donk-dink-dæng fra speilet, og alle legger merke til deg. Hva er trikset? Vent til en trikk kjører forbi, en buss, en bil, en motorsykkel. Noen som roper. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Haha. Ble jo noen ganske så bra bilder også Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Bruce Gilden er i en klasse for seg selv, da. Om du vil prøve deg på litt street er Oslo S et godt sted å trene. Eies av jernbaneverket, så det er offentlig sted. Det er et krysspunkt for folk fra hele Norge, så du finner alle slags typer der. Bra for street. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Det de fleste glemmer med street er.. lyd. De beveger seg diskret, de prøver å ikke være for synlige, de skyter kanskje fra hofta, de står på andre siden av gata. Og så tar de bilde med et kla-donk-dink-dæng fra speilet, og alle legger merke til deg. Hva er trikset? Vent til en trikk kjører forbi, en buss, en bil, en motorsykkel. Noen som roper. HALLO!!! En kladong-ding dæng var da mild. Prøvd a100 du... Da tenker jeg flyalarmen går rimelig snapt .P Værre låvedørklasking skal en lete lenge etter... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Bruker man Leica m-serie kamera til street unngår man lyd problematikken. Francis Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Tror ikke det er noe stort problem om man bruker et E-1 heller. Men som sagt, prøv å vente på litt lyd. Lyd hjelper nesten alltid. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Noen som skal/har vært på rygge air show i dag/morgen? Jeg skal dit i morgen. Blir sikkert mye artige mennesker å ta bilde av! Var der i dag ja, var veldig tøft, men er motsol konstant fra publikums sida, så ødelegger alt av bilder... Elendige foto forhold... Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Jeg så en reklame for bladet digital foto på akam.no. Er dette bladet noe å satse på? Det fulgte også med en bok "Boken om Digital fotografering" av Scott Kelby, er det en bra bok? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Hva i allverden skal jeg bruke for å rengjøre negativer ? Har noen hundre som er vannskadet og ligget en periode før jeg fikk dem,stort sett på sidene dem er vannskadet.Tenkte og skanne dem men synes negativene er for klinete/støvete og på noen av negativene har fargene flytet utover. Bruke en tørr fille/microklut,eller går det an å skylle dem i vann og papirtørke/lufttørke dem på nytt. Og når jeg eventuelt skyller negativene kan jeg bruke noe fysisk for og "skrubbe" dem. Noen ideer ? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Fy faen! No er jeg vettskræmt. Det der spillet F.E.A.R. er helt jævlig. Er kommet til de gale "spidermonkey'an" med strøm i seg. De hopper rundt og er nesten usynlig. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hva i allverden skal jeg bruke for å rengjøre negativer ? Har noen hundre som er vannskadet og ligget en periode før jeg fikk dem,stort sett på sidene dem er vannskadet.Tenkte og skanne dem men synes negativene er for klinete/støvete og på noen av negativene har fargene flytet utover. Bruke en tørr fille/microklut,eller går det an å skylle dem i vann og papirtørke/lufttørke dem på nytt. Og når jeg eventuelt skyller negativene kan jeg bruke noe fysisk for og "skrubbe" dem. Noen ideer ? Jeg ville blåst bort det som er av løst støv. Hvis det ikke er nok ville jeg ladet hver stripe på en fremkallingsspole, vasket godt med vann ved å agitere tanken, skylt med fuktemiddel og hengt de til tørk i et støvfritt miljø. Jeg har hatt noen Tri-X negativer som hadde et limaktig stoff på seg. Det gikk ikke bort med vann, så jeg renset det bort med en bomullsdott som hadde fått en skvett renset bensin på seg. Negativene så ikke ut til å ta skade av rensen. Våte negativer er veldig ømtålige, så du må for alt i verden ikke begynne å skrubbe dem. Francis Endret 22. august 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 (Disclaimer: jeg har ikke peiling) En på jobben pleide å bruke en dråpe zalo og tommelen for å rengjøre negativene... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Lols, Atomprompen jobber i samme butikk som dama. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Jeg har hatt noen Tri-X negativer som hadde et limaktig stoff på seg. Det gikk ikke bort med vann, så jeg renset det bort med en bomullsdott som hadde fått en skvett renset bensin på seg. Negativene så ikke ut til å ta skade av rensen. Våte negativer er veldig ømtålige, så du må for alt i verden ikke begynne å skrubbe dem. Francis Det du beskriver er omtrent sånn som dem er,en form for limaktig substans. Har dessverre ikke noe fremkallingsutstyr,så jeg skal prøve/teste litt forskiktig med renset bensin. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Lols, Atomprompen jobber i samme butikk som dama. haha... Så bildene av henne på flickr profilen din. Var ikke 100% sikker, så spurte hu idag! // Fattern skal til rygge imorra. Tenkte ikke på fotomulighetene, men hvis det er som Yaricks sier er det vel ikke mye å satse på... // Sånn mtp streetfoto. Kan man ta bilder av folk og legge det ut på f eks flickr uten videre? Har tenkt man jeg ikke burde legge ut bilder hvor man kan kjenne igjen ansikter, men innser det kanskje blir litt mye. Endret 22. august 2009 av Atomprompen Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Civ4 har jeg ikke prøvd, siden 3 var en nedtur for meg. Men kanskje verdt et forsøk allikevel. Civ III var bare dårlig, IV er bra, i hvert fall med Warlords og den andre utvidelsespakken jeg ikke husker navnet på i farta.. Uansett er Civ II kanskje det beste av dem spillmessig sett, mens Civilization I er det som gir meg mest godfølelse.. Colonization er dog det absolutt beste strategispillet jeg noensinne har prøvd. Maken til avhengighetsskapende spill skal man lete lenge etter.. Samme med Prince of Persia, såklart.. *finne frem Windows XP og DOSbox..* Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. august 2009 Rapporter Del Skrevet 22. august 2009 Sånn mtp streetfoto. Kan man ta bilder av folk og legge det ut på f eks flickr uten videre? Har tenkt man jeg ikke burde legge ut bilder hvor man kan kjenne igjen ansikter, men innser det kanskje blir litt mye. En har retten til eget ansikt, så identifiserbare bilder av en person krever at du innhenter tillatelse. Dersom det er tre eller flere mennesker i bildet, og ingen er i særlig fokus er publisering legitim. Det er unntak for samtykkekravet: 1. Dersom bildet har almenn interesse. 2. Dersom bildet er av offentlig opptog/demonstrasjon/m.m. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Da ble det plutselig så jeg rekker fristen for akamboka alikevel. Sitter og funderer på tittel til ene bildet nå, og det beste jeg kommer på så langt er "Klar til angrep" - funker det? Forslag? Ser redigeringen grei ut? http://usaklig.com/bilder/DSC_3478.jpg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. august 2009 Rapporter Del Skrevet 23. august 2009 Synes ikke den katta var i angrepsmodus,hva med "mjau,noe godt her ute" eller "på post" kanskje "standhaftig" Men jeg tror katta tenker,"nå kommer han med det dumme Nikonkamera igjen" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå