Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det de fleste glemmer med street er.. lyd. De beveger seg diskret, de prøver å ikke være for synlige, de skyter kanskje fra hofta, de står på andre siden av gata. Og så tar de bilde med et kla-donk-dink-dæng fra speilet, og alle legger merke til deg.

 

Hva er trikset? Vent til en trikk kjører forbi, en buss, en bil, en motorsykkel. Noen som roper.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det de fleste glemmer med street er.. lyd. De beveger seg diskret, de prøver å ikke være for synlige, de skyter kanskje fra hofta, de står på andre siden av gata. Og så tar de bilde med et kla-donk-dink-dæng fra speilet, og alle legger merke til deg.

 

Hva er trikset? Vent til en trikk kjører forbi, en buss, en bil, en motorsykkel. Noen som roper.

 

:)

HALLO!!! En kladong-ding dæng var da mild. Prøvd a100 du... Da tenker jeg flyalarmen går rimelig snapt .P

Værre låvedørklasking skal en lete lenge etter...

Lenke til kommentar

Hva i allverden skal jeg bruke for å rengjøre negativer ?

 

Har noen hundre som er vannskadet og ligget en periode før jeg fikk dem,stort sett på sidene dem er vannskadet.Tenkte og skanne dem men synes negativene er for klinete/støvete og på noen av negativene har fargene flytet utover.

 

Bruke en tørr fille/microklut,eller går det an å skylle dem i vann og papirtørke/lufttørke dem på nytt.

Og når jeg eventuelt skyller negativene kan jeg bruke noe fysisk for og "skrubbe" dem.

 

Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Hva i allverden skal jeg bruke for å rengjøre negativer ?

 

Har noen hundre som er vannskadet og ligget en periode før jeg fikk dem,stort sett på sidene dem er vannskadet.Tenkte og skanne dem men synes negativene er for klinete/støvete og på noen av negativene har fargene flytet utover.

 

Bruke en tørr fille/microklut,eller går det an å skylle dem i vann og papirtørke/lufttørke dem på nytt.

Og når jeg eventuelt skyller negativene kan jeg bruke noe fysisk for og "skrubbe" dem.

 

Noen ideer ?

 

Jeg ville blåst bort det som er av løst støv. Hvis det ikke er nok ville jeg ladet hver stripe på en fremkallingsspole, vasket godt med vann ved å agitere tanken, skylt med fuktemiddel og hengt de til tørk i et støvfritt miljø.

 

Jeg har hatt noen Tri-X negativer som hadde et limaktig stoff på seg. Det gikk ikke bort med vann, så jeg renset det bort med en bomullsdott som hadde fått en skvett renset bensin på seg. Negativene så ikke ut til å ta skade av rensen.

 

Våte negativer er veldig ømtålige, så du må for alt i verden ikke begynne å skrubbe dem.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Jeg har hatt noen Tri-X negativer som hadde et limaktig stoff på seg. Det gikk ikke bort med vann, så jeg renset det bort med en bomullsdott som hadde fått en skvett renset bensin på seg. Negativene så ikke ut til å ta skade av rensen.

 

Våte negativer er veldig ømtålige, så du må for alt i verden ikke begynne å skrubbe dem.

 

Francis

 

Det du beskriver er omtrent sånn som dem er,en form for limaktig substans.

 

Har dessverre ikke noe fremkallingsutstyr,så jeg skal prøve/teste litt forskiktig med renset bensin.

Lenke til kommentar
Lols, Atomprompen jobber i samme butikk som dama.

 

haha... Så bildene av henne på flickr profilen din. Var ikke 100% sikker, så spurte hu idag! :D

 

//

 

Fattern skal til rygge imorra. Tenkte ikke på fotomulighetene, men hvis det er som Yaricks sier er det vel ikke mye å satse på...

 

//

 

Sånn mtp streetfoto. Kan man ta bilder av folk og legge det ut på f eks flickr uten videre? Har tenkt man jeg ikke burde legge ut bilder hvor man kan kjenne igjen ansikter, men innser det kanskje blir litt mye.

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Civ4 har jeg ikke prøvd, siden 3 var en nedtur for meg. Men kanskje verdt et forsøk allikevel.

Civ III var bare dårlig, IV er bra, i hvert fall med Warlords og den andre utvidelsespakken jeg ikke husker navnet på i farta.. :p

Uansett er Civ II kanskje det beste av dem spillmessig sett, mens Civilization I er det som gir meg mest godfølelse.. Colonization er dog det absolutt beste strategispillet jeg noensinne har prøvd. Maken til avhengighetsskapende spill skal man lete lenge etter.. Samme med Prince of Persia, såklart.. :D

 

*finne frem Windows XP og DOSbox..*

Lenke til kommentar
Sånn mtp streetfoto. Kan man ta bilder av folk og legge det ut på f eks flickr uten videre? Har tenkt man jeg ikke burde legge ut bilder hvor man kan kjenne igjen ansikter, men innser det kanskje blir litt mye.

En har retten til eget ansikt, så identifiserbare bilder av en person krever at du innhenter tillatelse. Dersom det er tre eller flere mennesker i bildet, og ingen er i særlig fokus er publisering legitim.

 

Det er unntak for samtykkekravet:

 

1. Dersom bildet har almenn interesse.

2. Dersom bildet er av offentlig opptog/demonstrasjon/m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...