Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer ikke inn på gmail og face eller? eller vil den ikke gjennåpnes når du først har lukket den?

 

Gmail bruker jeg ikke, men jeg kommer meg inn på face, men det går ekstremt tregt. Og når jeg lukker firefox og skal åpne på nytt før jeg beskjed om at det forsatt er åpent, så må lukke det manuelt via ctrl-alt-delete...

Lenke til kommentar
Gå inn på kontrollpanel og den "Add and remove programs". Fjern WEB FEATURES SKYPE.. Har lest mange som har problemer med den installert. Den fjerner ikke Skype, bare nettleser-implimenteringen. (bruker ord jeg ikke kan)

 

Hvor finner jeg kontrollpanel? Jeg fant bare programmer i instillinger..

 

Edit: Jeg fant det, og det så ut til å hjelpe. Takk skal du ha:)

Endret av swahili
Lenke til kommentar
...

 

Bare av nysgjerrighet, hva slags skole går du? Den du linker til?

 

Ja, det er noen gode skoler i Norge. Men det er vell mest sannsynlig mere vekt bak utdannelsen hvis man velger en god skole i utlandet.

 

Du sier det krever innsats, kunnskap, talent, kontakter og masse arbeid.

Enig med deg. Pluss at du trenger gode sosiale egenskaper aka "snakke-apparat", være meget "business" orientert(kanskje litt kynisk i bakhodet) og du må kunne selge deg selv som bare pokker.

En annen fordel er å ikke henge på forum hele tiden :p

 

Jeg går på Norsk Fotofagskole. Og nei, det er langt fra nødvendig å velge en skole i utlandet for å få en utdannelse med bra rykte/tyngde. Lærerne på skolen er blant de beste fotografene i landet, i tillegg til at det blir holdt workshops/foredrag fra både nasjonalt og internasjonalt svært anerkjente fotografer. Nå er jeg kanskje litt biased, men det får så være - jeg hadde sagt og visst det samme om skolen selv om jeg ikke hadde gått der.

 

Jeg henger ikke så særlig mye på forum, bare se postcounten. Er fullt over alt som kreves for å klare seg i bransjen, du gir liksom uttrykk for noe annet.

 

Vet om fotofagskolen. Vurderte den skolen for ca. 10 år siden da jeg bodde på Byåsen. Interessen var ikke der og valgte heller å ta studiekompetansen noen år senere. Det var bortkastet :hm:

 

Første kullet på skolen begynte vel i 2001, var det da du vurderte å søke eller blander du med noe annet?

Lenke til kommentar

Tenkte at jeg ikke burde satse foto pga av alle fjortis fotografene som tror de ligger i verdenseliten. Men kanskje jeg burde prøve meg? Fotojonalistikk på HiO er noe litt annet enn fotoskolene som baserer seg mest på studiofoto osv eller? Har lyst til å prøve meg på Foto-jonalist på HiO. Vanskelig å få jobb med sånt?

Lenke til kommentar
Tenkte at jeg ikke burde satse foto pga av alle fjortis fotografene som tror de ligger i verdenseliten. Men kanskje jeg burde prøve meg? Fotojonalistikk på HiO er noe litt annet enn fotoskolene som baserer seg mest på studiofoto osv eller? Har lyst til å prøve meg på Foto-jonalist på HiO. Vanskelig å få jobb med sånt?

 

Tror det er greit studium for å komme seg i jobb, selv om kanskje fotojournalist er mer utsatt enn andre grener av bransjen (avisene bryr seg mest om å få bildene fort, i alle fall til nett). Men, de har et halvårs praksis mot slutten av studiet hvor man får ordnet seg en del kontakter.

Lenke til kommentar
Etter nøye gransking av Mr. Aldra sine profilbilder på facebook kan jeg konkludere med at han faktisk er minst 30.

Det ene er fra en tur til London på VK1, det andre er Mariann fra Surferosa som tar et hardt tak i kjeften min fra scenen.

 

Ja, det stemmer, jeg har bare hatt to profilbilder på facebook.

 

Mentene alle bildene der du var tagget ;)

Lenke til kommentar

Du KAN stå til å klare deg bra etter fotofagskolen; om du er en av klassensbeste. Tror ikke det er spesielt imponerende om du ligger helt midt på treeet, aldri gjør det spesielt bra i konkuranser og om du ikke får gooode referals av lærere- da står du jo mye bedre til å få deg jobb. Vi har ansatt ett par lærlinger fra kreativefagskole mye pga det læreren sa om de iaf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...