Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første så blir det noe mer enn en "hobby" når man finner ut at vil drive med det/jobber med det.

Foto er mer enn en hobby for mange her inne. Det kan være/bli et yrke eller kanskje en grei biinntekt.

For det andre så har du rett i at man ikke "trenger" skole/utdanning for å drive med foto, men med (den rette) utdanningen stiller du milevis foran andre som har funnet ut at de skal prøve å tjene penger på hobbyen sin.

Da snakker vi om en skikkelig utdannelse, ikke videregående eller sånn "gøy-på-landet" skole.

Kanskje en god utdannelse utenfor lille Norge?

Min forståelse er at det er mange naive unge jenter og gutter som vil bli fotograf etter å ha kjøpt sitt første speilrefleks.

Jeg lurer på hvor mange av disse unge menneskene som lykkes og hvor mange som ender opp i kassa på Rimi?

Du skyter litt i løse lufta her, ser ikke helt hvem/hva du referer til. Først snakker du om at "det er en hobby for mange her inne" og fortsetter med å breie ut om naive unge jenter og gutter. Selvfølgelig er det mange som tenker "å, så kult det hadde vært å være fotograf" etter å ha kjøpt seg speilrefleks, men antallet som faktisk satser er relativt lavt. Til opplysning så kan jeg nevne at det finnes ordentlig fotoutdanning her i "lille Norge". Det er fullt mulig å leve av fotografering her i "lille Norge", men det krever innsats, kunnskap, talent, kontakter og masse arbeid.

Lenke til kommentar

Har et Sandisk SD minnekort her som ikke vil dukke opp som disk på verken MAC eller pc. Noen som har en fix?

Har prøvd å rense kontakter og det er ikke kortleseren som er problemet.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Må si at jeg aldri har klart å bli helt fortrolig med noen Civ-versjon etter nr. 2. Kampsystemet har stort sett bare tapt seg, og gimpe-mekanismene (først og fremst corruption i Civ III, inflasjon i Civ IV) gjør sluttspillet skikkelig kjedelig. Religion er den eneste av nyvinningene i IV som faktisk er bra.

Auto-ting er for pyser.

Lenke til kommentar
...

Bare av nysgjerrighet, hva slags skole går du? Den du linker til?

Ja, det er noen gode skoler i Norge. Men det er vell mest sannsynlig mere vekt bak utdannelsen hvis man velger en god skole i utlandet.

Du sier det krever innsats, kunnskap, talent, kontakter og masse arbeid.

Enig med deg. Pluss at du trenger gode sosiale egenskaper aka "snakke-apparat", være meget "business" orientert(kanskje litt kynisk i bakhodet) og du må kunne selge deg selv som bare pokker.

En annen fordel er å ikke henge på forum hele tiden :p

Lenke til kommentar
Er faktisk ikke hjernedød, synes bare ikke det er skummelt i det hele tatt. Det er kjedelig.

Vi misforstår "å synes noe er skummelt" med "å skvette".

Jeg har aldri sett en skrekkfilm jeg syns var skummel. Har sett mange jeg skvetter av. Men om jeg vil skvette foretrekker jeg hikke. Skrekkfilmer er gørrkjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...