Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får jeg spørre om erfaring til noe som ikke har noe med kamera å gjøre?

 

Noen her som har erfaring med soving i soveposer? Hvordan er det å bruke en sovepose med komfort-temperatur på -11 grader, i temperaturer over 7 grader pluss? Er det liksom bare å åpne opp glidelåsen litt?

Har jeg for varm pose for forholdene, da kler jeg faktisk på meg jeg. Så bruker jeg posen som dyne i stedet for å krype ned i den. Med klær på kroppen er det komfortabelt og ligge rett på liggeunderlaget.
Lenke til kommentar
Første skikkelige skoledag på andreåret MK i dag. Blir et herlig år, 12 timer foto i uka :D

 

12 timer dedikert til foto hver uke gjennom hele året? :O

Tviler jeg på ^^

 

 

Jeg startet nettopp 3. året. Har ikke vært der de to første dagene. Er vel ikke noe å dra etter heller. 10 timer Norsk blant annet. :(

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Vel, slik jeg fikk med meg var det 4 timer i uka med fotoundervisning eller noe i den dur, mens 8 timer er dedikert til prosjekt (hvor jeg har valgt foto). Hadde forresten de to første prosjekttimene i dag, hvor læreren (som forøvrig hater alt av "effekt-filtre") brukte en evighet på å forklare hva ledetall var for noe. I tillegg hadde han misforstått hva som definerer mykheten på lyset, så det måtte jeg forklare til ham. Ikke veldig imponert.

Lenke til kommentar

De 8 timene de sier er dedikert til prosjektarbeid, kan du se langt etter om en stund ^^

Vi hadde ikke særlig imponerende lærere heller, spesielt når det gjelder foto. Ingen som er fotografisk utdannet eller har fotografisk erfaring. Da blir det en del selvlæring. Foruten blender, lukker, iso og Det gyldne snitt (som de forøvrig forveksler med tredeling i de fleste tilfeller)

 

Tror heller ikke du får 4 timer i uka gjennom hele året med foto. Vi hadde året delt opp i ulike deler (foto, film, journalistikk, radio/lyd og web (eller noe sånt) )

 

Mulig din skole er anderledes enn min da ^^

Lenke til kommentar
Noen som har gode ideer om hvor og hvordan jeg finner en passende motlysblender til en 28mm f:2 med 49mm filtergjenger?

 

Behøver ikke å være noe steinsolide saker iom at det bare er av middels kvalitet, men vil at det skal passe perfekt og helst være svart.

Jeg har en gummi lens hood til en tokina 28mm f/2.8 med filter diameter 49mm. Desverre trenger jeg den selv....

 

Men det burde være mulig å finne noe slikt på ebay?

 

Tom

Lenke til kommentar
Ikke for å være slem, men jeg lurer på hvor mange av de som belærer lærerene sin som tar feil..

 

:p

 

Han takket for korrigeringen, så noe måtte det ha vært i det. Jeg og andre medstudenter har også opplevd han som relativt misinformert ved tidligere anledninger og, så han er ikke helt stø på stoffet.

 

 

De 8 timene de sier er dedikert til prosjektarbeid, kan du se langt etter om en stund ^^

Vi hadde ikke særlig imponerende lærere heller, spesielt når det gjelder foto. Ingen som er fotografisk utdannet eller har fotografisk erfaring. Da blir det en del selvlæring. Foruten blender, lukker, iso og Det gyldne snitt (som de forøvrig forveksler med tredeling i de fleste tilfeller)

 

Tror heller ikke du får 4 timer i uka gjennom hele året med foto. Vi hadde året delt opp i ulike deler (foto, film, journalistikk, radio/lyd og web (eller noe sånt) )

 

Mulig din skole er anderledes enn min da ^^

 

Hysj, ikke drep optimismen min... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...