Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan blir kvaliteten med 131 dpi forresten? Bildene mine er lang fra store nok til å få 300dpi

Skjønner ikke hvorfor de gjør dette for 10kr? Kan ikke være noe profitabelt for dem dette?

131dpi er helt fett i så store størrelser. Mine 75x50-prints er fra 6Mpix, og de ser knallfine ut så lenge du ikke går unaturlig nære for å studere detaljer. De bildene som er tatt med Tokina 12-24 nedblendet ser faktisk bra ut rimelig close up også.

Atompromp: Er du ikke redd for at støyen på 100iso fra 5D2'en blir litt for påtrengende når du forstørrer så mye? ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Edit: Passepartoutene fikk jeg skåret hos en rammemaker. Måtte gi ham bildene, og så skar han dem nøyaktig til.

Så du trengte ikke å kjøpe ny fra han? Plager meg at IKEA sine passepartoutene ikke er i likt utsnitt, så hadde vært swell om en rammemaker kunne kutte vekk 5 cm. Bør ikke være så dyrt det.

Lenke til kommentar
Atompromp: Er du ikke redd for at støyen på 100iso fra 5D2'en blir litt for påtrengende når du forstørrer så mye? ;)

haha.. :p sorry. Jeg har endel å lære... ;)

Sorry. Jeg vet noen av dere sikkert komme til å foreslå at google er min venn osv men.. ;

300dpi grenser er ikke noe stress når det i står under Image Size i PS at jeg har 240 DPI? Samma hva oppløsninger er på bildet? ( altså, har oppløsning noe å gjøre med DPI? )

og er TIF det beste å laste opp i?

takk hvis noen gidder å svare, eller vet om en side det går ann å lære masse på. ( jaja.. Wiki? )

+ hva med skarphet? Eksportere i LR og velge Standard amout for papir?

føler meg noob as... :/ :p

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Edit: Passepartoutene fikk jeg skåret hos en rammemaker. Måtte gi ham bildene, og så skar han dem nøyaktig til.

Så du trengte ikke å kjøpe ny fra han? Plager meg at IKEA sine passepartoutene ikke er i likt utsnitt, så hadde vært swell om en rammemaker kunne kutte vekk 5 cm. Bør ikke være så dyrt det.

Jo, jeg måtte kjøpe nye, så det kostet noen hundrelapper. (dvs. jeg kan ikke huske å ha vurdert å få ham til å skjære til ikea sine... mulig det kan være lurt, om rammemakeren gidder)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Tilsendt på døra.

Rettelse: 290 kroner. Så 100 kroner frakt.

Akkurat :) Ble 140,- for 4 bilder her. Altså mer enn dobbelt så dyrt for frakt enn bildene. Men kunne såklart slengt ved flere bilder.

En liten juks;

Mest glede av nytt 5D(mk1) + 50mm f/1.8 II, eller gamle 400D + nytt 50mm f/1.4? :hmm:
Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Altfor mykje fotoprat her, så over til meg.

Eg har kødda til telefonen min i kjøkkenvasken. Nokon som har sett iPhone i butikk i Bergen?

Edit: Nei, det kunne overhodet ikkje falle meg inn å tulle meg bort på amobil-delen. Heller blikkboks med strikk.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...