sn0dig Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Nå tror jeg at jeg må spare til skjerm.. Har ca en cm blå/grønn stripe helt øverst på skjermen, som går helt fra venstre hjørne til høyre hjørne.. crap.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Why not? 100% crop og 100% pixel peeping er to forskjellige ting.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Forklar forskjellen er du snill. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Forklar forskjellen er du snill. Croppe - kappe bildet til, underforstått at man i etterbehandlingen gjør mest mulig ut av bildet sånn du nå har endret det til. Pixel peepe - å bedømme kvaliteten på et kamera/objektiv ved å bruke veldig mye tid og krefter på å se hvordan hvert pixel ser ut på 100%. Forskjell på å skyte på 1600 ISO og bruke bildet ut fra forutsetningene, og å kritisk kikke på støyen du får på 1600 ISO. Vel - i denne sammenhengen/sammenligningen. Synes jeg, da. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Er vel strengt talt ingen som ser på én og én pixel. Vanskelig å bedømme skarphet utifra det i hvertfall. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Er vel snakk om en ny 100mm med IS snart. Rykter? Er det dumt å kjøpe en 100mm macro nå da? Har veldig lyst på en.. men hadde jo klart meg uten en stund til. Kan man forvente at prisen faller mye på denne nåværende uten IS da? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Digg med en kjøretur igjen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Noen som har erfaring med cdbaby ? Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Nå tror jeg at jeg må spare til skjerm.. Har ca en cm blå/grønn stripe helt øverst på skjermen, som går helt fra venstre hjørne til høyre hjørne.. crap.. Eww - ikke bra.. Låter som om den kanskje skal skiftes ut om ikke lenge... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Jeg tror skjermen holder på å skifte ham. Det er jo høst, tross alt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Nå tror jeg at jeg må spare til skjerm.. Har ca en cm blå/grønn stripe helt øverst på skjermen, som går helt fra venstre hjørne til høyre hjørne.. crap.. Eww - ikke bra.. Låter som om den kanskje skal skiftes ut om ikke lenge... Ja, eller muligens jeg kan få dell til å fikse den siden den følger med jobbpcen til mor, og de har "idiotforsikring" på alt, tror jeg. Jeg tror skjermen holder på å skifte ham. Det er jo høst, tross alt. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Nopp, fysisk medier kjøper jeg stort sett fra play.com, cdon.com og så sjeldent som mulig platekompaniet. Noen som har erfaring med cdbaby ? Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Nopp, fysisk medier kjøper jeg stort sett fra play.com, cdon.com og så sjeldent som mulig platekompaniet. Noen som har erfaring med cdbaby ? Tom Er vel enig med deg der; men jeg ser at cdbaby selger også muiskk elektronisk (dvs. mp3). Det er forøvrig ikke til meg; da jeg bruker flac! Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Thou Shalt Not Pixel Peep At 100%. Punktum. Sånn - fikset det for deg. Why not? Elementært min kjære Watson Fordi vi er brukere, ikke utviklere (de fleste av oss i hvert fall). Utviklere de trenger å studer slike detaljer, for å optimalisere utstyret. Vi trenger det ikke, i hvert fall ikke så lenge vi ikke akter å presentere et bilde i 100%. Unntaket er selvfølgelig under oppskarping eller annen litt mer krevende redigering. I ni av ti tilfeller vil vi finne ting å henge oss opp i hvis vi pixel peeper. Men so what? Vi får ikke gjort noe med det. Å henge seg opp i ting man i råder over, det blir kontraproduktivt, fordi vi da ikke konsentrer oss 100% om det vi egentlig skal jobbe med. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 (endret) @JoonGoii: Kan jeg få spørre hvorfor du konsekvent driver med top posting? Det er litt forvirrende noen ganger siden normen på diskisjon.no utvilsomt er å poste under quote'n. Det ødelegger "flyten" hvis du skjønner hva jeg mener Endret 20. august 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Om dette er shopppet er personen som har gjort det eksepsjonelt flink. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Det skal skills til for å shoppe et så dårlig bilde ja... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 @JoonGoii: Kan jeg få spørre hvorfor du konsekvent driver med top posting? Det er litt forvirrende noen ganger siden normen på diskisjon.no utvilsomt er å poste under quote'n. Det ødelegger "flyten" hvis du skjønner hva jeg mener Gammel vane fra ett par andre forum som syns det er rart at folk skriver under... Lenke til kommentar
magneska Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Om dette er shopppet er personen som har gjort det eksepsjonelt flink. Hvorfor ikke vise fram resten? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. august 2009 Rapporter Del Skrevet 20. august 2009 Fordi 5Dmk2 ikke er eldre enn rundt 11 måneder og det dermed er en fake. Dyktig fake.. men still. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå