Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forklar forskjellen er du snill.

Croppe - kappe bildet til, underforstått at man i etterbehandlingen gjør mest mulig ut av bildet sånn du nå har endret det til.

 

Pixel peepe - å bedømme kvaliteten på et kamera/objektiv ved å bruke veldig mye tid og krefter på å se hvordan hvert pixel ser ut på 100%.

 

Forskjell på å skyte på 1600 ISO og bruke bildet ut fra forutsetningene, og å kritisk kikke på støyen du får på 1600 ISO.

 

Vel - i denne sammenhengen/sammenligningen. Synes jeg, da. :)

Lenke til kommentar
Nå tror jeg at jeg må spare til skjerm.. Har ca en cm blå/grønn stripe helt øverst på skjermen, som går helt fra venstre hjørne til høyre hjørne.. crap..

Eww - ikke bra.. :(

Låter som om den kanskje skal skiftes ut om ikke lenge...

Ja, eller muligens jeg kan få dell til å fikse den siden den følger med jobbpcen til mor, og de har "idiotforsikring" på alt, tror jeg.

 

Jeg tror skjermen holder på å skifte ham. Det er jo høst, tross alt.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Thou Shalt Not Pixel Peep At 100%. Punktum.

 

Sånn - fikset det for deg.

 

Why not?

Elementært min kjære Watson ;)

 

Fordi vi er brukere, ikke utviklere (de fleste av oss i hvert fall).

 

Utviklere de trenger å studer slike detaljer, for å optimalisere utstyret.

Vi trenger det ikke, i hvert fall ikke så lenge vi ikke akter å presentere et bilde i 100%.

 

Unntaket er selvfølgelig under oppskarping eller annen litt mer krevende redigering.

 

I ni av ti tilfeller vil vi finne ting å henge oss opp i hvis vi pixel peeper. Men so what? Vi får ikke gjort noe med det. Å henge seg opp i ting man i råder over, det blir kontraproduktivt, fordi vi da ikke konsentrer oss 100% om det vi egentlig skal jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...