Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På 5D2 kan man aktivere ISO-utvidelse. Hvis man slår det på blir ikke ISO 100 dårligere? Den blir det samme, mens den nye ISO 50 blir enda mer støyfri? Ser tendenser til støy på ISO100 bilder... :/

EDIT:

Men Pentaxen er jo søt da! :D

post-185653-1250714526_thumb.jpg

post-185653-1250714539_thumb.jpg

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Ser tendenser til støy på ISO100 bilder... :/

You are one sick puppy. Om du studerer iso 100 5D2 bilder for "støy", så bør du snarest skrive deg inn på psykiatrisk sykehus - og donere utstyret til trengende... eller i det minste oppsøke fastlegen din.

Til orientering, så vil et helt "støyfritt" bilde se unaturlig og plastikkaktig ut. Verden er analog - deal with it.

Canon har heller ikke forsøkt å "skjule" iso 50 for å være slemme. Ved å redusere følsomheten under det optimale, vil du i praksis få dårligere dynamikk. Dette er f.eks svært tydelig på min D300. Høylys brenner ut merkbart tidligere på LO1 (100) enn 200.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
w00h00, da har fått igjen lappen :D

veit veit, pix or it didnt happen...

pix:::

[attachment=317773:]

Hmmmm....du bør kanskje vurdere å sladde bildet noe - slik at ikke alle opplysningene er like synlige, bare et tips fra min side :)

EG, som uansett gratulerer med at du har fått tilbake kjøremuligheten!

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du 5dmkii?

Keen på å oppgradere fra 400D. Fullformat, 21MP, kvalitet osv så er 5D2 ganske så syyk! Alt med den er egentli sykt. Spec lista snakker jo for seg selv. Dessuten har jeg lyst til å utvikle meg endel videre innen foto, så kjøpte et bra kamera når jeg først var på jakt.

Lenke til kommentar
Se på teksten. Vet ikke hvor lett man ser det med JPEG komp, men det er synlig... Men jeg har ikke mye peil på det hele egentli :p

Thou Shalt Not Pixel Peep At 100%. Punktum.

Sånn - fikset det for deg.

Why not?

Jeg blir veldig ofte imponert over 85mm F/1.4...

post-100104-1250716186_thumb.jpg

Sjekk exif for de som lurer på hvorfor

Lenke til kommentar
Sitter her med noe gammelt utstyr:

Pentax ME

Vivitar 70-150mm f/3.8

Vivitar 2x extender ( står at hører til 70-150mm)

Vivitar 28mm f/2.8 (no.28931369 (?))

2 x Pentax 50mm f/1.7 ( ser ut til å være kit objektiv)

Noe spennende eller bare å kaste? :p

ME + 50/1.7 er en hendig, liten og lett kombo. Jeg brukte senest min Me Super + 50/1.7 idag - ladet med Kodak T-Max p3200. Denne kombinasjonen fungerer svært godt i lavt lys - feks på fest :).

Jeg har både Vivitar 28/2 og Vivitar 28/2.8, men har ikke testet dem nok til at jeg kan uttale meg videre om de er bra eller ikke. 50/1.7 er et godt objektiv, men er ikke kjempeskarpt vidåpent.

Francis

Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du 5dmkii?

Keen på å oppgradere fra 400D. Fullformat, 21MP, kvalitet osv så er 5D2 ganske så syyk! Alt med den er egentli sykt. Spec lista snakker jo for seg selv. Dessuten har jeg lyst til å utvikle meg endel videre innen foto, så kjøpte et bra kamera når jeg først var på jakt.

Så ikke klag

PAIN! Gleder meg sykt til å bli bra i kneet nå. I don't have anny more morphin. Kan ikke gå ordentlig før om en til to uker og det sucker hardt. yeye.

Lenke til kommentar
PAIN! Gleder meg sykt til å bli bra i kneet nå. I don't have anny more morphin. Kan ikke gå ordentlig før om en til to uker og det sucker hardt. yeye.

Du bor i Oslo, kan umulig være så jævlig vanskelig å få tak i noe heftige smertestillende hvis det er så vondt.

Tingen er at jeg ikke kommer meg ut til de stedene de selger det. Akkurat utenfor gårekkevidde :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...