Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ok, hvis jeg er bort ifra D400 så er det... ingen som står igjen. D300s har filmopptak, noe jeg ikke trenger. D700 er for dyr. D90 er uakseptabelt.

Hva er det som er galt med D300 da? Du burde få tak i den enda.

 

Tom

Jeg føler at når et kamera er 2 år gammelt, så er det utdatert. Og som Ken Rockwell sier: The D300 is over a year older than the D90, and in digital camera years, that's equivalent to being 25 years older.

Argh, blir så forvirra av Ken Rockwell nå til tider. Først sier han "JA, D300 er flott!", og så sier han "NEI, D300 er latterlig, kjøp D40, det er mye billigere, egentlig veldig dårligere i alt, men siden jeg er en proff fotograf som greier alt, med alt, så er D40 best for meg, så derfor anbefaler jeg denne over alle andre!"

 

Oppsumering: Ken Rockwell forvirrer meg.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MF virker skikkelig moro ja! En dag skal jeg supplere med et MF kamera.

 

Francis

 

Er ikke så latterlig dyrt heller, om man kjøper film fra Foma. Eneste jeg er usikker på foreløpig er fremkalling. Gjøre det selv blir nok hakket for skadelig, da det eneste lystette rommet ikke er ventilert (fremkalt noe med salmiakk der inne, ikke veldig hyggelig for huet). Og steder som JP tar vel ikke i mot 120mm til fremkalling?

Lenke til kommentar

JP fremkaller 120, men det koster sikkert mye for B/W film. Redlab fremkaller B/W til en forholdsvis rimelig penge i X-Tol. Det er ikke prisen på kamera som er avskrekkende, men prisen på skanner. For min del er det lite å hente i å ha flotte store negative jeg ikke får gjort noe med, så inntil videre holder jeg meg til 35mm.

 

Det trenger bare å være helt mørkt når du spoler opp filmen hvis du bruker en lystett tank ala Paterson, slik at du kan fremkalle filmen hvor som helst og ta hensyn til ventilering.

Jeg fremkaller på badet og får det mørkt nok til å spole opp film ved å trekke et mørkt stretchlaken over hele dørkarmen.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Oppsumering: Ken Rockwell forvirrer meg.
Slutt og ta Kennyboy på alvor.

 

Eller rettere sagt, ta han på alvor når han sier at du ikke skal ta ham på alvor.

For det er det han sier bottom line, på den About Me and My Site sida jeg lenka til for en tid tilbake.

 

EDIT: Retta en ham feil :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
JP fremkaller 120, men det koster sikkert mye for B/W film. Redlab fremkaller B/W til en forholdsvis rimelig penge i X-Tol. Det er ikke prisen på kamera som er avskrekkende, men prisen på skanner. For min del er det lite å hente i å ha flotte store negative jeg ikke får gjort noe med, så inntil videre holder jeg meg til 35mm.

 

Det trenger bare å være helt mørkt når du spoler opp filmen hvis du bruker en lystett tank ala Paterson, slik at du kan fremkalle filmen hvor som helst og ta hensyn til ventilering.

Jeg fremkaller på badet og får det mørkt nok til å spole opp film ved å trekke et mørkt stretchlaken over hele dørkarmen.

 

Francis

 

Jeg ga 200 kr for en 36-bilders (tror jeg) rull B/W 35mm der, riktignok var det med papirkopier, noe jeg egentlig ikke ville ha. Tror nesten jeg får høre med fattern, om jeg er skikkelig heldig så kanskje de har en scanner stående på jobben!

 

Og ja, selvfølgelig, fremkallingskunnskapene sitter litt løst, jeg blandet det med kopiering..!

Lenke til kommentar
Jeg føler at når et kamera er 2 år gammelt, så er det utdatert.

D300 er et godt kamera. Brukt det nok til å kunne tenkt meg det som hus nr 2.

Nå kjøpte jeg for noen uker siden 5D som er eldre enn D300, men fremdeles et kanonhus om man fokuserer på bildekvalitet og søker.

 

JP fremkaller 120, men det koster sikkert mye for B/W film.

Jeg betalte 60 kr hos JP for fargefilm - så enten har de lik pris på begge eller billigere.

Lenke til kommentar

Hvis alle hadde fulgt Ken Rockwell i tykt og tynt hadde det vært kun Nikon D40 og Leica brukere igjen i verden.

 

Nikon D300 er fortsatt ett av de beste kameraene i klassen, D300s har video og en OK knapp som fungerer som eneste store forskjellen. For en som ikke kommer til å bruke video delen er det bare tull å legge mer penger i det framfor D300.

 

 

Ok, hvis jeg er bort ifra D400 så er det... ingen som står igjen. D300s har filmopptak, noe jeg ikke trenger. D700 er for dyr. D90 er uakseptabelt.

Hva er det som er galt med D300 da? Du burde få tak i den enda.

 

Tom

Jeg føler at når et kamera er 2 år gammelt, så er det utdatert. Og som Ken Rockwell sier: The D300 is over a year older than the D90, and in digital camera years, that's equivalent to being 25 years older.

Argh, blir så forvirra av Ken Rockwell nå til tider. Først sier han "JA, D300 er flott!", og så sier han "NEI, D300 er latterlig, kjøp D40, det er mye billigere, egentlig veldig dårligere i alt, men siden jeg er en proff fotograf som greier alt, med alt, så er D40 best for meg, så derfor anbefaler jeg denne over alle andre!"

 

Oppsumering: Ken Rockwell forvirrer meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

post-47543-1250635237_thumb.jpg

Min første banner til en fremtidig fotoblogg :D

Jeg er ikke helt ferdig enda (skal gjøre siste finnish med clone stamp og eventuelt gjøre noe med skriften og skrivefeilen)

 

Bloggen skal hete enten:

damn(.com?)

mydamnphotoblogg(.com?) ++

thedamnphotoblogg(.com?)

 

 

Banneren er en ganske redigert versjon av dette bilde

post-47543-1250635781_thumb.jpg

 

 

btw. noen som vet om noen bra internett sted å lage en blogg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...