gorpium Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Men WTF, for å oppgradere fra 4GB til 8gb så koster det 8000kr? Det var dyrt. Aldri, aldri aldri, kjøp RAM fra Apple. Overpriset til de grader. ca? Kromatisk aberrasjon Fargebrytning i partier med høylys og gir en lilla/grønn/rosa kant. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Ahh, du la til en "Jeg har hørt at det er skikkelig lurt." rett før jeg quotet deg. Da ble det kanskje mer innlysende ^^ Det skal jo bli spennende å se... Endret 17. august 2009 av Anew Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er denne? noe å ha? Har Nikon utgaven. Helt grei. Fin, fin byggekvalitet. En god del CA* (som all Tokina optikk?) *verre enn bildene som ligger på deviantart blir det ikke, tviler på at det merkes så veldig med bedre motiver Til den prisen ville jeg heller lagt til en høvding for Canons 100mm. Så canons er verdt lappen? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Canon > Tokina Om du ikke her hardcore-macrofotograf gir Canon intern rask autofokus og har ellers veldig god optisk kvalitet. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Canon'en er ikke like bra å bruke som balltre, men som objektiv er det fantastisk. Edit: Med dette mener jeg at byggekvaliteten til Canon er veldig bra, men ikke like ekstrem som Tokinaen. Jeg liker også veldig godt at det har USM og focus limiter, og dermed er ganske så kjapp på AF ved bruk til annet enn makro. Endret 17. august 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
ET! Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Nå er faktisk Tokinaen kjapp nok for Volleyball. Men grensen går ved hest i galopp. Nå var siste eksempel uten focus limit. Med focus limit så har den derimot truffet hver gang. Dette er btw. tatt med Tokinaen Endret 17. august 2009 av ET-media Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Da blir det antagligvis Canon'n da.. Regner med at sponsoren/mamma hoster opp littegrann Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Lagt inn bestilling på 5D2!!! -> -> -> -> -> !! Kompis av meg har hatt en sånn i en uke, heldig for han så var det produksjonsfeil på den... Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Et av mine favorittfotografer og største inspirasjoner favet et av mine bilder! Nå ble jeg nesten litt stolt. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Et av mine favorittfotografer og største inspirasjoner favet et av mine bilder! Nå ble jeg nesten litt stolt. link? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Her Blir alltid fascinert av måten han utnytter naturlig lys på, komposisjonene, øyeblikkene, fargene.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Tror ikke min favorittfotograf har flickr gitt Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Nei, jeg tviler på at Johan Brun har flickr. Men faen så rått om han hadde det! Han, og Jan Delden. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg lar bildene avgjøre kvalitetene, ikke nettstedet de hostes på, hehe Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Men WTF, for å oppgradere fra 4GB til 8gb så koster det 8000kr? Det var dyrt. Aldri, aldri aldri, kjøp RAM fra Apple. Overpriset til de grader. De har skjerpet seg nå. 4gb-brikker er ekstremt dyrt i riktig "format" (vet ikke om dette er korrekt fagterminologi) Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Men WTF, for å oppgradere fra 4GB til 8gb så koster det 8000kr? Det var dyrt. Aldri, aldri aldri, kjøp RAM fra Apple. Overpriset til de grader. De har skjerpet seg nå. 4gb-brikker er ekstremt dyrt i riktig "format" (vet ikke om dette er korrekt fagterminologi) Ja, den nye og raske typen RAM Apple har tatt i bruk i alle modeller (untatt Plastbook). Er jo ikke så hakkendes gale priser på den RAM'en(da den er svindyr til vanlig), man får det jo ferdig innstallert også. Men RAM og harddisk er jo kjent for å gå dramatisk ned i pris over litt tid, så det er jo bare å oppgradere til 8GB i fremtiden. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Så Apple har brukt FB-DIMM moduler i alle Pro-maskinene? Da kan jeg forstå at prisene er høyere, men likevel overprisen sammenlignet med hva Komplett selger brikkene for. 4 GB kitet koster 1400 kr. Kudos for å bruke moduler som normalsett kun blir brukt i servere og tungtarbeidsmaskiner. Endret 18. august 2009 av gorpium Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Er vel vanlig SO-DIMM DDR3 i Macbook Pro, mens Mac Pro har FB-DIMM - siden den bruker doble Xeon-prosessorer, ie. samme brikkesett som i servere. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Nye Mac Pro bruker DDR3 ECC-brikker uten kjøleribber som de brukte før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå