Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Førstnevnte? Regner med at du mener 180mm?

Hissig liten jævel det ja, spesielt når man hører autofokusen jobbe. Stort mer bråkete enn det blir det ikke, men bryr meg ikke så allverdens om det.

Ja, det var den jeg mente. Ikke verdens raskeste autofokus akkurat. Pass på at det står på "A" og ikke "M" på objektivet. Autofokusen fungerer nemlig uansett, men er nok en del tregere på "M".

Lenke til kommentar
kjøpe nye 70-200vr da vøtt. den er ca midt mellom de 2 mener jeg

Hehe, vil heller ha en ny versjon av 180 mm, men raskere autofokus og evt. VR.

Jeg ga 2100.- for 180 mm, dvs omtrent 10 % av det 70-200 VR koster. Nei, dette er nok et av Nikons mest undervurderte objektiver som er fantastisk bra optisk sett. Kanskje like bra som nye 70-200 VR, men til en "brøkdel" av prisen?

Lenke til kommentar
1) Fordi 30Den min har semidefekt utløserknapp og dermed vil være vanskelig å selge

2) 10-22 > 17-40

3) Se 2)

4) Det zodz skrev

1) Den kan jeg skjønne.

2) Nei

3) Nei

4) Backupkamera er greit nok, men det betyr og at du må til enhver tid ha to kameraer på deg med mindre du er skråsikker på at du ikke trenger UWA. Og det kan bli litt slitsomt.

Lenke til kommentar
1) Den kan jeg skjønne.

2) Nei

3) Nei

4) Backupkamera er greit nok, men det betyr og at du må til enhver tid ha to kameraer på deg med mindre du er skråsikker på at du ikke trenger UWA. Og det kan bli litt slitsomt.

2) Jo ;)

 

10-22mm er et meget godt objektiv som hadde glatt fått rød ring om det ikke hadde vært EF-S. Ut ifra de testene jeg har sett, så er ikke 17-40mm noe bedre enn 10-22mm.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ja, de er like gode ut i fra det jeg har lest. Derfor jeg sa "Nei" til at 10-22 var bedre ;)

10-22 på crop gir nok bedre skarphet enn 17-40 på fullformat. Mindre del av bildesirkelen som utnyttes - gir da bedre hjørneskarphet og mindre vignettering.

Det utrolige er at L-objektivet 17-40 er i de fleste tilfeller billigere. :p

Lenke til kommentar

Det lukter dritt ... Om det er en trøst, så lukter det ikke noe bedre i Sarpsborg.

 

Tom

Hm. Jeg kjenner ei fra Sarpsborg som er ganske morsom. Og jeg kjenner en fra Moss som ble tatt med 200 gram hasj.

 

Jeg foretrekker Sarpsborg. Men Sandnessjøen slår begge de stedene.

http://www.moss-avis.no/article/20090814/N.../358720865/1044 ?

Lenke til kommentar
Ja, de er like gode ut i fra det jeg har lest. Derfor jeg sa "Nei" til at 10-22 var bedre ;)

10-22 på crop gir nok bedre skarphet enn 17-40 på fullformat. Mindre del av bildesirkelen som utnyttes - gir da bedre hjørneskarphet og mindre vignettering.

Det utrolige er at L-objektivet 17-40 er i de fleste tilfeller billigere. :p

Av de erfaringene jeg har lest, er 10-22 og 17-40 jevngode på skarphet. 10-22 er bedre ift. flare, i følge tester. Personlig har jeg aldri opplevd at 17-40 har flaret, selv i direkte sollys. Den klare fordelen er jo kameraet de benyttes på. 5D gir merkbart bedre prints, og du kan jekke opp ISOen i langt større grad enn 30D, så i praksis er 5D + 17-40L en bedre kombo i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...