Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

de siste. en smule mye blåfarge i dem? :/
Nei. Ikke på min nykallibrerte (men ikke nødvendigvis riktige) skjerm, i hvert fall. Der heller de nok mer mot det grønne. Spesielt på sunset, men det går igjen i flere av bildene.

 

Hos meg er Fox ganske god i fargene, mens Giant field har endel blå eller grønn.. Klarer ikke helt sette fingern på hvilken farge. "Fly on a daisy" er kanskje blitt en smule blå for meg... er vel jeg som tuller med det kalibrerings profilene mine... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de siste. en smule mye blåfarge i dem? :/
Nei. Ikke på min nykallibrerte (men ikke nødvendigvis riktige) skjerm, i hvert fall. Der heller de nok mer mot det grønne. Spesielt på sunset, men det går igjen i flere av bildene.

 

Hos meg er Fox ganske god i fargene, mens Giant field har endel blå eller grønn.. Klarer ikke helt sette fingern på hvilken farge. "Fly on a daisy" er kanskje blitt en smule blå for meg... er vel jeg som tuller med det kalibrerings profilene mine... :/

Du skulle vel ha brukt den midterst av de tre valgene du viste oss her tidligere i natt :p

(convert to etellerannet) og i Ps setter du profilen til sRGB.

 

Arboretet idag tenker eg...

Lenke til kommentar
Størrelsesforskjell mellom AF-D 80-200 2,8 og AF-N 180 2,8

 

post-100104-1250165592_thumb.jpg

post-100104-1250165601_thumb.jpg

Litt lettere å ha med seg rundt ja :yes: Synes også det er genialt med innebygd solblender. Hadde 70-200 VR før, men solgte det temmelig raskt pga av størrelse og vekt. Ble bare liggende hjemme i skapet! Førstnevnte tar jo nesten ikke plass i veska i det hele tatt.

Lenke til kommentar

I går kveld, mens jeg prøvde å sovne, begynte jeg å tenke på et prosjekt som hadde vært morsomt å prøve seg på (Er bestandig da jeg får alle mine fotoimpulser. Ikke alltid like positivt for søvnen om man skal opp klokka 7 dagen etter).

 

I alle fall, vi har en fangeleir rett oppi gata her (Falstad Fangeleir) som var Norges nest største fangeleir under krigen. Det er her jeg tenkte på å ta en slags realistisk nazisoldat-serie av noe slag. Helt uttenkt er det jo ikke ^^

Jeg har en Doberman, muligens ei gammel nazi-rifle og en stefar i 60-årene med store bustede øyenbryn :p

Mangler en uniform, men det må det vel være mulig å skaffe?

 

Jeg har også lyst til å ta det analogt i svart-hvitt e.l - for å få det så autentisk som mulig (Har ikke lyst til å gjøre dette i etterarbeidet). Jeg har ikke et analogt kamera, og har aldri tatt bilder analogt, så dette kan bli utfordrende og interessant. Jeg ser for meg at bildene er tatt på i skumring/på kvelden eller natta. Muligens også bruke en ekstern blits av kamera.

De har også nettopp bygd en slags fangeleirfasade der, for å få det til å være litt mer spennende for turistene vil jeg tro.

 

Hva tror dere?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Størrelsesforskjell mellom AF-D 80-200 2,8 og AF-N 180 2,8

 

post-100104-1250165592_thumb.jpg

post-100104-1250165601_thumb.jpg

Litt lettere å ha med seg rundt ja :yes: Synes også det er genialt med innebygd solblender. Hadde 70-200 VR før, men solgte det temmelig raskt pga av størrelse og vekt. Ble bare liggende hjemme i skapet! Førstnevnte tar jo nesten ikke plass i veska i det hele tatt.

 

Førstnevnte? Regner med at du mener 180mm?

Hissig liten jævel det ja, spesielt når man hører autofokusen jobbe. Stort mer bråkete enn det blir det ikke, men bryr meg ikke så allverdens om det.

Lenke til kommentar
nye 70-200 er ørlite kortere enn gamle, men litt feitere, og veier vel omtrent det samme

Er vel ca samme størrelse som AF-S 80-200, eller hur?

Med solblender er det et stort beist.

 

Hehe. Du har heldigvis noen timer igjen.

Det ene bilde jeg valgte ble tatt 30. desember 08 :p

Marielle? Mener at det var en av dagene vi hadde shoot.

Ble nok det ene av Marielle ja. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...