Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge du innser at du har blitt bedre og fortsetter å utvikle deg så har man ikke noe å klage på. Perfeksjon skal man strebe etter.
Hva legger du i ordet perfeksjon i en sånn sammenheng?

 

Ut fra min forståelse finnes ikke det perfekte bilde. Det vil alltid være mulig å finne alternative løsninger på et motiv.

 

Så for meg blir ikke perfeksjon noe annet enn et uoppnåelig mål.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Perfeksjon må være at ingenting kunne vært gjort bedre.
Har du noen gang sett et perfekt bilde?

Jeg tror ikke at jeg har det.

 

Jeg har sett utaldige bilder som gjør meg måløs av beundring, men jeg har nok aldri set noe som er perfekt ut fra din definisjon :)

 

Men nå blir jeg kanskje overfilosofisk her. Det er seint på kvelden. Noen vil kanskje til og med kalle det natt.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Dersom du da spør fotografen som tok de bildene du ser på som perfekte, er jeg ganske sikker på at den fotografen finner en god del som kan fobedres. :p

 

Over til noe helt annet: http://www.outdoorphotogear.com/blog/hands...-f5-6l-lens-296 - linken er vel selvforklarende? oO

 

edit: forumet forkorta linken til å ikke være selvforklarende - hands on-film med EF 1200mm f5.6L :D

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Jeg kjenner et par karer som har tatt portretter der jeg ærlig talt ikke kan se -noenting- som kunne vært bedre.
Det gjør jeg og Simon.

 

Men spør fotografen selv. Han eller hun vil trolig kunne peke på noe som kunne eller burde vært gjort anderledes.

En av dem fikk vel et snitt på 5.5 ut fra VGS og var misfornøyd, den andre er en Nikon-kar fra Stavanger, så det stiller seg selvfølgelig annerledes.. :whistle:

Lenke til kommentar
En av dem fikk vel et snitt på 5.5 ut fra VGS og var misfornøyd, den andre er en Nikon-kar fra Stavanger, så det stiller seg selvfølgelig annerledes.. :whistle:
Er det Nikon eller Stavanger som er stikkordet der?

 

Men tilbake til tema. Når det gjelder han første og bildet hans, hvem av dere har rett? Deg som utenforstående betrakter, eller han som eier bildet? Jeg vet ærlig talt ikke.

 

Jeg vet bare at det illustrerer ganske godt hvor håpløst begrepet perfeksjon lett blir, uten at det på forhånd defineres en del normer.

 

En annen ting er at det at han var misfornøyd illustrer godt det debatten starta med. Nemlig at først Atomprompen så Lars ga utrykk for misnøye med egne bilder, som de godt kan tillate seg å være fornøyd med.

 

Grunnen til det er kanskje at de, i likhet med mange her, stiller uoppnåelige krav til seg selv. Krav som kanskje virker mer hemmende, enn de virker positivt.

 

Misforstå meg riktig :) Jeg argumenter ikke for at man ikke skal strebe etter å forbedre seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...