Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åå, trodde at det begynner med D3. Der tok jeg visst feil.

Blir alltid like fascinert av folk som vurderer hus til 18k uten å vite at det er FX....

Kjenner en kar som kjøpte seg et D2Hs og trodde det var FX.

 

5D sine høy-iso-egenskaper er svært overbevisende til tross for sin alder. Med riktig NR så blir 12800 fullt brukbart.

 

5D på høy ISO på POTN.

Fine greier, men i dårlig lys ser du luminansestøy allerede ved ISO1600.

Lenke til kommentar

Når jeg bruker min 50mm f/1.8 så må den stå innstilt på 22 på den ringen som er nærmest kameraet for at den skal virke. Setter jeg den på noe som helst annet får jeg bare opp fEE i displayet. Har googlet litt, men blir ikke helt klok. Et sted skrev en fyr at objektiver med blenderring må stå på 22 for å fungere, mens andre steder sier folk at objektivet mest sannsynlig er skadet.

 

Oppklaring anyone? :p

 

Fortell meg gjerne hva blenderringen er til i samme slengen. ;)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

På nyere kamerahus er blenderring på objektivet helt unødvendig, siden blenderåpningen styres fra huset. Se på objektivfatningen - der er det en liten krok eller hendel som smetter inn i en åpning i fatningen på kamerahuset. Hvis du skyver på den hendelen så lukkes blenderen.

 

På eldre hus som ikke blender ned automatisk, så velger du blenderåpningen med blenderringen.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
5D sine høy-iso-egenskaper er svært overbevisende til tross for sin alder. Med riktig NR så blir 12800 fullt brukbart.

 

5D på høy ISO på POTN.

 

Fikk endelig tak i et brukt 5D, venter spent på posten :D Har storkost meg med å se på eksempelbilder og lese spesifikasjonene opp og ned.

Gratulerer :) Fikk mitt 5D for en måned og fire dager siden, og elsker det! Liker det mye bedre enn 40Den jeg hadde før det.

Lenke til kommentar

Tenk hvor greit det hadde vært om hele verden brukte samme system når det kom til måleenheter. Da hadde man sluppet tull som at jeg ikke får skrudd ut skruen i longboardtruckeren min fordi det er en imperisk skrue som passer til en unbrakonøkkel som må være litt under 6mm ...

 

*lettere irritert*

 

Men litt mer fotorelatert, hva vil dere si er en ok pris for en brukt 70-200mm f/4? Ser det er mange som legger den ut rundt 4500, noe som jeg som kjøper synes er litt vel nært nypris.

Lenke til kommentar
Oppgraderte selv fra 30D til 5D i mai og jeg må også si jeg er veldig fornøyd! Out of curiosity, hvor mye betalte dere for deres, alder og eksponeringer??

 

Edit: prater vi om mkII?

Nei, MKI ;)

 

Betalte 9000 for mitt. Alder og eksponeringer aner jeg ikke, men den hadde ingen bruksmerker overhodet, bortsett fra kanskje en millimeter maling fra hotshoen som var slitt av. Kjøpte hos Stavanger Foto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...