Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

(er ikke hver dag man skrur ut en motor, justerer et thrustlager med vinkelsliper, demonterer et audi dashbord, demonterer nesa på en audi for å tømme vann ut av hovedlampene og reparere anlegget i caravellen til mor.)

 

Sliten i dag...

 

Så.... hva gjorde du etter frokost da,en tur med knipseboksen siden du ble sliten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har da mange gode bilder der.. Digger akebrettet ;)

 

tenkter mange av bildene har litt mye photoshop kludder. andre har heelt feil hvitbalanse og farger pga elendig laptop skjerm som jeg brukte før... men godt at noen liker det litt da...

 

hadde vært digg å lage en heelt ny side, med bare noen få av de beste bildene som jeg har tatt og jobbe meg opp på nytt...

Lenke til kommentar
Kan noen gjøre meg en tjeneste... Sjekk ut bildene som ligger på sia mi.. madsfarner.com. Er jeg litt på gjorde når det gjelder bilder osv? Føler plutslig at bildene ikke er så fete som jeg engang syntes.

 

haha! Jeg har det samme problemet. Jeg synes bildene jeg har tatt er for dårlige, og jeg får for høye forventninger til meg selv som jeg ikke klarer å innfri ^^

 

Du har mange gode bilder forresten :)

Lenke til kommentar
Du har da mange gode bilder der.. Digger akebrettet ;)

 

tenkter mange av bildene har litt mye photoshop kludder. andre har heelt feil hvitbalanse og farger pga elendig laptop skjerm som jeg brukte før... men godt at noen liker det litt da...

 

hadde vært digg å lage en heelt ny side, med bare noen få av de beste bildene som jeg har tatt og jobbe meg opp på nytt...

Er ikke alltid perfekt hvitbalanse og lignende har noe å si. Som fotograf skal man formidle noe. Hvordan er opp til deg.

Lenke til kommentar
Men når du setter opp flere lyskilder, så kan du da vel bare bruke manuell?

Jeg ser aldri noe behov for å bruke andre modus enn M når jeg er i studio. Har jo uansett ganske god tid når du er i studio, og det tar 20 sekunder å sette opp korrekt eksponering. Så fremt blitsene er plassert korrekt og har korrekt styrke.

Jeg bruker ikke annet enn manuelt - med unntak når jeg skyter med stor blender. Da bruker jeg modelleringslyset.

Er ikke alltid man har god tid og om en selv har god tid vil man ikke kjede modellen i hjel.

Kjapt å sette opp én blits på én person, men mer jobb blir det med flere personer og flere blitser.

 

Jeg har ikke tatt meg råd til å kjøpe en dedikert lysmåler ennå, men har forferdelig lyst på en. Er ikke bare bra å være totalt avhengig av skjermen bakpå kameraet.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Er noen av dere på Flickr?

 

Atomprompen. Jeg likte godt naturbildene dine. Innenfor kategorien "diverse" var det et par snapshot du gjerne kunne fjernet. Bildene av den fjernstyrte bilen gav meg lite i forhold til resten.

Lenke til kommentar
Du har mange gode bilder forresten :)

 

Var akkurat dine bilder jeg sammenlikna med og fant ut at mine ikke var no spesielle... :p

 

men mye av bildene mine har lite mening. de er bare bilder som kanskje ser litt bra ut. keen på å skape litt mer ettertanke bak bildene...

 

Jasså. Jeg takker for det, men hvordan kom du til den konklusjonen?

Du har mange flere gode natur- og dyrebilder enn meg. For eksempel det av reven og fuglen er jo helt fantastisk :)

 

EDIT: Takk til deg også Karl-Peder!

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Men når du setter opp flere lyskilder, så kan du da vel bare bruke manuell?

Jeg ser aldri noe behov for å bruke andre modus enn M når jeg er i studio. Har jo uansett ganske god tid når du er i studio, og det tar 20 sekunder å sette opp korrekt eksponering. Så fremt blitsene er plassert korrekt og har korrekt styrke.

 

Det er veldig ok og gjøre det slikt om du har 2ish lyskilder på objektet. Skal du balansere flere kilder enn det må nesten alle måles seperat osv. Da er det fin fint med lysmåler. Spesielt om du jobber med litt hardelys kilder der det fort kan bli helt ille :p Har hatt noen uhell som kunne vært ungått selv ihvertfall :=D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...