arnold_layne Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Feigt å si A uten å si B (Jeg har for øvrig ingen sterke meninger om det norske førkrigs-forsvaret selv.) Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Av og til blir man veldig fornøyd med foreldrene man har fått utdelt. Pappa fant plutselig ut at han skulle bestille lysmåler til "oss" (noe som nesten alltid betyr meg, og at han låner det når han vil - dvs. nesten aldri), så nå blir det en fin liten Sekonic-sak her. Passer Rolleiflexen min bra. Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Apropo lysmåler; trenger jeg ekstern en når jeg har en lysmåler internt i kameraet? Gir det noen fordeler med ekstern? Takk. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Norge har ikke en stor styrke nei, men vi har gode soldater. Spesialiserte til vinterkrigføring og kan fungere hvor som helst egentlig. Meg personlig mener militærmakter er "gått av moten". Hva er egentlig poenget med å ha så enorme militære styrker? La teknologi, presisjonsvåpen og elitestyrker ta hånd om det som trengs. Men nå er jeg i grunn imot krig, såså. Apropo lysmåler; trenger jeg ekstern en når jeg har en lysmåler internt i kameraet? Gir det noen fordeler med ekstern? Om du bruker flere eksterne blitser kan det være nyttig for presisjons-lyssetting. Endret 12. august 2009 av gorpium Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Da er (omsider) bilder lastet opp til fotoboken. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Og jeg vet fremdels ikke hvilke jeg skal sende.... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Ja, jeg hater å velge blant mine egne bilder... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Er det noe poeng med ekstern lysmåler på digitale speilrefleks da? Endret 12. august 2009 av Aak1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Jeg synes det er veldig greit å ha lysmåler på D700en min ihvertfall Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Er det noe poeng med lysmåler på digitale speilrefleks da? ekstern lysmåler er nok ganske overflødig på et digitalt speilrefleks siden så og si alle moderne kameraer har slikt innebygd. Men det er vesentlig å ha lysmåler på digitale speilrefleks, i ordets rette forstand, ellers måtte du kjørt kun på manuel. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Jeg beklager, jeg mente selvsakt ekstern lysmåler Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Er det noe poeng med lysmåler på digitale speilrefleks da? Du blir den kuleste gutten i gata da,springe rundt og ta lysmålinger før du knipser Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Men. Kunne det være en ide om vi prøvde å praktisere en uskreven regel om å unngå brennbare politiske temaer her? Sånn for å unngå at bla undertegnede går bananas Bare gi meg en favne politisk ved du,så skal jeg fyre på den jeg Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) jeeej, prøvemontering av skjerm til bilpc'n min i dag. Irriterende at jeg ikke fikk den til å funkesom den skulle i ubuntu. (er ikke hver dag man skrur ut en motor, justerer et thrustlager med vinkelsliper, demonterer et audi dashbord, demonterer nesa på en audi for å tømme vann ut av hovedlampene og reparere anlegget i caravellen til mor.) Sliten i dag... Endret 12. august 2009 av Dewil Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 ekstern lysmåler er nok ganske overflødig på et digitalt speilrefleks siden så og si alle moderne kameraer har slikt innebygd. Jeg vil heller bruke en Sekonic lysmåler med innebygd PW for å sette opp flere lyskilder enn å styre med kameraet. Lenke til kommentar
Sunsqueaker Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Undertegnede har fått pakke® fra DX i dag Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Men når du setter opp flere lyskilder, så kan du da vel bare bruke manuell? Jeg ser aldri noe behov for å bruke andre modus enn M når jeg er i studio. Har jo uansett ganske god tid når du er i studio, og det tar 20 sekunder å sette opp korrekt eksponering. Så fremt blitsene er plassert korrekt og har korrekt styrke. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Solgte 85mm 1.8 i dag. Satt prisen til 2100,- inkl. frakt og fikk solgt i løpet av en time for 2000,- inkl. frakt. Venter bare på stipend, så skal jeg bestille Pocket Wizarder. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Kan noen gjøre meg en tjeneste... Sjekk ut bildene som ligger på sia mi.. madsfarner.com. Er jeg litt på gjorde når det gjelder bilder osv? Føler plutslig at bildene ikke er så fete som jeg engang syntes. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Du har da mange gode bilder der.. Digger akebrettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå