Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg var inne på sesjon tror jeg synet mitt fremdeles var på -0,75 eller så. Et drøyt år senere når jeg var inne og skulle ta synstest for å få lappen, så fant de ut at det hadde falt til -2 :p

 

I tillegg klarte jeg å glemme brillene på ferie i Danmark rett før jeg skulle inn, og måtte få sendt dem opp. Første skytetreningen hadde jeg jævlig bra samling, bare ikke på min egen blink :p

Lenke til kommentar

En kompis ville inn, men kom ikke inn siden han hadde astma og allergi som barn, men han er helt frisk fra begge deler nå noe som han har vært i lang tid.

Jeg derimot hadde allergi som barn og har fortsatt nøtteallergi, men jeg måtte inn. ( :( )

 

Det kommer vel helt an på hvem man prater med..

Lenke til kommentar
Dyr mobil? :p

Nokia E71, så den er vel litt smådyr ja. :( Kom nettopp hjem fra jobb, og plukket telefonen ut av stekeovnen og lo and behold! Den våknet til live igjen! (før jeg dro ut batteriet igjen og dyttet den tilbake i stekeovnen for noen timer til)

 

Jeg er vel ikke overbevist om at den overlever i 2.5 år til (skattebetalerne får bare kjøpe ny telefon til meg hvert 3. år), men jeg er litt mer optimistisk enn hva jeg var i dag morges.

Lenke til kommentar
Siden vi snakker militær her nå, så må jeg spørre om det er normalt å ikke få innkallelse til sesjon før du er 18?

Jeg har fortsatt ikke fått det.

 

Jeg fyller nitten om en og en halv månede, og er ikke blitt kalt inn til sesjon! Men ellers så blir vel de fleste kalt inn i god tid før sommeren det året de fyller nitten.

Lenke til kommentar

Bare en tankevekker.

 

Vi har europas minste hær.

 

Sjøforsvaret har et årsverk på 4321 personer og kun 3 operative ubåter,ingen overflatefartøyer før 2010.

 

Luftforsvaret har et årsverk på 2504 personer og 56 F-16 fly og ingen transportfly før C-130 blir operative medio 2009.

 

Hæren har et årsverk på 8363 personer av de er 3500"skarpe" ikke nok til og klare å holde en bydel en gang.

 

hjemmevernet Ingen operative styrker kun befal og innsatsstyrken som øver.

 

 

I en krisesituasjon kan Norge stille opp med 3500 soldater på kort tid.

 

Antall vernepliktige er satt til 5000 personer,så ikke alle blir innkalt til sesjon og mange avdelinger venter til 2010 før de innkaller til førstegangstjeneste.

At det enkelt og slippe og at mange ikke får innkalling er en naturlig del utvikling.

 

 

Når Norge ble angrepet i 1940 var operative styrker på 30.000 soldater.

Lenke til kommentar

Var på besøk hos bestemoren min i dag. Hun virket helt frisk til hun å være så lenge vi var der. Etter vi hadde dratt hadde det gått 15 minutter, og hun fikk hjertefeil/vann i lungene og ble sendt ned på sykehuset med maske med oksygen og morfin. Nå vet vi ikke om hun overlever eller ikke.

Hvorfor i helvete merket vi ingenting når vi var der? :(

Lenke til kommentar
Var på besøk hos bestemoren min i dag. Hun virket helt frisk til hun å være så lenge vi var der. Etter vi hadde dratt hadde det gått 15 minutter, og hun fikk hjertefeil/vann i lungene og ble sendt ned på sykehuset med maske med oksygen og morfin. Nå vet vi ikke om hun overlever eller ikke.

Hvorfor i helvete merket vi ingenting når vi var der? :(

Fordi verden er et helvete.

 

:/

 

Jeg håper det går bra.. :)

Lenke til kommentar
Bare en tankevekker.

 

Vi har europas minste hær.

 

Sjøforsvaret har et årsverk på 4321 personer og kun 3 operative ubåter,ingen overflatefartøyer før 2010.

 

Luftforsvaret har et årsverk på 2504 personer og 56 F-16 fly og ingen transportfly før C-130 blir operative medio 2009.

 

Hæren har et årsverk på 8363 personer av de er 3500"skarpe" ikke nok til og klare å holde en bydel en gang.

 

hjemmevernet Ingen operative styrker kun befal og innsatsstyrken som øver.

 

 

I en krisesituasjon kan Norge stille opp med 3500 soldater på kort tid.

 

Antall vernepliktige er satt til 5000 personer,så ikke alle blir innkalt til sesjon og mange avdelinger venter til 2010 før de innkaller til førstegangstjeneste.

At det enkelt og slippe og at mange ikke får innkalling er en naturlig del utvikling.

 

 

Når Norge ble angrepet i 1940 var operative styrker på 30.000 soldater.

 

Interessant og en smule urovekkende. Men bare en smule ^^

Takk for informasjonen :)

Lenke til kommentar

En annen tankevekker:

 

Da koalisjonen angrep Irak i Kuwait i 1991 hadde koalisjonen 3500 stridsvogner. Irak hadde 4000 stridsvogner. Det er en ting at de 3500 stridsvognene banket de 4000 stridsvognene, men det er interessante er at de 4000 stridsvognene nesten ikke lagde en skramme på de 3500 stridsvognene fra koalisjonen.

 

:)

Lenke til kommentar

Noen som kan tenke seg om CLS vil like denne softboksen?

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...atchlink:top:en

 

Jeg får ikke den beste magefølelsen når jeg ser på den, men til prisen hadde jeg lyst å prøve i hvert fall - det blir jo bedre enn ikke noe antar jeg.

edit; jeg er klar over at stativ ikke følger med - men jeg har et liggende hjemme som kan brukes, utover det så virket alt å være med?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Bare en tankevekker.

 

...

 

Når Norge ble angrepet i 1940 var operative styrker på 30.000 soldater.

Dette mener jeg sterkt om, svært sterkt faktisk, men jeg avstår for ikke å utløse forumkrig. Krig er jeg motstander av, for å si det sånn ;)

 

Men. Kunne det være en ide om vi prøvde å praktisere en uskreven regel om å unngå brennbare politiske temaer her? Sånn for å unngå at bla undertegnede går bananas ;)

 

Bananas kan selvfølgelig være underholdende :!: , men det kan lett virke negativt i forhold til å bevare det gode miljøet vi har her for tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...