Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

"Pakken din har kommet ut for et unntak."
Siste nytt om UPS sitt UNNTAK.

 

Pakka var ikke vekk.

 

Ringte i dag og fikk beskjed om at "den var sendt med posten fordi UPS ikke har noen rute i mitt distrikt". Javel. Forsåvidt greit nok, men elendig kommunikasjon.

 

Etter å ha tygget litt på dette oppdaga jeg at jeg var forbanna og ringte på nytt for å lette litt på trykket.

 

Forsøkte på en relativt saklig måte og forklare at jeg var misfornøyd. Ble rett og slett avbrudt av en profesjonelt hyggelig damestemme, og spurt om sporingsnummer. Høflig som jeg er, ga jeg det.

 

Fikk samme visa en gang til.

 

Meg: Kjære UPS, hvorfor kan dere ikke bare skrive det da, i stedet for å komme med slike kryptiske utsagn?

UPS: Det er desverre bare slik systemet vårt er bygget opp, og så ringer du bare og får det nye sporingsnummeret". (Det bare er sånn-argumentet)

Meg: Ringe? Ja men det opplyses det ikke om, det opplyses heller ikke noe telefonnummer.

UPS: Åååh? (Tvilende)

Meg: Jeg var i hvert fall ikke i stand til å finne det på deres sider. Jeg måtte gå til Gulesider for å finne nummeret.

UPS: Åååh?

Meg: Kan du sørge for å bringe denne problemstillinga videre?

UPS: Ja, det skal jeg nok gjøre, eeh, (retter seg selv) Det skal jeg gjøre.

 

:mad:

 

Det lille knapt hørbare "nok" var nok til at jeg så hvor alvorlig hun tok problemstillinga mi.

Det kommer hun selvfølgelig ikke til å gjøre. Så ikke nok om de roter ting til, for så å følge det dårlig opp. De ljuger for å få avslutta ubehagelige samtaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville inn i militæret, men ble nektet grunnet synet. Nå idag synes jeg det er helt greit!

 

Jeg ville ikke inn i militæret, og ble nektet pga synes, og det var helt tipp-topp synes jeg :p

 

Blir det krig i norge må vel vi sitte og passe på hvert vårt mobiltårn mens vi griller pølser.

Lenke til kommentar

Herlig. Jeg klarte å legge igjen mobiltelefonen min på trappen over natten. Mtp. været vi har i Oslo-området for tiden, så er det vel ingen overraskelse at den så ut som en druknet katt da jeg fant den på morgenkvisten. :cry:

 

Den ligger nå i stekeovnen på 55 grader, men i og med at den lå over natten, så er jeg ikke veldig optimistisk.

Lenke til kommentar
Huh.. da har Hæren opprettet Flickr-konto. Naturligvis en del bilder fra meg der. :p

http://www.flickr.com/photos/39136204@N06/3798140856/

 

På dette ser det mest ut som om de prøver å gi folk inntrykk av at omstruktureringen av den norske hæren foregår ved å bytte ledere sermonielt. Litt tricky å forklare hva jeg mener, men det ser litt rart ut med bildeteksten.

 

Jeg ville inn i militæret, men ble nektet grunnet synet. Nå idag synes jeg det er helt greit!

Vil fortsatt inn, slipper ikke inn pga. syn jeg heller.

 

Jeg ville inn i militæret, men ble nektet grunnet synet. Nå idag synes jeg det er helt greit!

 

Jeg ville ikke inn i militæret, og ble nektet pga synes, og det var helt tipp-topp synes jeg :p

 

Blir det krig i norge må vel vi sitte og passe på hvert vårt mobiltårn mens vi griller pølser.

Jeg skal passe på Fotovideo. :wee:

Lenke til kommentar
Å få drive med noe som er hobbyen sin privat må jo bare være sjef, selv om man vel ikke helt slapp unna øvelsene?

Hehe. Jeg var ikke på en eneste øvelse etter rekrutten - eller jeg var med, som fotograf og tredjepart på noen.

 

Jeg ser for meg du fikk noen blikk fra slitne soldater der du lå og tok bilder da ja :p

Hørtes ut som en militærtjeneste denne fyren kunne levd godt med ja. hehe

Lenke til kommentar
På dette ser det mest ut som om de prøver å gi folk inntrykk av at omstruktureringen av den norske hæren foregår ved å bytte ledere sermonielt. Litt tricky å forklare hva jeg mener, men det ser litt rart ut med bildeteksten.

Heh ja. Får klage på journalistene i nord.

 

 

Jeg ser for meg du fikk noen blikk fra slitne soldater der du lå og tok bilder da ja :p

Hørtes ut som en militærtjeneste denne fyren kunne levd godt med ja. hehe

Var nok ymse meninger som surret rundt når vi kommer kjørende til og fra øvelsene med lite på ryggen og mat i magen. :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil inn så er det vanligvis ikke noe problem, samme hvis du absolutt ikke vil... Flere jeg kjenner som klarte å vri seg unna, og det er nok enklere å slippe nå enn det var på midten av 90-tallet når jeg var i millitæret.

 

En kompis som ville inn, men var allergisk mot ull og diverse andre ting ble dimmet. Han kom seg inn på neste inntak ved å kontakte inntakskontoret og si at det var feil, at han ville til GSV(Grense Jakobselv), og at allergi ikke plaget han osv.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en vandrehistorie eller om den er sann i det hele tatt.

 

Da jeg var inne fortalte befalet om en fyr som hadde kommet inn til førstegangstjeneste og begynt å måle alt han så med et målebånd, og uansett hva han målte sa han, nei feil lengde.

Slik holdt han visstnok på overalt til det var gått 2 dager, da han ble kommandert til lege for vurdering.

Han fortsatt å måle alt på kontoret til legen, og legen så ikke noe annet valg enn å dimitere han.

Da han så gikk ut gjennom porten på leiren målte han denne, før han sa, ja dette var riktig lengde, pakket bort målebåndet og gikk til toget.

 

Om man er virkelig desperat etter å slippe kan det jo være verdt et forsøk :p

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...