Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Spyder 3 tilpasser profilen dynamisk til rommet. Det vil si at du setter dingsen på pulten og så registrer den endringer i rombelysningen og skal ta hensyn til dem.

Man blir gal av det onde blåe øyet som blinker til deg på skrivebordet. Jeg "reiv" den ut av USB'en og "slengte" den i en skuff tilslutt..

Hehe. Jeg har og brukt litt tid på å bli venner med det blå lyset.

 

Enden på visa var at jeg plasserte det i bokhylla ved siden av arbeidspulten. Der har jeg det så pass langt ute i synsfeltet, at det ikke sjenerer stort. Så lenge det er plassert paralelt med skjemen, tror jeg det fortsatt gjør jobben, men mer diskret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det stor kvalitetsforskjell på en softbox av rimeligste sort på ebay (40$) og en hos kaffebrus til 6-700kr? Om det er det, hvordan er de forskjellige?

Spørs hvordan du skal bruke de.

 

Jeg ville vel sagt nei. Men så er ikke jeg så "kresen" da jeg sjelden har kontroll på den ene softboxen og Speedlite'n jeg har.

 

Men jeg har opplevd billige softboxer som gir veldig fint og mykt lys! :thumbup:

 

Om du driver med locations kan de være en fordel med sammenleggbare softboxer, som f. eks. Apollo'ene.

 

Jeg tenker å kjøpe en for bruk til portretter. Men siden jeg ikke vet hvor mye den blir brukt, vil jeg kjøpe en rimelig utgave i starten. Men om det er store kvalitetsforskjeller (noe det ser ut til at det kanskje ikke er) kan jeg likegodt vente og kjøpe en bra en med en gang. :)

Lenke til kommentar

Hvilken objektiver er det snakk om?

 

Edit: Har ikke øya med meg:)

 

14mm vil være brukelig også på fullformatskamera samt film, 10,55 er DX-objektiv og vil vel på fullformat og film gi vignettering. Skarpheten på sidene kan kanskje også være noe bedre på 14mm uten at jeg vil si det for sikkert. Men tror altså at det er DX/fullformat som her utgjør forskjellen i pris og mm.

 

Vil vel nødig ha dette bli resultatet på en saftig D700 :)

3103757730_98bbcb768d.jpg

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Om du ser for deg at du vil få deg fullformat eller skyte film i fremtiden, ville jeg heller gått for et 14mm objektiv og behandlet det pent. Objektiver i god stand synker ikke mye i verdi skulle en ønske å kvitte seg med det i fremtiden :) Kjøpte selv 35 f/2 over den billigere dx-versjonen. Men prisforskjellen var heller ikke så dramatisk som med disse to objektivene :)

Lenke til kommentar
Nikkor 10,5mm og 14mm fisheye, er det stor forskjell? Bortsett fra avstand ;)

14mm er ikke fisheye på crop. Jeg har en 15mm og den gir kun llitt distortion på crop. på ff er den genial thou.

 

Nå ligger jeg på sjukehuset og er dopa, greit å ha med en liten acer pc. hehe. Operasjonen gikk vist bra.

Lenke til kommentar
Wooo.

Da spanderte jeg en pro account på flickr på meg selv.

Koz.

 

Det svei nok i pengeboka :D

 

Det kjekkeste med pro er at man kan lett bytte ut bilder hvis man ser at feks horisonten er skjev :blush:

 

Er det verdt å ha pro-account? Sikkert kult med statistikk og alt det, men er det noe annet som er kult?

 

lut fattig student.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...